Boete bij tussentijds wijzigen van contract | Eneco Community

Boete bij tussentijds wijzigen van contract

• 21 oktober 2012
  • 9 reacties
  • 1675 Bekeken

Ik heb nu al meedere keren kontakt opgenomen via het kontaktformulier en krijg hier geen reactie op. Dus dan maar op deze manier. Ik had bij jullie een jaarkontrakt t/m juli 2013. Ik was zo tevreden over jullie dienstverlening dat ik had besloten om mijn kontrakt voor 3 jaar te gaan vast te zetten. Iki was net over gestapt van EON en moest een boete betalen en die betalen jullie netjes terug heb wel geen bevestiging gehad van jullie  wanneer dit uitgekeerd gaat worden. Nou wil het geval dat ik dus omdat ik over ben gestapt naar een 3 jarig kontrakt bij jullie ook weer boete moet betalen over de producten die ik had bij mijn 1 jarig kontrakt terwijl ik het voor 3 jaar vast heb gezet en niet overgestapt ben naar een andere leverancier. Mijn vraags ia dan ook hoe kan dit ik blijf toch klant bij jullie en de andere vraag wanneer word de boete uitgekeerd van de oude leverancier.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge
beste blauwtje77,

welkom op het forum. ik zie 2 verschillende vragen. Op het antwoord van je vraag betreffende teruggave boete weet ik niet. heb jij al een declaratieforumulier ingevuld en opgestuurd?

Vraag 2 is gemakkelijk te beantwoorden. Als jij een contract aangaat voor stroom en gas 3 jaar en je betaald 12 cent per m3 bij wijze van dan heb je voor je idee een mooi contract afgesloten. als je dan merkt dat prijzen dalen en je ook voor 10 cent per m3 gas kan afnemen wil je dit graag. Eneco heeft een contract en houdt zich eraan. als de prijzen stijgen zegt eneco ook niet dat je meer moet gaan betalen. dus in dat opzicht is er geen 2e boete. of je hem af kan kopen weet ik niet.
Reputatie 5
Badge +3
@blauwtje77,
Ik heet je ook graag welkom hier. Ik heb je bericht verplaatst naar een nieuw topic in het forum 'Energieproducten' omdat je vragen niet aansluiten bij het topic over ons contactformulier.

Op 12 september 2012 hebben we per e-mail aangegeven dat we de boete binnen 6 tot 8 weken aan je vergoeden. Dat is dus uiterlijk 8 november 2012. Ik zal nog even nakijken of alles volgens planning verloopt om zeker te zijn dat je de vergoeding op tijd ontvangt.

Wat betreft je tweede vraag, als je met ons een contract afsluit tegen een bepaalde prijs en je wijzigt dit tussentijds naar een ander contract, dan brengen we een boete wegens contractbreuk in rekening. Hoewel het contract dat je nu gekozen hebt namelijk wel langer loopt, maak je nu ook gebruik van andere leveringstarieven dan bij het 1-jarige contract. Voor elektriciteit is het tarief van je huidige contract bijvoorbeeld lager dan het was bij het 1-jarige contract.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb toegelicht aan je.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@blauwtje77,
Ik heb nog even voor je nagekeken hoe ver we zijn met het verwerken van je declaratie. De boete wordt binnen 10 werkdagen aan je vergoedt. Dat wilde ik je nog even meedelen, daar hoef je je dus geen zorgen over te maken ;)

Groet, Kelly
Bedankt dat jullie het hebben na gekeken. Het gaat om het principe als je moet betalen moet je binnen 14 dagen betalen en als als je geld terugkrijgt moet je heel lang wachten er word gezegt binnen 6 tot 8 weken staat het bedrag op uw rekening dit is inmiddels 10 weken geworden. Heb niet eens een bevestiging gehad. Ben zwaar teleurgesteld in jullie service. En nee gaat me niet om het geld maar beloof dan ook niks en zeg kijk maar op uw rekening
Ik heb nog even voor je nagekeken hoe ver we zijn met het verwerken van je declaratie. De boete wordt binnen 10 werkdagen aan je vergoedt. Dat wilde ik je nog even meedelen, daar hoef je je dus geen zorgen over te maken  Zo jammer dat bovenstaande tekst van medewerker van Eneco niet word na gekomen. Als je moet betalen moet je binnen 14 dagen betalen. En als je geld krijgt kun je 10 weken wachten. ERG JAMMER ENECO
Reputatie 5
Badge +3
Hallo blauwtje 77,

We hebben de boetes op 29 oktober 2012 aan je vergoed (binnen de gestelde termijn). De bedragen zijn weliswaar niet aan je uitbetaald, maar verrekend met de boetes die wij hadden berekend vanwege het tussentijds wijzigen van het contract.

Groet, Kelly
Hallo, de reactie verbaasd me het gaat niet ove der boete die ik gekregen heb van jullie naar aanleding van het vervroegd stoppen van het eenjarige kontrakt naar een driejarig kontrakt die boetes zijn eerst bijgeboekt enm teoen weer teruggeboekt op de 29 oktober. Het gaat om de boete van € 200 die ik heb betaald aan EON. Ik dacht ga vandaag maar persoonlijk kontakt opzoeken want contactformulieren reageren jullie niet op. Julle hebben de fout toegegeven en het word overgamaakt hopenlijk snel nu want heb de boete al op 04-09-2012 betaald aan EON. Vind het alleen jammer dat het allemaal zo lang moet duren en het antwoord wat er gegeven word op dit forum.
Groetjes S van der Heiden
Reputatie 5
Badge +3
@blauwtje77,

Bedankt voor je bericht. Er is bij mij verwarring ontstaan over de boetes van de contractwijzigingen en die van E.ON. Sorry daarvoor. Ik snap dat het vervelend is dat je van mij geen goed antwoord hebt gekregen.

Woensdag heb je met een collega van mij gesproken die er achteraan gaat dat je de boetes van E.ON ook vergoedt krijgt, want daar wacht je al te lang op. Zij stuurt per post ook een compensatie naar je toe vanwege het ongemak.

Fijn weekend voor straks.

Groet,
Kelly
Hallo,

Heel erg bedankt voor jou reactie terug. Klopt heb toch naar aanleiding van onze berichten op dit forum maar even kontakt opgenomen en hopenlijk is nu alles opgelost. Ik wil julli wel heel erg bedanken voor de compensatie en voor de berichten.

Mijn dank en ook een fijn weekend alvast.

Groet,
Sander

Reageer