Aardlekschakelaar knalt er uit. Veroorzakende groep gevonden, .. of toch niet? | Eneco Community
vraag

Aardlekschakelaar knalt er uit. Veroorzakende groep gevonden, .. of toch niet?

• 23 februari 2019
  • 31 reacties
  • 2354 Bekeken

Toon eerste bericht

31 Reacties

Update: electricien is langs geweest en alles gemeten. Er werd te veel "vuile stroom' terug gegeven waardoor de aardlek er uit schoot. Inmidds hebben we de wifi booster van ziggo uit de meterkast en uit de slaapkamer gehaald en sindsdien geen storing meer gehad *klop het meteen af op hout*... Blijft alsnog ook voor de electricien een vaag raadsel, maar hopelijk nu de schuldige gevonden...
Reputatie 6
Badge +3
Ok dank voor de terugkoppeling. Voor mij is het ook nieuw dat een wifi booster stroom zou lekken.
Badge +2
Ik zou het zeker op nieuw laten aansluiten in de tweede groep links zit ook een zwartedraad op de L (fase) dat is eigelijk een schakeldraad een foutje is zo gemaakt 😉 en als er brand komt kan het zijn dat je niets van de verzekering krijgt ik hoop dat de elektricien het hertesteld heeft de dubbel bruine draaiden op de L (fase) dat mag niet ook het metalen opzetstuk op de groep is fout naar mijn weten moet beschermt zijn volgens de Nen

groet Karst
Reputatie 6
Badge +3
Zwarte 'schakeldraad' in de groepenkast is redelijk normaal na de hoofdschakelaar (want het is geschakeld immers).
Badge +2
Zwarte 'schakeldraad' in de groepenkast is redelijk normaal na de hoofdschakelaar (want het is geschakeld immers).

Dat weet ik maar doe het dan buiten de meterkast in arparte doos het lijk of deze uit de dikke.kabel komt daar zit ook briun bij 😉

groet Karst
Reputatie 6
Badge +3
Owh nou zie ik wat je bedoeld. Lijkt inderdaad een grondkabel YMVK of XMVK te zijn met zwarte draad er bij. Niet erg netjes inderdaad.

Reageer