Aanbod voor 3 jaar vast | Eneco Community
vraag

Aanbod voor 3 jaar vast

• Komt hier vaker (level 8)
  • 23 reacties
Vandaag kreeg ik het aanbod om mijn energie voor een 3-jarig Garantieprijscontract vast te zetten omdat de energie nog al duurder kan worden.

Maar wat als de energie nu goedkoper wordt, dan zit ik met een hogere energie rekening dan wanneer ik variabele energietarief contract heb.

Of wordt mijn rekening dan ook lager, ?

Nu zit ik al heel lang bij de eneco en eigenlijk nooit problemen gehad, maar wat ik wel vind is dat er ook wanneer je al klant bent bij eneco je dan ook bij een aanbieding beloond mag worden (net zo als bij nieuwe klanten) er zijn genoeg energie leveranciers die je een leuke aanbieding doen met een instap kado van rond de 140 euro.

Waarom kan dat dan bij eneco niet, het lijkt nu wel zoiets al van je bent toch al klant dus voor jou hoeven we geen moeite meer te doen dan alleen maar energie te leveren. ??

Hoor graag Uw reactie hier op.

27 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Beste Frank,

Welkom op ons forum! Ik kan me goed voorstellen dat jij, als vaste klant van ons, ook een aanbieding of een cadeau verwacht. Graag leg ik je uit dat we niet alleen het werven van nieuwe klanten belangrijk vinden. We hechten ook veel waarde aan onze vaste klantengroep. Daarom doen we ook onze vaste klanten graag een persoonlijk en aantrekkelijk aanbod. Dit geldt dus ook voor jou! Als je het fijn vindt, nemen we hierover contact met je op. Verder bieden we ook andere extra’s aan onze klanten. Zo organiseren we jaarlijks het Dagje Vooruit naar Diergaarde Blijdorp en heb je de keuze uit leuke aanbiedingen via Speciaal voor klanten.

Wanneer je prijsschommelingen vervelend vindt en liever de zekerheid wilt van een vaste prijs, raden we je aanover te stappen op een Garantieprijs. Bij een Garantieprijs zet je de leveringstarieven vast en ga je gedurende de looptijd van het contract niet mee met de prijswijzigingen. Dit geldt zowel voor prijsstijgingen als prijsdalingen. Kortom, met een Garantieprijs kies je voor zekerheid.

Bedankt dat je je visie op onze aanbiedingen kenbaar maakt. Dit stellen we erg op prijs! Ik hoor graag van je of je het goed vindt dat we contact met je opnemen.

Groet,
Mike
Badge
@Mike,

Het is dan ook jammer dat er geen antwoord gegeven word op de vragen van Frank61,

Nee je prijs gaat niet mee naar beneneden als deze omlaag gaat , maar ook niet omhoog.

En voor vaste klanten doen ze inderdaad niks meer, alleen voor nieuwe klanten. Nieuwe klanten zijn immers ook vaste klanten als ze bij Eneco zitten en kunnen ook van de voordelen van Vaste klanten genieten.

WIl je echt van alle voordelen genieten dan zou ik elk jaar een ander energie bedrijf kiezen en zo alle voordelen elk jaar weer mee pakken.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo fkelder,

Bedankt voor je reactie. Goed om te zien dat ook jij ons forum hebt gevonden.

Ik heb mijn best gedaan de vragen van Frank zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Wat betreft het vastzetten van de prijs, geef ik in mijn eerdere antwoord het volgende aan.

“Bij een Garantieprijs zet je de leveringstarieven vast en ga je gedurende de looptijd van het contract niet mee met de prijswijzigingen. Dit geldt zowel voor prijsstijgingen als prijsdalingen. Kortom, met een Garantieprijs kies je voor zekerheid.”

