Aanbiedingen voor bestaande klanten | Eneco Community
vraag

Aanbiedingen voor bestaande klanten

• 25 september 2012
  • 16 reacties
  • 5707 Bekeken

Badge +1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 28 reacties
Ik kreeg een bericht dat mijn huidige Internetvoordeelcontract eind dit jaar af zou lopen en ging op onderzoek uit. Bij een andere, grote, aanbieder zou ik voor eenzelfde soort contract (1 jaar vast) iets minder dan EUR 1600,- per jaar betalen. Bij Eneco zou dit op EUR 1900,- uitkomen (1100m3 gas, 2700kWh laag, 2700kWh hoog). Dit werd bevestigd door een Eneco medewerker bij de DubbelCheck.

Wat schetst mijn verbazing? Er werd op geen enkele manier een poging gedaan om mij als klant te behouden! 'Wij kunnen niets voor u doen aan onze prijs' werd zelfs gezegd. Dat is niet eens op een nette manier afscheid nemen van een klant, dat is nog een trap na geven ook. Blijkbaar ben ik als klant niet interessant genoeg voor Eneco?

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
@JeSc,

Welkom op ons forum. Erg vervelend om te lezen dat je zo'n ervaring hebt gehad. Het verbaast mij om eerlijk te zijn, omdat we met de Eneco Dubbelcheck juist willen meekijken met aanbiedingen om te 'checken' of je nog goed zit bij ons. Als je een gunstige aanbieding hebt gevonden, kijken we graag naar de mogelijkheden om je als klant te behouden. Kennelijk heb jij op basis van je recente ervaring een ander beeld gekregen en dat vind ik jammer.

Kun je mij vertellen wanneer je telefonisch contact met ons hebt gehad hierover? Heb je zelf contact opgenomen of ben je door ons gebeld?

Groet, Kelly
Badge +1
@Kelly, gelukkig verbaast het jou ook; ik begrijp er nog steeds niets van. Ik heb uit pure frustratie direct een reactie op het forum geplaats. Ik heb vandaag zelf contact opgenomen om 14.35.
Reputatie 5
Badge +3
@JeSc,

Ik vind je frustratie terecht en stel het op prijs dat je ons via deze weg op de hoogte brengt. Ik ben momenteel aan het uitzoeken met wie je contact hebt gehad, omdat de beschrijving van het telefoongesprek helemaal niet overeenkomt met onze werkwijze. We zien onze klanten liever niet overstappen natuurlijk.

We registreren alle telefooncontacten maar ik zie geen registratie van het recente contact. De medewerkers die speciaal voor de Eneco Dubbelcheck telefoongesprekken voeren, registreren alle gesprekken en maken hier ook aantekeningen van. Ook hier zie ik niks van terug. Ik ben daarom heel benieuwd welk telefoonnummer je gebeld hebt. Wil je dat nog even laten weten? En vind je het goed als een collega van mij contact met je opneemt om de aanbieding die je hebt gekregen te bespreken net als de mogelijkheden om je hopelijk als klant te behouden?

Ik hoor het graag van je!

Groet, Kelly
Badge +1
@Kelly, dat er niets te vinden is aan jullie kant is wel heel vreemd. Ik heb het nummer 0800-5503550 gebeld en daar voor 2x optie 1 gekozen. Het gesprek met een (jonge) man duurde maximaal 2 minuten.

Geen probleem als een collega contact met mij opneemt; ik ben nog niet overgestapt.
Reputatie 5
Badge +3
@JeSc,
Ik heb de afdeling waar je vanmiddag contact mee hebt gehad zojuist gesproken en die kijken hier ook vreemd van op. Een telefoongesprek wordt geregistreerd zodra de klantgegevens worden opgevraagd. Mogelijk heeft de medewerker de gegevens dus niet geraadpleegd, maar dat is nu natuurlijk een aanname van mij. Ik weet helaas niet wat er precies gebeurd is. In elk geval neemt een collega voor 20.00 uur vanavond contact met je op, voor een herkansing van het gesprek ;)

Onze excuses voor het verloop van het eerdere gesprek. Ik hoop dat het gesprek van vanavond naar wens verloopt.

Groet, Kelly
Badge +1
@Kelly, het is wel te verklaren, want ik heb inderdaad geen gegevens hoeven geven; ik ging er vanuit dat de medewerker op basis van mijn telefoonnummer mijn gegevens kon zien...een foute aanname blijkbaar.

Bedankt voor de bemiddeling! 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@JeSc,
Graag gedaan! Laat je nog even weten hoe het gesprek gegaan is?

Groet, Kelly
Reputatie 4
Badge +1
Hallo JeSc,

Heb je inmiddels al een gesprek gehad? We zijn benieuwd hoe het is verlopen :)

Groet,
Mike
Badge +1
@Mike, ik ben netjes teruggebeld en heb een goed gesprek gehad. Een tegemoetkoming in de kosten was lastig (vrij minimaal) en het vergelijken met andere aanbieders ging wat moeilijk aangezien de BTW verhoging nog niet was doorgevoerd op de bekende vergelijkingssites. Binnenkort zal ik een nieuwe vergelijking maken en dan mijn keuze bepalen.
Reputatie 4
Badge +1
Fijn! Bedankt voor je terugkoppeling 🙂 Ook bij een nieuwe vergelijking helpen we je graag.

Groet,
Mike
Ik ben al meer dan 35 jaar klant bij Eneco,warom krijgen oude en vaste klanten geen korting ,maar je moet overstappen naar een andere Energiematschappij om een korting te kunnen bedingen. Dit is toch de omgekeerde wereld,je moet toch vaste klanten belonen met een vaste Klanten Korting of iets in deze orde.
Reputatie 3
Badge
Hallo rein, welkom op het forum. ondanks vele berichten en uitleg vanuit moderators snap ik ook niet het verschil tussen vaste klanten en nieuwe klanten. eneco zegt dat nieuwe klanten soms een welkomskado krijgen en vaste klanten mee kunnen doen aan acties en voordeelshop. alleen die laatste 2 daar kunnen nieuwe klanten ook aan mee doen dus klopt niet. maar daarbuiten is wel dat niets gratis is. altijd zal je als concument je eigen korting op enig moment terugbetalen. ik denk dat je bij het aangaan van een contract gewoon moeten kijken naar tarviefen en bijkomstige kosten en alles afwegen en dan een aanbieder kiezen. laat je niet verleiden door kortingacties en dergelijke.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo rein,

In dit topic over korting voor vaste klanten, lees je onze uitleg.

Groet,
Mike
Hallo,

Ik heb al meerdere mailtjes ontvangen over het feit dat mijn 3 jarig contract binnenkort afloopt en ik deze kan verlengen.
Zelf twijfel ik op dit moment omdat ik heb gehoord dat de prijs van gas straks weer omlaag gaat en als ik de site van een energievergelijker kijk bespaar ik met sommige maatschappijen een paar honderd euro als ik daar een 1 jarig contract aflsluit en bij een meerjarig contract ben ik vaak ook nog bijna 100 euro per jaar goedkoper uit.
Ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest over eneco en hoop dit ook te kunnen blijven.

Het verbaasd me daarom ook dat Eneco geen aanbod doet om het aantrekkelijker te maken om weer voor 3 jaar te kiezen naast het steeds mailen dat ik mijn contract kan verlengen.

met vriendelijke groet,

Richard
Reputatie 3
Badge
Je kan ook samen met eneco een vergelijking maken tussen verschillende aanbieders. Mogelijk zie je nog enkele zaken over het hoofd. Mogelijk ook niet en kan je elders goedkoper uit zijn. Maar nu weet jij wat je hebt. Kijk niet alleen naar prijzen maar ook naar service. Ook dat is natuurlijk persoonlijk gebonden.
Reputatie 5
Badge +3
@Riez1984,
Welkom op ons forum! Ik begrijp uit je bericht dat je twijfelt of ons aanbod een goede keuze is, in vergelijking met andere aanbiedingen. Aanbiedingen vergelijken kan lastig zijn. Ik snap ook dat je misschien extra twijfelt door de aangekondigde daling van het gastarief. Ik kan je vertellen dat op dit moment onze huidige Garantieprijzen voor 1 en 3 jaar gunstiger zijn dan de huidige variabele tarieven en dan de indicatie van de variabele tarieven voor 1 januari 2013.

Met één simpel telefoontje kun je checken of het aanbod dat je via een energievergelijker hebt gezien echt zo aantrekkelijk is. Ook bekijken we dan graag je persoonlijke situatie om te kijken welk aanbod het beste bij je past. Een medewerker staat je graag te woord via het gratis telefoonnummer 0800 – 550 3 550 (maandag t/m vrijdag van 08:00-20:00 uur).

Ik ben benieuwd waar je voor kiest. Laat je even weten hoe het gesprek gegaan is?

Groet, Kelly

Reageer