batterij warmtemeter | Eneco Community
vraag

batterij warmtemeter

• 13 oktober 2014
  • 9 reacties
  • 1672 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Goedendag,
Aangezien ik kamp met een zeer hoog warmtegebruik, ben ik in kaart aan het brengen wanneer dit verbruik voorkomt en of er een relatie bestaat met gedrag (raam open - verwarming aan) of isolatie (koud weer - veel stoken). Om deze relatie inzichtelijk te maken lees ik nu twee maal per dag de warmtemeter uit dmv van een IR leeskop.Door het met IR uitlezen van de warmtemeter wordt de levensduur van de batterij van die warmtemeter korter.
Mijn vragen zijn:
- Geeft de meter een indicatie als de batterij vervangen moet worden? Of gaat ie gewoon uit?
- Mag de gebruiker zelf de batterij vervangen?
- Wanneer komen er slimme warmtemeters beschikbaar.
mvg,
Niels

9 Reacties

Welke merk heb je en heb je dit gelezen?

http://brunata.nl/nl/services/verwisselbare-batterijen/
L&G 2WR5 warmtemeter in meterkast, i.c.m stadsverwarming. Was misschien niet helemaal duidelijk.
De brunata link heeft betrekking op de radiator meters.
Heb je ook dit bericht gelezen?

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/slecht-werkende-warmtewisselaar/

Het is weliswaar van 2008, maar je leest dat een goede batterij erg belangrijk is ter voorkoming van hoge naheffingen.

Dus goed om bij na te denken.
Niet gerelateerd aan mijn vragen
Jammer, dat zie ik toch echt anders.
Ik probeer hiermee aan te geven dat kennelijk Eneco zelf die batterij vervangt.
Ook in de gebruiksaanwijzing staat dat bij f4 vervanging nodig is, helaas staat er niet bij wie dat moet doen; ik denk dus Eneco.

http://www.vwvbenelux.net/media/1002/vwv6413s.pdf

Ook probeer ik met deze info aan te geven dat kennelijk tijdige vervanging van zo'n batterij erg belangrijk is.
Sorry Brandje, als je geen antwoorden hebt, reageer dan niet. Wat je denkt interesseert me niet. Dat het belangrijk is dat een batterij vervangen wordt daar was ik zelf al achter, vandaar de vraag.
AUB dit topic niet gebruiken om de 10000 reacties te halen met onzin antwoorden.
Badge +5
Sorry Brandje, als je geen antwoorden hebt, reageer dan niet. Wat je denkt interesseert me niet. Dat het belangrijk is dat een batterij vervangen wordt daar was ik zelf al achter, vandaar de vraag.
AUB dit topic niet gebruiken om de 10000 reacties te halen met onzin antwoorden.

Hallo Coyote, dacht ik toch echt dat je hulp nodig hebt op dit forum maar je zet dan wel een verkeerde Toon. Pak dan de telefoon en betaal voor de diensten die je wilt. Blaf medeforummers niet af! 😠
Yobotje, het nut van een forum wordt ernstig beknot door onzin antwoorden, meningen, gewouwel enz. Als deze dan ook nog met een enorme frequentie worden gepost, wordt het helemaal vervelend. Met gemiddeld meer dan 12 posts per dag, inclusief zon en feestdagen, over de afgelopen twee jaar, wordt dit forum zo goed als gekaapt. Dit is een Eneco forum, niet iemands prive huiskamer.
Badge +5
Er is ook een huiskamer voor reacties als je dat nog niet wist. Tjonge jonge, toch welkom op dit forum hoor.

Reageer