Ook leg ik in mijn eerdere reactie uit wat we voor onze vaste klanten doen. Naast het Dagje Vooruit dat we organiseren en de aanbiedingen via Speciaal voor klanten, vinden we het erg belangrijk om onze klanten tevreden te houden. Omdat de wensen van onze klanten per persoon en situatie verschillen, komen we graag met ze in gesprek. Op deze manier kunnen we meedenken en een passend aanbod doen.

Ieder jaar overstappen is inderdaad een optie. Dit betekent niet dat dit veelal de voordeligste manier is. Daarom vraag ik jou, wanneer je ook graag een persoonlijk aanbod ontvangt, dit aan mij te laten weten. Wellicht hebben we ook voor jou een interessant aanbod! Ik hoop dat we je in ieder geval ook in de toekomst nog mogen behouden als onze vaste klant!

Groet, Mike
Vandaaag van Eneco mail ontvangen met aankondiging van afloop contract..........het voorstel voor een contract Internetvoordeel Vast Ecostroom en Gas....gas daarin behoorlijk gestegen. Dan ga je rondkijken en kom je tot verrassende uitkomsten op een voordeel in gas maar ook een behoorlijk verschil op electra., tal van vergelijkingssites waaruit dat naar voren komt. Echt goed gekeken of alles wel wordt vermeldt, dus btw, belastingen, netwerkkosten, vastrecht etc etc.....verschil lijkt me extreem, ...................dit is wel een discussie waard heb ik het idee. Vanaf 1998 Eneco klant en nimmer overgestapt, wel eens overwogen maar dan kwam Eneco net op tijd met een alternatief, zou het ook nu weer Eneco blijven ???.........ben benieuwd.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Folcher,

Welkom op ons forum. Ik begrijp uit je bericht dat je je op dit moment aan het oriënteren voor een nieuw contact, omdat je huidige contract bij ons bijna afloopt. Het klopt dat er op de energiemarkt een hoop aanbieders zijn. Je geeft aan dat je een extreem prijsverschil hebt gezien op vergelijkingssites. Als je het fijn vindt kijken we met je mee en helpen je met een vergelijking. We doen jou, als trouwe klant van ons, dan natuurlijk ook een goed aanbod! Stuur me je telefoonnummer via een privébericht. We nemen dan contact met je op :)

Ik hoop in ieder geval dat we jou ook in de toekomst nog als klant behouden.

Groet,
Mike
Beste moderator,

Ik heb hetzelfde aanbod gehad als Frank61. Nu ben ik aan het kijken of het de moeite waard is maar ik kan nergens de tarieven per 1 juli 2012 vinden. En dat vind ik meteen het vervelende aan de aanbiedingen die ik elke keer krijg. Er wordt wel gezegd dat de tarieven stijgen, maar er wordt in de aanbieding niet gezegd wat dan het verschil is in tarief tussen bijvoorbeeld 3 jaar vast en het nieuwe tarief per het komende halfjaar. Als ik de aanbieding vergelijk met mijn laatste afrekening (t/m maart 2012) dan is er nauwelijks verschil, het ene tarief is iets lager, het andere iets hoger (ik heb dubbeltariefmeter), niet de moeite waard om voor 3 jaar vast te leggen. Ik blijf bij dit soort aanbiedingen het gevoel houden dat het vooral bedoeld is om klanten vast te leggen. Ik deel ook de mening van Frank61 dat eneco misschien wel aardige uitjes organiseert voor vaste klanten maar dat een substantiele korting op de tarieven naar duur van klant zijn (ik ben al ruim 20 jaar klant) meer beloning geeft voor vaste klanten dan een ondoorzichtige aanbieding. 
Graag uw spoedige reactie want uw aanbieding is slechts nog een paar dagen geldig. 

Beste Frank,

Welkom op ons forum! Ik kan me goed voorstellen dat jij, als vaste klant van ons, ook een aanbieding of een cadeau verwacht. Graag leg ik je uit dat we niet alleen het werven van nieuwe klanten belangrijk vinden. We hechten ook veel waarde aan onze vaste klantengroep. Daarom doen we ook onze vaste klanten graag een persoonlijk en aantrekkelijk aanbod. Dit geldt dus ook voor jou! Als je het fijn vindt, nemen we hierover contact met je op. Verder bieden we ook andere extra’s aan onze klanten. Zo organiseren we jaarlijks het Dagje Vooruit naar Diergaarde Blijdorp en heb je de keuze uit leuke aanbiedingen via Speciaal voor klanten.

Wanneer je prijsschommelingen vervelend vindt en liever de zekerheid wilt van een vaste prijs, raden we je aanover te stappen op een Garantieprijs. Bij een Garantieprijs zet je de leveringstarieven vast en ga je gedurende de looptijd van het contract niet mee met de prijswijzigingen. Dit geldt zowel voor prijsstijgingen als prijsdalingen. Kortom, met een Garantieprijs kies je voor zekerheid.

Bedankt dat je je visie op onze aanbiedingen kenbaar maakt. Dit stellen we erg op prijs! Ik hoor graag van je of je het goed vindt dat we contact met je opnemen.

Groet,
Mike
Op dit moment heb ik mijn electra voor 1 jaar vast staan. Is het mogelijk dit tussentijds naar 3 jaar te verhogen?

Met vriendelijke groet,
Robert
Ben helaas unieke code kwijtgeraakt.
Zou hem graag opnieuw toegestuurd
willen hebben.
Reputatie 5
Badge +3
@robert
Je contract loopt tot 1 januari 2013. Het is niet mogelijk om het contract tussentijds kosteloos om te zetten naar een contract voor bijvoorbeeld drie jaar. De vergoeding voor het vroegtijdig beëindigen van de huidige overeenkomst bedraagt € 50,00. Ik raad je dus aan nog even te wachten. Tegen de tijd dat je huidige contract afloopt, doen we je graag een aantrekkelijk aanbod!

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@dbenningshof
Welke unieke code bedoel je precies? We hebben meerdere aanbiedingen en acties waarbij we met codes werken dus ik heb wat meer informatie van je nodig om je verder te helpen. Ik hoor het graag!
Hallo, Ik ben sinds een jaar (weer) klant bij Eneco. Nu loopt mijn contractperiode af en ik heb een aanbieding voor 12 maanden vast gekregen. Kan ik ook gebruik maken van een 3 jaar vast aanbieding?
Reputatie 4
Badge +1
Hallo AvO,

Welkom op ons forum. Dat is ook mogelijk! Als je het fijn vindt, nemen we de verschillende mogelijkheden met je door. We nemen dan contact met je op.

Groet,
Mike
Hallo AvO,

Welkom op ons forum. Dat is ook mogelijk! Als je het fijn vindt, nemen we de verschillende mogelijkheden met je door. We nemen dan contact met je op.

Groet,
Mike

Hallo Mike, bedankt voor je snelle reactie. Kan ik een en ander in de mail ontvangen?

groet, André
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb je een privébericht gestuurd.

Mike
Beste moderator,

ik sluit me helemaal bij de woorden van Moniek aan. Hoe kun je een vergelijking of een gefundeerde keus maken, als de nieuwe variabele tarieven niet worden getoond? De "aanbieding" voor 3 jaar, zou wel eens een kat in de zak kunnen zijn...maar misschien ook niet? Op basis van de informatie die nu wordt gedeeld kan ik het niet beoordelen.

Het feit dat er bij enkele reacties wordt gerept over persoonlijke aanbiedingen, maakt het geheel er ook niet transparanter op. Ik zie de persoonlijke aanbieding met belangstelling tegemoet. Maar transparantie voor alle vaste klanten zou beter zijn.

Een vaste (variabele) klant

Beste moderator,

Ik heb hetzelfde aanbod gehad als Frank61. Nu ben ik aan het kijken of het de moeite waard is maar ik kan nergens de tarieven per 1 juli 2012 vinden. En dat vind ik meteen het vervelende aan de aanbiedingen die ik elke keer krijg. Er wordt wel gezegd dat de tarieven stijgen, maar er wordt in de aanbieding niet gezegd wat dan het verschil is in tarief tussen bijvoorbeeld 3 jaar vast en het nieuwe tarief per het komende halfjaar. Als ik de aanbieding vergelijk met mijn laatste afrekening (t/m maart 2012) dan is er nauwelijks verschil, het ene tarief is iets lager, het andere iets hoger (ik heb dubbeltariefmeter), niet de moeite waard om voor 3 jaar vast te leggen. Ik blijf bij dit soort aanbiedingen het gevoel houden dat het vooral bedoeld is om klanten vast te leggen. Ik deel ook de mening van Frank61 dat eneco misschien wel aardige uitjes organiseert voor vaste klanten maar dat een substantiele korting op de tarieven naar duur van klant zijn (ik ben al ruim 20 jaar klant) meer beloning geeft voor vaste klanten dan een ondoorzichtige aanbieding. 
Graag uw spoedige reactie want uw aanbieding is slechts nog een paar dagen geldig. 
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Mars,

Welkom op ons forum!

Ik begrijp dat je geen keuze of een vergelijking kunt maken zonder de variabele tarieven per 1 juli 2012. Helaas zijn die tarieven nog niet exact bekend en daarom kunnen we je hier nog niet informeren. Zodra de tarieven bekend zijn, communiceren we dit aan onze klanten.

Graag stel ik voorop dat we transparantie erg belangrijk vinden. Een persoonlijk aanbod doen we op basis van de wensen en verwachtingen van onze klant. Een aantal klanten vindt bijvoorbeeld een vaste prijs en zekerheid belangrijk. Een andere groep klanten heeft weer andere voorkeuren. Op basis van de persoonlijke wensen, doen we een passend aanbod. Daarnaast helpen we onze (vaste) klanten graag met een vergelijking tussen de verschillende energiecontracten.

Ook met jou kijken we graag mee welk contract het best uitsluit op je wensen en verwachtingen. Als je mij je telefoonnummer stuurt in een privébericht, nemen we telefonisch contact met je op.

Groet,
Mike
Ik heb een paar maanden terug een 3 jarig contract afgesloten voor 3 jaar.

Nu deze week 2 mails gehad.
In de eerste mail stond dat de wijziging in de tarieven niet voor mij gelden ivm contract.

Gisteren kreeg ik weer een mail met de nieuwe tarieven die voor mijn persoonlijk gelden.
Die gaf aan dat mijn gas duurder wordt.

Ergens gaat er iets niet goed???
Wanneer je het contract invult voor een duur van drie jaar  komt er wanneer 
een bericht dat het tarief geld voor een jaar hoe kan dit.
waarom het tarief niet direct voor drie jaar.
Iets extra`s voor vaste klanten ?  Daar doet Eneco ook aan.
Mijn kontrakt liep af en ik ben gaan shoppen. Essent gaf mij een welkomsbonus van € 171,00 . Dus ik mailde naar Eneco dat ik dat van Essent kreeg en of zij dat aanbod konden matchen. Helaas ging dat niet maar ik krijg wel een korting van € 100,00 op mijn eerstkomende jaarnota.
Zo zie je maar dat shoppen loont en dat je echt niet hoeft over te stappen om een voordeeltje te halen. Suggereren dat je gaat overstappen helpt ook al.
Reputatie 5
Badge +3
@Carla,

Ik heb even naar je gegevens gekeken. Ik zie dat je voorheen een contract bij ons had met variabele leveringstarieven. Onlangs heb je gekozen voor een Garantieprijsovereenkomst met vaste tarieven tot 1 juli 2015. De tarieven van de Garantieprijsovereenkomst zijn anders dan de tarieven die je eerst had en ook anders dan de huidige tarieven per 1 juli 2012.

