Wordt Eneco GroenVast automatisch verlengd? | Eneco Community

Wordt Eneco GroenVast automatisch verlengd?

Badge
Hallo,

Wij maken gebruik van van Eneco GroenVast voor een periode van 3 jaar. Deze periode loopt echter af in oktober van dit jaar (2012). Nu zie ik overal op de site mogelijkheden om informatie te vinden als je wilt overstappen op dit product, maar nergens wat er gebeurt als je het product al hebt. Ik zou graag willen weten of wij per e-mail nog voor de einddatum van oktober 2012 een nieuw voorstel krijgen of dat dit product stilzwijgend wordt verlengd?

Wij willen graag verder met Eneco Groenvast voor een periode van 3 jaar en ik begrijp ook wel dat je bij een verlenging geen recht hebt op de geboden voordelen die bij een overstap naar dit product zitten. Het had best handig geweest als ik via Mijn Eneco ook de mogelijkheid had om aan te geven dat ik mijn huidige contract gewoon wil verlengen. Waarom is deze mogelijkheid niet opgenomen in Mijn Eneco?

En waarom kan ik op de site over geen informatie vinden over hoe te handelen bij het willen verlengen en wat daar de voorwaarden van zijn?

Misschien tegelijk een verbeterpuntje voor uw site?

Met vriendelijke groet,

Zidamon

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +1
Beste Zidamon,

Goed om te lezen dat je je contract, dat afloopt in oktober, met 3 jaar wilt verlengen. Ik begrijp uit je bericht dat het je onduidelijk is wat er precies gebeurd als je contract afloopt. Ieder contract met een vaste looptijd, zetten we na afloop om in een contract voor onbepaalde tijd, tegen variabele tarieven. Het is overigens wel gebruikelijk dat we je benaderen, voor afloop van je contract, met een nieuwe aanbieding. Op dit moment hebben we nog steeds contracten waarmee je de energieprijs voor 3 jaar vastzet. Dat betekent dat je voor afloop van je contract, opnieuw kunt kiezen voor een 3 jarig contract.

In de laatste 3 maanden van je contract is het mogelijk een nieuw contract af te spreken. Daarom hebben we je nu nog niet benaderd. Als je niet wilt wachten tot we je benaderen, mag je ook zelf contact met ons opnemen voor informatie over onze aanbiedingen. Doe dit dan wel in de laatste 3 maanden van je huidige contract.

Goed om te zien dat je meedenkt naar een mogelijkheid om je contract te verlengen via Mijn Eneco! Als je contract bijna afloopt, kun je onder “mijn producten” op Mijn Eneco ook kiezen voor nieuwe contracten. Omdat je nog niet in de laatste 3 maanden van je contract zit, is dit voor jou nog niet zichtbaar op Mijn Eneco.

Op onze website doen we ons best om zoveel mogelijk informatie te plaatsen en zo vragen van onze klanten te beantwoorden. Op de website vind je ook uitleg over de verlenging van een contract. Rechtsboven op onze website is ruimte voor een zoekterm. Als je bijvoorbeeld “verlengen contract” invult, krijg je hierop antwoorden naar voren. Zijn er toch nog punten of antwoorden die je mist op de website hoor ik dat graag!

Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijke uitleg geef over het verlengen van je contract.

Groet,
Mike

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen