Betaal ik teveel? | Eneco Community
beantwoord

Betaal ik teveel?

• 5 april 2013
  • 9 reacties
  • 1704 Bekeken

Beste Eneco,

Volgens mijn Eeneco betaal ik de volgende tarieven voor mijn energie en gas:
Product
Internetvoordeel vast gas tot 011013
Normaal tarief gas meter € 0,66236 per m3
Vastrecht € 2,31 per maand
Tarieven zijn inclusief BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie, exclusief transportkosten en op basis van gasregio 3
TOON
Er is geen tarief gevonden.
Tarieven zijn inclusief BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie en exclusief transportkosten
Internetvoordeel vast Ecostroom tot 011013
Enkeltarief € 0,2171 per kWh
Dubbeltarief normaal € 0,2259 per kWh
Dubbeltarief laag € 0,2039 per kWh
Vastrecht € 2,31 per maand

Ik heb een contract afgesloten via internet een special deal, maar op mijn overzicht die ik van jullie heb gekregen staan hele andere tarieven. Hoe kan dit? Zelfs met de 19 naar 21% btw verhoging kom ik niet uit op mijn huidige tarieven. Ook mijn gasregio klopt niet, want volgens jullie overzicht moet dit gasregio 4 zijn, Groningen.

Volgens de eerdere papieren die jullie opgestuurd hebben zou ik deze tarieven hebben:

Elektriciteit hoog (per kWh)    Elektriciteit laag (per kWh)    Gas (per m³) incl. regiotoeslag
Prijs excl. BTW    € 0.0691    € 0.0509    € 0.3544
BTW 19%    € 0.0131 +    € 0.0097 +    € 0.0673 +
__________    __________    __________
Subtotaal    € 0.0822    € 0.0606    € 0.4217

Energiebelasting incl. BTW 19%    € 0.1357 +    € 0.1357 +    € 0.1984 +
__________    __________    __________
Totaal incl. BTW & Energiebelasting    € 0.2179    € 0.1963    € 0.6201

Kan ik hierover teruggebeld worden?

icon

Beste antwoord door Kelly 18 april 2013, 15:16

Hallo Michiel29,

Zoals beloofd kom ik hier even bij je op terug. Op Mijn Eneco staan per abuis de tarieven van gasregio 3, terwijl dat inderdaad 4 moet zijn.

Het afgesproken leveringstarief voor gas, behorende bij de Internetvoordeel vast tot 1-10-2013 is € 0,35443. Inclusief energiebelasting en 19% btw kwam dat op een totale prijs van € 0,6201. Het totale tarief is nu
€ 0,6570 voor regio 4. Dit heeft te maken met het feit dat het btw-percentage in oktober 2012 gestegen is naar 21%, de energiebelasting per 1 januari 2013 is verhoogd en dat per 1 januari 2013 vanuit de overheid ODE (opslag duurzame energie) wordt berekend.

Bij een Garantieprijsovereenkomst zet je de leveringstarieven vast. Wij hebben geen invloed op de energiebelasting, btw e.d. Dit zijn dan ook nog steeds variabele kosten.

Als bijlage laat ik ter verduidelijking de tarieven zien zoals deze waren bij het afsluiten van het contract en zoals deze nu zijn. Hierop zie je ook dat het leveringstarief nog steeds € 0,35443 is.

[ATTACH=CONFIG]309[/attach][ATTACH=CONFIG]308[/attach]

De websitebeheerders zijn er inmiddels van op de hoogte dat we foutievelijk de prijs van regio 3 vermelden op Mijn Eneco. Hier wordt aan gewerkt.

Ik hoop dat ik je zo een duidelijke uitleg heb gegeven?

Groet, Kelly
Bekijk origineel

9 Reacties

Badge
Als ik de tarieven zo zie dan heb je een mooie deal te pakken. Wees er zuinig mee.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Michiel29,

Welkom op ons forum.
Het btw-percentage én de energiebelasting is per 1 januari 2013 gestegen. Ook brengen we per die datum 'opslag duurzame energie' in rekening namens de overheid. Ik ga de tarieven die we vermelden op Mijn Eneco voor je controleren en informeer je zsm.

Groet, Kelly
Hallo Michiel29,

Welkom op ons forum.
Het btw-percentage én de energiebelasting is per 1 januari 2013 gestegen. Ook brengen we per die datum 'opslag duurzame energie' in rekening namens de overheid. Ik ga de tarieven die we vermelden op Mijn Eneco voor je controleren en informeer je zsm.

Groet, Kelly

Bedankt Kelly. Ik zie graag je reactie tegemoet. Het lijkt mij gewoon vreemd dat ik in de verkeerde gasregio ben geplaatst.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Michiel29,

Zoals beloofd kom ik hier even bij je op terug. Op Mijn Eneco staan per abuis de tarieven van gasregio 3, terwijl dat inderdaad 4 moet zijn.

Het afgesproken leveringstarief voor gas, behorende bij de Internetvoordeel vast tot 1-10-2013 is € 0,35443. Inclusief energiebelasting en 19% btw kwam dat op een totale prijs van € 0,6201. Het totale tarief is nu
€ 0,6570 voor regio 4. Dit heeft te maken met het feit dat het btw-percentage in oktober 2012 gestegen is naar 21%, de energiebelasting per 1 januari 2013 is verhoogd en dat per 1 januari 2013 vanuit de overheid ODE (opslag duurzame energie) wordt berekend.

Bij een Garantieprijsovereenkomst zet je de leveringstarieven vast. Wij hebben geen invloed op de energiebelasting, btw e.d. Dit zijn dan ook nog steeds variabele kosten.

Als bijlage laat ik ter verduidelijking de tarieven zien zoals deze waren bij het afsluiten van het contract en zoals deze nu zijn. Hierop zie je ook dat het leveringstarief nog steeds € 0,35443 is.

[ATTACH=CONFIG]309[/attach][ATTACH=CONFIG]308[/attach]

De websitebeheerders zijn er inmiddels van op de hoogte dat we foutievelijk de prijs van regio 3 vermelden op Mijn Eneco. Hier wordt aan gewerkt.

Ik hoop dat ik je zo een duidelijke uitleg heb gegeven?

Groet, Kelly
Beste Kelly,

Heel erg duidelijk uitgelegd. Bedankt voor deze informatie. Ik zal binnenkort nog wel even kijken op mijn eneco of de gasregio gewijzigd is.
Reputatie 5
Badge +3
Fijn dat het duidelijk is! Als ik een terugkoppeling ontvang wat betreft de gasregio, laat ik het aan je weten.
Beste Kelly,

Tot op vandaag staat mijn tarief van gas nog steeds op regio 3, welke regio 4 moet zijn voor Groningen.
Kan je dit nogmaals voor mij checken?

Alvast bedankt
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Michiel29,

Goed dat je het vraagt. Ik heb er namelijk niets meer over gehoord, dus ik ga er voor je navragen bij de websitebeheerders. Ik laat het je zsm weten.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Michiel29,

Het staat nog steeds uit bij de websitebeheerders, maar zij zijn ook nog druk met een aantal zaken waarvan de prioriteit hoger ligt. Vandaar dat het allemaal wat langer duurt.

Ik hoor vanzelf wanneer het opgelost is, dan informeer ik je ook gelijk. Het is in ieder geval voor jou goed om te weten dat we op de jaarnota wel de juiste tarieven gebruiken. Dus geen zorgen wat dat betreft.

Ik hoop dat je voor nu voldoende weet en nog even kunt wachten op een definitieve oplossing.

Groet, Kelly

Reageer