Contract aangaan vanwege dure gasprijs? | Eneco Community
vraag

Contract aangaan vanwege dure gasprijs?

Hallo Allen,

Op dit moment gebruik ik de variabele kosten vwb gas en elektra van Eneco. Hierbij heb ik gezien dat het tarief voor een m3 gas nu op €0,85 staat en was vorig jaar nog €0,74.

Zou het verstandig zijn om toch maar een contract aan te gaan om het tarief wat naar beneden te schroeven? Of afwachten wat de prijs wordt per 1 juli 2019?

Kan iemand een advies geven?

3 Reacties

Je bent dus eigenlijk te laat.
Jammer het is uitgebreid in de media geweest dat niet alleen de energieprijs, zeker voor gas, behoorlijk omhoog zouden gaan.
Je kon het voor zijn door uiterlijk in december 2018 een vast contract te nemen.
De overige vaste kosten, zoals Netwerkkosten en overheidsheffingen kan je uiteraard niet vastleggen.

Ik verwacht dat op 1 juli 2017 dat weer zal gebeuren.
Volgens mij kan ik nu nog steeds een vast contract nemen welke dan vandaag zou ingaan en afloopt per eind datum. Als ik dit voor een jaar zou doen kost het mij €0,78 per m3. Dat scheelt dus al wel iets. 🙂

Ik ga er nog even over nadenken. Bedankt voor uw reactie.
Graag gedaan.👍
Jazeker kan je nu nog steeds een nieuw contract aan gaan, want je hebt immers een variabel contract, dus je kan per dag een wijziging door laten voeren.

Suc6 met je keuze!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen