Contract vastzetten bij dalende prijzen per 1-1-2013? | Eneco Community
vraag

Contract vastzetten bij dalende prijzen per 1-1-2013?

Sta op het punt een nieuw contract te bevestigen. Vandaag alle gegevens binnen gekregen. Ben oud-medewerker van KPN, krijg dus 8% korting.
Hoorde op het nieuws dat de gasprijzen volgend jaar omlaag gaan dus ben ik een beetje ongerust en vraag me af of het wel verstandig is een nieuw 3-jaars contract af te sluiten voor ecogas en ecostroom.
Graag uw reactie.
G.J. Herngreen

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Welkom op ons forum! Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Energieproducten' omdat vragen over energiecontracten daar thuis horen. Ook heb ik de titel van je bericht aangepast zodat deze wat beter aansluit op je vraag.

Ik vind je vraag heel begrijpelijk. Momenteel is de prijs van het huidige Garantieprijscontract dat we aanbieden (zowel 1 en 3-jarig) voordeliger dan het variabele tarief per 1 januari 2013. Bij je huidige keuze ben je dus in elk geval het eerste halfjaar van 2013 voordeliger uit ten opzichte van de variabele tarieven, te meer nog vanwege de collectiviteitskorting van 8%. Wat de variabele tarieven per 1 juli 2013 worden, weten we nu natuurlijk nog niet.

Dit is dus een goed moment om de tarieven vast te zetten. Je krijgt daar naast een gunstig tarief een stuk zekerheid voor terug.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Welkom op ons forum! Ik heb je bericht verplaatst naar het topic 'Energieproducten' omdat vragen over energiecontracten daar thuis horen. Ook heb ik de titel van je bericht aangepast zodat deze wat beter aansluit op je vraag.

Ik vind je vraag heel begrijpelijk. De prijs van het huidige Garantieprijscontract dat we aanbieden (zowel 1,3 en 5-jarig) zal toch nog lager liggen dan het variabele tarief per 1 januari 2013. Bij je huidige keuze ben je dus in elk geval het eerste halfjaar van 2013 voordeliger uit ten opzichte van de variabele tarieven, te meer nog vanwege de collectiviteitskorting van 8%. Wat de variabele tarieven per 1 juli 2013 worden, weten we nu natuurlijk nog niet.

Dit is dus een goed moment om de tarieven vast te zetten. Je krijgt daar naast een gunstig tarief een stuk zekerheid voor terug.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly

Ja, het is mij duidelijk. Hartelijk dank.
Reputatie 5
Badge +3
@G.J. Herngreen,

Fijn dat het zo duidelijk is. Voor de goede orde, ik heb mijn antwoord iets gewijzigd. De prijs van het 5-jarig garantieprijscontract van 2012 ligt namelijk wel iets (enkele euro’s) hoger dan het variabele tarief per 1 januari 2013. Dat is op jouw aanbieding niet van toepassing, maar ik meld het maar even!

Groet, Kelly
Hallo Kelly

Ik ben Aad vd knaap,en vraag me nu af terwijl mijn contract vaststaat tot april 2016,of ik dan ook nog iets gaat merken van de verlaging energie prijzen?

Gr Adriaan
Alleen als de vaste kosten dalen, zoals de transportkosten en/of belastingen.
De prijzen voor leverancie zullen niet dalen, maar ook niet stijgen, want die staan toch vast tot 04-2016?
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Aad,

Ik sluit me aan bij Brandje, de leveringstarieven heb je vastgezet tot april 2016. Als kostenposten zoals energiebelasting, transport in de tussentijd dalen, dan merk je dat wel, maar de leveringstarieven staan vast. Per 1 januari 2014 worden de leveringstarieven gewijzigd. Deze zijn op dit moment niet bekend.

Groet, Kelly

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen