Benadering nieuw contract | Eneco Community

Benadering nieuw contract

Leugens of halve waarheden

Afgelopen week kreeg ik een telefoontje avn Eneco.
Of ik al had besloten wat ik wilde doen, want mijn contract loopt binnenkort af. Nu had ik daar al wel wat mails over gezien, maar er niet echt aandacht aan besteed.
De meneer aan de andere kant van de lijn gaf aan dat ik moest beslissen. Ik kon mijn contract weer voor een jaar vast leggen tegen mijn huidige (voordeel)tarieven. Toen ik zei dat ik eigenlijk dacht dat e.e.a. stilzwijgend verlengd werd en daar mijn voorkeur naar uitging, gaf hij aan dat dit niet gedaan wordt. Jullie bellen altijd voor een bevestiging, maar als ik nog geen besluit had genomen was dat gelukig niet zo erg. Toen ik vroeg hoeveel tijd ik had, gaf hij aan dat ik nog wel een week had om te beslissen.......... Hij wilde me volgende week wel weer voor mijn beslissing gaan bellen...... ik kreeg ondertussen een vervelend gevoel. Ik had nog niet besloten, eigenlijk had ik besloten niets te doen. Maar volgens meneer moest ik wel iets besluiten.................. Maar een week is kort en ik houd niet van "pushen"..

Toen ik daarop vroeg wanneer mijn contract eigenlijk afliep, kon of (waarschijnlijker) wilde hij me dat niet vertellen. Dat kon ik me niet voorstellen, maar hij vond toch echt dat ik moest begrijpen dat alle klanten andere ingangsdata van contracten hebben en hij die info niet heeft. Triest, we leven in 2012, met een druk op de knop van een pc kun je alle data te voorschijn toveren, hij heeft mijn naam, mijn telefoonnummer, hij weet dat mijn contract afloopt, maar wanneer dan precies...... nee dat kon of waarschijlijk wilde hij me dat niet vertellen.

Wat een kolder, ik had dan ook meer dan genoeg van het gesprek en heb het beeindigd. Ik heb gezegd dat hij me niet meer hoeft te bellen, mijn telefoonnummer vooral moet verwijderen en ik zelf wel e.e.a. uizoek.

Dat heb ik dan ook gedaan vanochtend. Mijn contract loopt pas af op 1 oktober, ik heb een opzegtermijn van 30 dagen, dus ik heb nog zo’n week of zeven de tijd. Als ik niets doe wordt er stilzwijgend verlengd, tegen de dan geldende tarieven. Daarna heb ik een opzegtermijn van 9 dagen.

Na dit telefoongesprek heb ik in ieder geval de opzegtermijn in het vizier, ik zal eens gaan rondkijken, want van dit soort praktijken word ik niet vrolijk.
Ben ik de enige die dit soort telefoontjes niet op prijs stelt?

11 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
 Het pushen van een antwoord klinkt niet als Eneco. Er zijn bedrijven die zich voordoen als Eneco.  Weet je heel erg zeker dat het Eneco wel was ?
Ik heb zelf wel een dergelijk telefoontje gehad en ik heb niets verder doorgegeven maar wel even ter verificatie Eneco gebeld. Ook dit bleek dus een energie maatschappij te zijn geweest die had aangegeven Eneco te hebben overgenomen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Anoniem,

Welkom op ons forum. Ik heb de titel van je bericht aangepast zodat het bericht ook voor andere gebruikers goed te vinden is. We benaderen momenteel alle klanten, van wie het contract binnen drie maanden afloopt, met een nieuw aanbod. Ik vind het vervelend dat we met het telefoongesprek voor een onprettig gevoel hebben gezorgd. Dat is zeker niet onze insteek geweest.

Het staat je geheel vrij om wel of geen gebruik te maken van ons aanbod. Mocht je wel interesse hebben in een nieuw contract, dan informeren we je hier graag vrijblijvend over. Neem in dat geval contact met ons op via het gratis telefoonnummer 0800 – 326 7876. Als je niets doet, zetten we het contract na 1 oktober 2012 om in een contract met variabele leveringstarieven.

Groet, Kelly

Ps: Ik heb je bericht verplaatst naar het forum 'Energieproducten' omdat het daar beter past.
Mijn contract loopt ook af en mij wordt gevraagd opnieuw voor 3 jaar mijn tarief vast te leggen. Ik lees in onderstaande mail een termijn van 1 jaar? Dat vind ik nog al een verschil.

Als ik naar de link van Eneco ga die ik in mijn mailbox heb ontvangen om direct over te gaan op de 'deal', word ik verplicht een AI (automatische incasso) af te geven. Een andere optie is er niet. Dit heeft mij tot op heden doen besluiten nog geen actie te ondernemen.

Wat is wijsheid?
Wel vast tarief of geen vast tarief? Voor 3 jaar of 1 jaar? AI of geen AI?

Iemand?
Reputatie 3
Badge
Ik heb vanmorgen een bericht verstuurd dat het contract van 2 jaar geleden wat nu nog een jaar loopt momenteel niet veel verschilt met de huidige prijzen maar je weet nooit met de huidige crisis wat de prijzen gaan doen. Laat je informeren. Er is hiervoor een gratis telefoonnummer dacht ik beschikbaar.

Om terug te komen op de topic starter. In deze tijd is er veel veranderd op gebied van diefstal. Zie de fraude zoals bij bijvoorbeeld internetbankieren.
Wees kritisch bij telefonische benadering maar ga ook niet overal iets achter zoeken. Wanneer je het niet vertrouwd ga je zelf op zoek naar informatie en geef hierbij dan nooit je rekening nr.

Bij veel bedrijven krijg je na een telefonische afspraak altijd een contract zwart op wit. Hierbij geld ook een bedenktijd van enkele dagen.
Wat mij toch nu weer gebeurd, heb ik een contract Windstroom tm half 2014, zie ik nu in een keer op Mijn Eneco dat ik een Ecostroom icm teruglevering heb. Kan dit zomaar, ik lever al 10 jaar terug........
Reputatie 3
Badge +2
Wat mij toch nu weer gebeurd, heb ik een contract Windstroom tm half 2014, zie ik nu in een keer op Mijn Eneco dat ik een Ecostroom icm teruglevering heb. Kan dit zomaar, ik lever al 10 jaar terug........

Beste Pistol54,

Neem even kontact op met Eneco het kan een fout zijn in "Mijn  Eneco".
Ik heb persoonlijk regelmatig kontact gezocht met de klantenservice omdat bij mij ook "Ecostroom" stond terwijl ik een "Internetvoordeel kontract "had per 1 oktober 2012 tot 1 okt. 2013.
Misschien kan een moderator dit voor je uitzoeken.

Met energieke groet,

Stansat
Dag Pistol54,

Goed dat je je vraag aan ons voorlegt. Dat kan inderdaad niet zomaar. Daarom heb ik in je gegevens gekeken. Daar zie ik dat je een Garantieprijs Windstroom lente tot 2014 hebt. Ook heb ik gekeken naar hoe we dat in Mijn Eneco vermelden en daar staat, zoals je aangeeft, Ecostroom i.c.m. teruglevering.

Ik ga achterhalen waarom dit zo op Mijn Eneco staat.

Groeten,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
Volgend mij komt deze fout bij meer klanten voor. Wel verwarrend maar goed dat hier even na gekeken wordt

Mijn collega's hebben ervoor gezorgd dat het juiste contract, Windstroom, nu wel goed zichtbaar is in Mijn Eneco. Wil je het voor de zekerheid nog even controleren?

Groetjes,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
Wat is de reden dat dit verkeerd in mijn eneco komt te staan? is er dan een verband tussen een bepaald contract? want bij mij staat alles ok en bij de buurman bij wijze van spreke weer niet.
Reputatie 4
Badge +1
@ Jeroen Ruiter Als er klanten bij wie het niet goed staat, horen we dat graag. Op dit moment doet het probleem zich niet voor bij een specifiek contract.

Groet,
Mike

Reageer