Ben ik wel goedkoper uit na overstap? | Eneco Community

Ben ik wel goedkoper uit na overstap?

• Doet lekker mee (level 6)
  • 4 reacties
Ben overgestapt naar eneco.
zou mij een hoop geld schelen.
inmiddels is mijn termijnbedrag 15 euro lager per maand maar krijg nu ook maandelijks een rekening van nuon van 34.93 euro. voor levering transport.
was mij niet verteld bij afsluiten contract. Vind dat wel verveldend.

Ben benieuwd of ik nou echt goedkoper uitben. Voorlopig betaal ik wel meer nu. Heb maar wel mijn termijnbedrag aangepast.

10 Reacties

Reputatie 3
Badge
Beste Jacjag,

Ik woon in het Westland. Bij eneco betaal ik 125 euro per maand voor gas en stroom. Daarnaast zo'n 30 euro aan de netbeheerder WeslandInfra. Dit is zo plusminus 150 euro.

Toen ik in soest woonde, betaalde ik gas/stroom en netbeheerder aan Eneco. Daar zat alles in het bedrag.

Het termijnbedrag is geschat. Je zegt dat je 15 euro minder betaald maar door de netbeheerder 15 euro uiteindelijk meer betaald dan bij je vorige energiemaatschappij.

Mogelijk krijg je straks bij de jaarnota veel meer terug omdat je nu teveel betaald, maar misschien ook wel niet. Ik neem aan dat je bij het overstrappen goed hebt gekeken naar wat de kosten zijn? dat de rekening voor de netbeheerder appart zit had je mogelijk kunnen weten.

1. termijnbedrag is dus te hoog voor wat je werkelijk verbruikt, of  2 de opgedane informatie die je hebt verkregen klopte niet.

Gr. Jeroen
ik betaalde 180 euro permaand.

bij eneco 170 euro permaand en dan nog 35 euro aan nuon.
hab mijn maand bedrag nu verlaagd naar 155 euro.

Dus ben benieuwd volgend jaar.
Reputatie 3
Badge
Maar je maandbedrag is niet voor niets gebasseerd op verschillende punten. dit kan te hoog liggen maar kijk uit he voor bijbetaling. wat is je keuze geweest voor overstap? waarop heb je besloten over te stappen?
De reden van overstap is omdat op jaarbasis het 150 euro goedkoper is. En heb het 3 jaar vast staan. ook heb ik nu groene stroom.
Reputatie 3
Badge
Dan zou je zeggen dat je termijnbedrag dus te hoog is ingeschat. maar ik heb liever een jaarnota met een bedrag terug dan bijbetalen.
Badge
De reden van overstap is omdat op jaarbasis het 150 euro goedkoper is. En heb het 3 jaar vast staan. ook heb ik nu groene stroom.

Overstappen betekent niet altijd dat je goedkoper uit bent, soms juist niet. 
Reputatie 5
Badge +3
@jacjag
Ik heet je graag van harte welkom op ons forum! Ik heb de titel van je bericht aangepast zodat deze beter aansluit bij je vraag.

Transportkosten betaal je altijd aan je netbeheerder, ongeacht bij welke energieleverancier je klant bent. Sommige energieleveranciers brengen de transportkosten samen met de leveringskosten in rekening, waardoor je geen aparte nota's ontvangt. Als je overstapt is het daarom altijd aan te raden de leveringstarieven van de verschillende energieleveranciers met elkaar te vergelijken. Een termijnbedrag is geen reële vergelijking omdat dit altijd een inschatting is van de totale kosten.

Als je de leveringstarieven van je contract bij de vorige leverancier vergelijkt met die van ons, krijg je een goed beeld over het verschil in de kosten. Houdt er daarbij rekening mee dat je zo te lezen hebt gekozen voor een Garantieprijscontract waarbij we 3 jaar lang dezelfde tarieven berekenen. De variabele leveringstarieven wijzigen 2 keer per jaar. Aan het eind van de looptijd van het contract is te bereken hoeveel voordeel het contract je heeft opgeleverd, ten opzichte van onze variabele tarieven.

Heb ik het zo een beetje duidelijker gemaakt voor je? Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

Groet, Kelly
Kelly, Dank voor je duidelijke uitleg.
zal even nakijken wat de transportkosten waren.
Ik kan altijd mijn termijn bedrag weer aanpassen.
Ik beide contracten even nagekeken. Transportkosten zijn bij beide hetzelfde.Heb mijn termijn bedrag weer teruggedraaid. Het is altijd prettig iets terug te krijgen.
Reputatie 5
Badge +3
Goed dat je nog even gekeken hebt 😉 Dan is het allemaal toch wat duidelijker. Trouwens nog een tip, je ontvangt in april 2013 de eerste jaarnota. Als je wilt, kun je altijd in bijvoorbeeld januari of februari een keer de standen opnemen en doorgeven, dan kunnen we vroegtijdig zien of je termijnbedrag nog toereikend is. Op die manier kunnen we een bijbetaling zoveel mogelijk voorkomen of beperken.

Groet, Kelly

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen