Aanbod nieuw contract | Eneco Community
beantwoord

Aanbod nieuw contract

• 4 oktober 2013
  • 20 reacties
  • 1784 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 17 reacties
Goedenavond,

Vandaag kreeg ik post dat mijn contract van 3 jaar afloopt en of ik wil
verlengen en daarbij de gratis Toon wil.
Nou ben ik uiterst tevreden over Eneco de afgelopen 3 jaar.
Nu zie ik ook zo 123 geen reden om over te stappen,
alleen hoef ik dus geen Toon. Kunnen jullie mij ook iets anders aanbieden?

groetjes Anouk
icon

Beste antwoord door Kelly 4 oktober 2013, 09:59

Hallo Anouk,

Logische vraag! We kijken graag met je mee naar een passend aanbod. Ben je telefonisch bereikbaar op het bij ons bekende telefoonnummer eindigend op *638? Zo niet, wil je dan aub een ander telefoonnummer en tijdstip waarop je beschikbaar bent aan mij doorgeven via een privé bericht?

Groet, Kelly
Bekijk origineel

20 Reacties

Als het goed is zal één van de moderators je vragen of je een persoonlijk aanbod wilt. Als je dan je telefoonnr in een pbtje aan die moderator doorgeeft, zal je gebeld worden voor een aanbod.
Handig dus als je zelf vooraf even de markt verkent, dan weet je of je een aantrekkelijk aanbod zal krijgen of niet uiteraard...............
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Anouk,

Logische vraag! We kijken graag met je mee naar een passend aanbod. Ben je telefonisch bereikbaar op het bij ons bekende telefoonnummer eindigend op *638? Zo niet, wil je dan aub een ander telefoonnummer en tijdstip waarop je beschikbaar bent aan mij doorgeven via een privé bericht?

Groet, Kelly
Ons jaarcontract loopt binnenkort af.
Ik ben me nu aan het orienteren voor een nieuw contract.
Nu zie ik dat ik over kan stappen naar windkrachtenergie. Omdat ik daar voorstander van ben, zou ik wel zo'n contract af willen sluiten.
Maar wat mij dan stoort, is er dat er alleen voor nieuwe klanten € 75,00 bonus is.
En dat terwijl wij al meer dan 25 jaar klant zijn van Eneco. Moeten juist trouwe klanten niet beloond worden?
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Janna L,

Welkom op ons forum!

Eneco biedt nieuwe klanten een zogeheten welkomstpremie, net als andere leveranciers dat doen. Uiteraard denken wij ook aan de vaste klanten. Mogen we contact met je opnemen om je een persoonlijk aanbod te doen?

Groet, Kelly
Hoi,

Ja dat is nog het juiste nummer, en natuurlijk
mogen jullie contact met mij opnemen.

Groetjes Anouk
Reputatie 5
Badge +3
Helemaal goed, we nemen op kort termijn contact met je op!
Ja hoor, dat is hoor prima.
Reputatie 5
Badge +3
Doen we dat Janna! Je hoort ons snel.

Fijn weekend!
Vraag je wanneer kan je je lopende contract opzeggen? Ik heb vorig jaar een nieuw contract afgesloten maar nu zijn de prijzen weer naar beneden gegaan en ik wil graag overstappen naar een ander contract. Kan dit? En hoe moet dit?

Ik hoor graag.

DCO
Hoi DCO,

Als je een contract afsluit dan zit je toch vast aan de prijzen genoemd in dat contract.
Als de prijzen stijgen heb je geluk; dalen de prijzen dan heb je pech, toch............................
Of je zal een boete moeten betalen, vrijwel zeker staat dat bedrag genoemd in je contract.
Vraag je wanneer kan je je lopende contract opzeggen? Ik heb vorig jaar een nieuw contract afgesloten maar nu zijn de prijzen weer naar beneden gegaan en ik wil graag overstappen naar een ander contract. Kan dit? En hoe moet dit? Ik hoor graag.DCOContact opnemen met de gewenste leverancier en vragen of die de boete voor het opzeggen bij de oude leverancier voor zijn rekening wil nemen.
De vraag is overigens of het verstandig is om vaste contracten voor bepaalde tijd af te sluiten. De prijsverschillen zijn maar klein.
Niet voor niets dat bv de vergelijkingssite GasEnLicht bv altijd adviseert om maximaal een jaar te nemen.
En bevalt het verleng je dat jaar gewoon weer.
Bedankt voor de reactie. Baal alleen dat ik nu lang aan mijn contract vastzit. Kan je een langlopend contract ook omzetten naar een jaarcontract?
Nou, ik weet vrijwel zeker van niet!

Want ook dan geldt het boete beding; je kan uiteraard zoals hiervoor ook al werd genoemd, van leverancier veranderen en hopen dat die leverancier de boete voor je betaalt.
Komt overigens vaak voor en is heel gebruikelijk in het kader van weer een klant binnen, maar je moet oppassen of je dan qua verbruikskosten EN netwerkkosten wel veel goedkoper uit bent.

Ook kan je hier een moderator benaderen of er een akkoordje mogelijk is, want een klant die wegloopt is ook niet leuk.
Je wordt aan persoonlijk benaderd voor een aanbod of in ieder geval overleg over de situatie.
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje, ik heb gister een brief van jullie gehad met mijn nieuwe maandelijkse betaling, dat hij geschat is op 110,-
per maand.
Dat betaal ik al per maand, maar dat is meer omdat ik dan een extra'tje spaar en dat ik in ieder geval niks terug hoef te betalen.
In juli nog mijn afrekening gehad en toen werd het ingeschat op max 70,- per maand.

Nu heb ik net een nieuw contract afgesloten en vroeg ik me af of dit er mee te maken heeft dat deze dus een heel stuk duurder
is dan de vorige?

Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.

Alvast bedankt!

Groetjes Anouk
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Anouk,

Je hebt eind oktober opnieuw gekozen voor zekerheid met de Garantieprijs Ecostroom en gas voor 3 jaar. Je hebt de volgende leveringstarieven per 1 januari 2014 vastgezet:

Elektriciteit normaal: 0,06992
Elektriciteit laag: 0,05603
Gas: 0,35354
*deze tarieven zijn exclusief btw, opslag duurzame energie en energiebelasting maar inclusief regiotoeslag (gas).

Hiervoor had je sinds 2010 ook een vast tarief. Die prijzen waren toen:

Elektriciteit normaal: 0,08109
Elektriciteit laag: 0,05529
Gas: 0,33165
*deze tarieven zijn exclusief btw, opslag duurzame energie en energiebelasting maar inclusief regiotoeslag (gas).

Als je deze tarieven met elkaar vergelijkt, zie je dat je voor elektriciteit normaaltarief nu een lager tarief hebt maar voor gas en elektriciteit laagtarief een iets hoger tarief betaalt dan je 3 jaar geleden hebt vastgezet. Dat is op zich ook wel logisch omdat de tarieven in de laatste 3 jaar op de energiemarkt wat gestegen zijn. Met dit verschil hebben we rekening gehouden bij de nieuwe vaststelling van je termijnbedrag. Dit om een bijbetaling te voorkomen of te beperken. Bij het vaststellen van het termijnbedrag hebben we ook rekening gehouden met het aantal resterende maanden tot de jaarnota.

Ik hoop dat de totstandkoming van het termijnbedrag duidelijk is. Als je het termijnbedrag wilt wijzigen, kan dit gemakkelijk via Mijn Eneco.

Ps: nog ter extra vergelijking; de huidige variabele tarieven zijn:

Elektriciteit normaal: 0,07917
Elektriciteit laag: 0,05850
Gas: 0,35001

Groet, Kelly
Ohhh oke ik snap het.
Dan is het logische want vanaf dat het nieuwe contract in gaat is het koud, maar het loopt eigenlijk gewoon een jaar tot mijn volgende afrekening.

Dan zit ik kwa betaling helemaal goed.

Super bedankt!!

Groetjes Anouk
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan Anouk! Fijn dat het opgehelderd is.
Op 1 juli a.s. loopt ons contrct af. Wat krijgen we als we blijven bij eneco en niet naar een andere leverancier uitwijken  (met leuke aanbiedingen)
Reputatie 5
Badge +3
Beste casaentro,

Welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic omdat hier al berichten staan over hetzelfde onderwerp. Je had je bericht geplaatst in het topic over een warmteleverset en daar hoort het niet thuis.

Het contract loopt inderdaad tot 1 juli 2014. Het is daarom nu nog te vroeg om al een aanbod te kunnen doen. Ik raad je aan om vanaf 3 maanden voor einde contract, de vraag nog eens te stellen. We doen je dan graag eeen aanbod, wat je eventueel kunt vergelijken met andere aanbiedingen.

Groet, Kelly

Reageer