Bij de gekozen Garantieprijsovereenkomst is het tarief voor gas iets hoger dan de variabele tarieven die je hier voor had, maar wel lager dan de huidige variabele prijs per 1 juli 2012. Voor elektriciteit is het tarief dat hoort bij de Garantieprijsovereenkomst, lager dan bij het vorige contract en ook lager dan de huidige prijs per 1 juli 2012.

Is dit zo duidelijk voor je?

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@Ton v d Lee
Je vraag is voor mij helaas niet duidelijk, wat bedoel je precies? Ik zie dat je op dit moment zelf al een Garantieprijsovereenkomst hebt, met vaste tarieven tot 1 oktober 2012...

Kelly
ik lees nu voor het eerst op het forum naar aanleiding van het de vraag van eneco of ik wederom opnieuw mijn prijzen voor 3 maanden wil vastzetten.
na even rondgekeken te hebben en te zien dat een andere energieaanbeiders inderdaad een behoorlijke stratkorting geven (tot 335 euro zelfs) verbaas ik mij erover dat eneco geen enkele poging heeft gedaan om mij ook een aanbod te doen, ja vaste klantenacties en als je eenmaal dreigt over te stappen is dit mogelijk, maar waarom niet gewoon de klanten een leuk aanbod doen?
uiteraard zou ik graag willen weten wat ik moet doen om een leuk aanbod te krijgen als ik wederom mijn pijzen voor 3 jaar vastzet!
hoop dit van u te horen
groet, bundy
Reputatie 3
Badge
Wanneer je op Google.nl zoekt naar de therm: energie vergelijken krijg je verschillende hits met tips mbt vergelijken energiemaatschapijen en hun contracten. als je denkt (en lees de voorwaarden goed door) en je denkt goedkoper te kunnen zou ik dat voorleggen bij eneco. kijk wat ze dan voor je kunnen betekenen.

bedenk wel wat je nu hebt en wat je niet weet van wat je krijgen gaat. ik ben blij met eneco en zal pas overstappen als ik honderden euro's goedkoper kan uitzijn.
Tarieven:
Als geïnteresseerde consument bekijk ik regelmatig "aanbiedingen" en prijsvergelijkingen.
Deze link vergelijkt de energieprijzen in relatie tot 3500 k/wh verbruik/jaar en 1850 kub m. gas/jaar.

Daar staat de volgorde van goedkoopst naar duurder: (nr 1 is het goedkoopst.)
Ik heb Eneco daar onder gezet. Wie de hele lijst wil zin, klik op deze link.

http://www.consumind.nl/energie/bedankt.html

--1 jaar vast       -----------Energie Direct   nr 1
                           ---------Eneco                 nr.13 (!)

--1 jaar variabel ----------Greenchoice      nr. 1
                          ----------Eneco                nr 15 (!)

--3 jaar vast       -----------Dong Energie    nr 1
                          ----------Eneco                 nr.10 (!)

--5 jaar vast       ----------Energien Direcrt nr. 1
                           ---------Eneco                 nr. 3 (!)

Ik verzoek hierbij  de moderators van dit forum verklarend te reageren op deze cijfers.
Badge
Ik heb eens zo'n vergelijking ingevuld voor mijn verbruik en Eneco staat op plaats 15.
De eerste 7 resultaten geven een actiekorting en zijn daardoor goedkoper, maar zonder korting vergelijkbaar of duurder dan Eneco dus dat wordt jaarlijks switchen. Het verschil tussen plaats 8 en 15 is € 34 per jaar. (Heb ik er al uit met een dagje dierentuin dit jaar 🙂 )
Voor mij dus geen reden genoeg om naar een andere leverancier over te stappen, bovendien vind ik het een veilig idee dat mijn leverancier zelf de energie produceert en niet alleen inkoopt uit buitenland en doorverkoopt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen