Zojuist gebeld voor een nieuw jaar contract verlening maar deze klopt niet, wat nu ??? | Eneco Community
vraag

Zojuist gebeld voor een nieuw jaar contract verlening maar deze klopt niet, wat nu ???

• 31 juli 2014
  • 5 reacties
  • 186 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Hallo, wij zijn zojuist gebeld voor iemand van de klantenservice om ons contract opnieuw te verlengen met gunstige tarieven. Uiteraard willen we dit en heb met meneer alles doorgeven.

Opeens komt hij met het verhaal dat we dubbeltarief hebben. Ik heb daar gelijk aangegeven dat wij dit niet hebben, wij hebben gewoon enkel tarief (wel een dubbele meter, maar gewoon enkel tarief). Hij vond het prima en zei me dat het in het contract wel goed zou komen te staan.

Ik heb zojuist gekeken bij MIJN ENECO en zie daar dat wij een enkel tarief aansluiting hebben. Tenminste, als ik het goed lees staat daar enkel tarief!! Graag verneem ik van jullie of dit ook zo is. Maar goed, ik krijg nu per email een nieuw contract binnen en tot mijn verbazing zie ik daar staan Eneco Ecostroom met dubbeltarief meter. FUCK... NO, dat wil ik niet!! JOEHOE... die meneer zei me nog, ik moet me niet druk maken, in het contract staat het goed. NIET DUS.... ik zie DUBBEL tarief en we hebben ENKEL tarief !!

Iemand die ons verder kan helpen en even kan laten weten waar we in zitten. Eventueel een nieuw contract aanmaken via e-mail en ons deze toezenden. Want dubbel tarief willen we ECHT NIET!!

Alvast vriendelijk dank en hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
G.W.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Nu hopen we toch dat we afgelopen jaar ook gewoon enkel tarief hebben gehad, anders krijgen we weer het zelfde als een jaar geleden. Toen was het ook al niet juist! Kan aub iemand duidelijkheid verschaffen en het contract voor ons aanpassen voor komende jaar. En dan voor altijd melden dat we ENKEL tarief willen (ook al hebben we een dubbele meter).
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Energieboy,

Oei, jammer dat dit zo is gecommuniceerd. Je hebt inderdaad een dubbeltariefmeter, vermoedelijk heeft de medewerker hier naar gekeken. Het is bij ons bekend dat je gebruik maakt van het enkeltarief. Dit passen we niet aan, tot jij anders aangeeft 🙂 Je hoeft je dus geen zorgen te maken en ik bied je onze excuses aan voor de ontstane verwarring. Dat in het contract abusievelijk vermeld staat dat je dubbeltarief hebt, neemt nog steeds niet weg dat we het enkeltarief blijven aanhouden. Op de jaarnota die we in november 2014 maken, vindt je ook gewoon terug dat we het elektriciteitsverbruik in rekening brengen tegen het enkeltarief.

Verder wil ik je bedanken dat je opnieuw voor een contract met Eneco hebt gekozen. Ik hoop je dan ook de komende tijd weer regelmatig te treffen hier op het forum :)

Groet,
Mike, Eneco
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Energieboy,

Dat in het contract abusievelijk vermeld staat dat je dubbeltarief hebt, neemt nog steeds niet weg dat we het enkeltarief blijven aanhouden.

Groet,
Mike, Eneco

Beste Mike,
Dank voor je snelle reactie. Fijn dat we ons geen zorgen hoeven te maken.
De jongen zei al wel dat die nog maar net in dienst was en zelf ook niet wist hoe of zo, hij had me zelfs in de wacht geplaatst en kwam terug met de melding dat ik per email gewoon het juiste contract kreeg. Toen ik die niet kreeg vond ik dat natuurlijk heel vreemd, vandaar ook mijn vraag hier op de forum.

Zouden jullie mij dan aub een nieuw contract kunnen toezenden?! Ik weet dat het via jullie prima staat, maar ik wil natuurlijk wel erg graag zien wat ik dan ga betalen en heb het dan ook zwart/wit staan in een juist contract. Die dingen zijn nu eenmaal bindend en ik ben al heel erg tevreden met je antwoord, dat zeker!! Maar wil toch even zelf kunnen zien wat ik dan ga betalen met enkel tarief, deze heb ik nu niet ontvangen.

Uiteraard hebben wij weer voor Eneco gekozen!! Niet alleen om de goede service, maar ook om de klantvriendelijkheid en de menselijkheid binnen het bedrijf. Wij vinden het zeer netjes dat een bedrijf contact opneemt om ook bestaande klanten proberen te behouden met een leuk nieuw contract. Dus voor ons zeker Eneco en zeg het ook altijd tegen iedereen waar we het over energie hebben en/of over overstappen :8

Bedankt in ieder geval en hoop dat je me nog een klein beetje kunt helpen met het contract c.q. meer info over de nieuwe tarieven voor enkel tarief.

Groetjes
Energieboy (G.W.)
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Energieboy,

Inmiddels heeft mijn collega telefonisch contact met jou opgenomen. We sturen ook alsnog de tarieven toe van het enkeltarief :)

Als je nog iet wilt weten, hoor ik het graag!

Goed weekend.

Groet,
Mike, Eneco
Reputatie 3
Badge +1
@Mike

Ik heb het inmiddels gezien en prima alles binnen gekregen.
Daarnaast heeft uw collega me alles nog eens prima weten uit te leggen en is alles in orde.

Bedankt!

Reageer