Aanbod door derden | Eneco Community

Aanbod door derden

• 15 november 2019
  • 9 reacties
  • 139 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 18 reacties

Kunt u mij uitleggen hoe andre partijen aan de gegeven komen over mijn contract met Enoco.

9 Reacties

Heel simpel.

Er is een landelijke database waar alle contracten met een leverancier met bv de eind datum inzitten. Dit is wettelijk zo geregeld.

Iedere leverancier mag met speciale toestemming een selectie maken om klanten te benaderen voor eventueel een nieuw contract.

Voor zo ver ik weet is deze database ook de verbinding tussen alle leveranciers onderling en belangrijk bij alle zaken die spelen rondom bv overstap van de ene leverancier naar de andere.

Reputatie 6
Badge +2

Goedemiddag,

Dit ligt iets genuanceerder, @Brandje.

Ik zou eerst van @Nirak willen weten om welke gegevens het dan zou gaan?

Leveranciers mogen namelijk wel informatie opvragen zoals het verbruik (SJV). Over contracten kan een einddatum bekend worden gemaakt, met het oog op een potentiële overstapdatum. 

Reputatie 1
Badge

Heel simpel heren,

Mijn prive gegevens zoals emailadres,telefoonnummer, het verbruik gas en electra en einde contractdatum. Eveneens weten zij waar ik woon.

Volgens mij wordt hier de wet op de privacie geschonden

Reputatie 5
Badge +3

Heel simpel heren,

Mijn prive gegevens zoals emailadres,telefoonnummer, het verbruik gas en electra en einde contractdatum. Eveneens weten zij waar ik woon.

Volgens mij wordt hier de wet op de privacie geschonden

@Nirak 

Bedankt voor je snelle reactie. Dit is heel vreemd, belden ze namens Eneco of echt een ander bedrijf?

Groet, Audrey

Reputatie 1
Badge

Andere bedrijven Dit zijn voornamelijk call centra die bellen.

Goedemiddag,

Dit ligt iets genuanceerder,@Brandje.

Ik zou eerst van@Nirak willen weten om welke gegevens het dan zou gaan?

Leveranciers mogen namelijk wel informatie opvragen zoals het verbruik (SJV). Over contracten kan een einddatum bekend worden gemaakt, met het oog op een potentiële overstapdatum. 

Hoi Vincent,

Ik heb het nog even opgezocht. Ik bedoelde dus de CER

https://www.energieleveranciers.nl/energie/begrippen/contract-einde-register-cer

In het verleden is dit in media aan de orde geweest en dan met name over wie wel of niet geautoriseerd is/zijn om een bepaalde selectie te doen voor benadering potentiële klanten. 

Er wordt nu m.i. te snel gewezen naar de privacy, maar zeker als het CER-zaken betreft is het gewoon vastgelegd wat voor info daar in staat en gebruikt kan/mag worden.

Ook een Call-Center kan gewoon een of namens een bestaande leverancier zijn/optreden.

Zie de link.

Reputatie 5
Badge +3

Andere bedrijven Dit zijn voornamelijk call centra die bellen.

@Nirak 

We delen geen klantgegevens met andere leveranciers of andere callcenters. Gelet op de Wet van Privacy.

Groet, Audrey

Reputatie 1
Badge

Beste Audry,

Volgens mij ben je niet goed geinformeerd. Zij hebben alle gegevens van klanten en kunnen mij nauwkeurig meedelen wat mijn gegevens en verbruiken zijn. Vreemd dat Eneco dat niet weet.

Natuurlijk snap ik waar het probleem ligt. Ook Eneco maakt gebruik van call centra als je een klant of vraag hebt. Vanmiddag nog een poging gedaan om contact te krijgen met Eneco en verstikt geraakt een vraag en antwoord spelletje met een computer. Dat noem ik betrokkenheid met klanten.

Als je meer gedetaileerde info hebt dan zie ik het wel anders sluit ik deze topic.

Gr Nirak

Reputatie 5
Badge +3

Beste Audry,

Volgens mij ben je niet goed geinformeerd. Zij hebben alle gegevens van klanten en kunnen mij nauwkeurig meedelen wat mijn gegevens en verbruiken zijn. Vreemd dat Eneco dat niet weet.

Natuurlijk snap ik waar het probleem ligt. Ook Eneco maakt gebruik van call centra als je een klant of vraag hebt. Vanmiddag nog een poging gedaan om contact te krijgen met Eneco en verstikt geraakt een vraag en antwoord spelletje met een computer. Dat noem ik betrokkenheid met klanten.

Als je meer gedetaileerde info hebt dan zie ik het wel anders sluit ik deze topic.

Gr Nirak

Hoi @Nirak,

We maken geen gebruik van een  callcenter als het gaat om onze eigen klantenservice. Ik kan je alleen mededelen van welke gegevens wij zeker zijn die we als energieleverancier delen, namelijk het verbruik (SJV). Dit is geen overige informatie, tenzij we je zelf een aanbod doen.

Groet, Audrey

Reageer