Welkomstbonus | Eneco Community
beantwoord

Welkomstbonus

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 8 reacties
Sinds augustus wordt mijn energie en gas geleverd door Eneco. Ik zou een welkomstbonus ontvangen, maar heb hierover niets meer gehoord. Ik heb geen code ontvangen of iets dergelijks. Ik heb nu een jaarnota gehad en ook hier stond niets op over de bonus.

Kunt u mij vertellen wanneer ik de bonus zal ontvangen? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Kelly 14 november 2013, 17:27

Hallo Lin,

Welkom op ons forum!
We hebben op 31 mei 2013 een brief gestuurd met daarin een vouchercode en pin om je keuze aan te geven. We hebben geen keuze ontvangen en daarom is er ook nog niets verwerkt. Vreemd dat je de brief niet hebt gekregen.

Begrijp ik goed dat je dus het liefst de korting wenst te ontvangen in plaats van een van de andere cadeaus? Laat het voor de zekerheid nog even aan mij weten, dan vraag ik het alsnog voor je aan.

Groet, Kelly

Bekijk origineel

24 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hallo Lin, welkom op dit forum.

De welkomsbonus, zoals deze aan je is beloofd wordt altijd uitgekeerd tegelijk met de eerste Jaanota. Ik heb geen inzicht in je gegevens en weet dus ook niet wanneer je de jaarnota zult ontvangen, of al hebt ontvangen. Dit is wel makkelijk te zien in mijneneco onder het tabblad "uw nota".

Heb je al wel een jaarnota ontvangen en staat de welkon bonus er niet op, dan horen we het het hier graag, omdat een moderator kan kijken wat er fout gaat. Heb je nog geen jaarnota ontvangen dan zou ik je willen vragen om die af te wachten.
Heb ik het mis, dan zal een moderator hier vandaag of morgen nog wel reageren.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Lin,

Welkom op ons forum!
We hebben op 31 mei 2013 een brief gestuurd met daarin een vouchercode en pin om je keuze aan te geven. We hebben geen keuze ontvangen en daarom is er ook nog niets verwerkt. Vreemd dat je de brief niet hebt gekregen.

Begrijp ik goed dat je dus het liefst de korting wenst te ontvangen in plaats van een van de andere cadeaus? Laat het voor de zekerheid nog even aan mij weten, dan vraag ik het alsnog voor je aan.

Groet, Kelly
Bedankt voor je snelle reactie. Vreemd ja, misschien bij de buren aangekomen, gebeurt hier wel vaker..
Ja, ik zou graag de korting ontvangen. Heel erg bedankt!

Groet, Lin
Reputatie 5
Badge +3
Ga ik dat alsnog voor je aanvragen, komt in orde. We maken het bedrag zo snel mogelijk aan je over!

Fijne dag vandaag!
Super, bedankt!

Fijne dag!
Ik heb de welkomstbonus nog steeds niet ontvangen, weet u misschien hoe het er voor staat? 
Reputatie 4
Badge
Hoi Lin, mijn collega heeft het verzoek ingediend en het is inmiddels ook goedgekeurd. Het gaat echter om een zgn. energietegoed (à 233,00 euro), en deze korting wordt pas uitgekeerd aan het einde van je contract. Dat is dus begin juli van dit jaar. Mijn excuses dat hier onduidelijkheid over was. Groet Martijn
Oke, bedankt!
Reputatie 4
Badge
Toch een leuk vooruitzicht 🙂
Lin wrote:

Oke, bedankt!

Hoi Lin,

Je had het ook hier op het forum kunnen lezen hoor.
Er is al veel over geschreven en het komt er altijd op neer dat Eneco pas uitbetaald als de contractperiode beeindigd is.
En wel logisch natuurlijk want je zou tussenijds kunnen switchen.................

Een soort klantenbinding dus gedurende je contract.
Inmiddels is het al augustus en het is not steeds niet overgemaakt!! Ik snap dat het niet gelijk uitgekeerd wordt i.v.m. dat een klant gelijk weer overstapt, maar is meer dan 1 jaar na dato niet erg overdreven?! Ik hoop dat dit snel hersteld kan worden..
Wanneer was het einde contract?
Reputatie 6
Badge +1
Ik dacht dat de welkom bonus met de eerst volgende jaarnota wordt uitbetaald of verrekend. Weet je zeker dat het niet op je jaarnota staat?
Het enige wat maatgevend is, is de datum einde contract.
Na die datum wordt de bonus uitbetaald of verrekend, helaas meldt de ts die datum niet!
Reputatie 4
Badge
Lin wrote:

maar is meer dan 1 jaar na dato niet erg overdreven?!

Weet je zeker dat het meer dan een jaar geleden is?
Ja, 1 juli was het precies een jaar geleden, dat was het einde van het contract. De eerstvolgende jaarnota komt in November, maar er werd mij hierboven verteld door Martijn dat het 1 juli uitgekeerd zou moeten worden.
Reputatie 4
Badge
De jaarnota komt in November zeg je, maar wanneer is je contract ingegaan dan?
Want Juli en November dat scheelt nogal een paar maanden.
Reputatie 6
Badge +1
het contract is in juli afgelopen en weer verlengt. de Jaarnota komt voor ts in november. De bonus is over de periode ? tot juli 2014. Echter verwacht ik dat het met de jaarnota verrekend wordt, omdat ze dan een overzicht krijgt van november 2013 tot juli 2014 oude contractsvoorwaardes en van juli 2014 tot november 2014 nieuwe contract voorwaarde.

Heeft ze in juli een afrekening gehad dan gaat er iets fout met haar bonus. echter (speculatief ) heeft ze geen tussentijdse afrekening gehad
Reputatie 4
Badge
Duidelijk JvP, nu is het wachten op Lin.
Reputatie 4
Badge
Beste Lin, ik ga er direct weer voor je achteraan en kom er z.s.m. bij je op terug. Wederom mijn excuses voor de vertraging/onduidelijkheid.

Groet Martijn
We hebben nu weer de jaarnota ontvangen, maar daarop kunnen we niets over de welkomstbonus / energietegoed vinden..

Inmiddels zijn we dus sinds juli 2013 klant bij Eneco en hebben we twee jaarnota's ontvangen, maar van de beloofde welkomstbonus hebben we nog steeds niets gezien.. 😞
Reputatie 5
Badge +3
Goedemorgen Lin,

Wat vervelend om te lezen dat je nog steeds in afwachting bent van de korting. Ik zie dat het bij jou om een energietegoed ging welke niet op de jaarnota maar na afloop van de overeenkomst verrekend zou worden. Dat is echter ook nog niet gebeurd en de overeenkomst is 1-7-2014 al afgelopen. Excuses voor het lange wachten en de onduidelijkheid.

Ik ga er achteraan en informeer je binnen enkele dagen.

Groet, Kelly
Bedankt voor je reactie, maar jammer dat ik hierna niets meer gehoord heb, die 'enkele dagen' zijn nu toch wel voorbij. We zouden graag het bedrag binnen 2 weken op onze rekening ontvangen, zodat het nu eindelijk eens echt afgehandeld is.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Lin,

Ik was donderdag en vrijdag niet aanwezig en daarom niet eerder in de gelegenheid om te reageren. Het tegoed van 233 euro wordt naar je overgemaakt. Het bedrag staat binnen nu en 2 weken op de rekening.

Groet, Kelly

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen