Wanneer ontvang ik het welkomstcadeau? | Eneco Community
beantwoord

Wanneer ontvang ik het welkomstcadeau?

Ik heb vorig jaar maart een  contract afgesloten,  welke tot juni dit jaar loopt. In november hebben we de jaarnota gekregen, maar kan iemand mij vertellen wanneer ik het welkomstcadeau ontvang? Ik dacht namelijk dat dit met de jaarnota verrekend zou worden?
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 4 maart 2014, 16:28

Hoi Bonald, het gaat om een zgn. energietegoed van 225,00 euro. In tegenstelling tot een welkomstpremie wordt een energietegoed niet verrekend op de jaarnota, maar krijg je dit aan het einde van je contract. In jouw geval dus in juli van dit jaar. Als je hier in eerste instantie verkeerd over bent ingelicht, bied ik je daarvoor mijn excuses aan. Groet Martijn

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 4
Badge
Beste Bonald, hartelijk welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Ik heb het voor je nagekeken, maar ik zie niet dat je gekozen hebt voor een welkomstcadeau. Waar zou je volgens jou recht op hebben? Dan ga ik dat namelijk nog verder uitzoeken. Groet Martijn
Het gaat om een welkomstpremie van (uit mijn hoofd) 180 euro. Dit zou verrekend worden met de jaarnota, maar dit is niet gebeurd..
Reputatie 4
Badge
Hoi Bonald, het gaat om een zgn. energietegoed van 225,00 euro. In tegenstelling tot een welkomstpremie wordt een energietegoed niet verrekend op de jaarnota, maar krijg je dit aan het einde van je contract. In jouw geval dus in juli van dit jaar. Als je hier in eerste instantie verkeerd over bent ingelicht, bied ik je daarvoor mijn excuses aan. Groet Martijn
ik heb een dezelfde vraag, Ik was ook in de veronderstelling dat het met de jaarnota verrekend zou worden. ( € 170.-)Toen heb ik gebeld en werd mij verteld dat na een jaar lidmaatschap het verekkend zou worden. Dit had afgelopen maand moeten gebeuren. Want ben vanaf vorig jaar feb lid. Ik heb ook al een mail gestuurd, maar nog zonder reactie( de 5 dagen zijn ook nog niet voorbij). Ik zou eerst willen dat het verrekend word voordat ik nog een jaar energie ga afsluiten bij jullie. Ik hoor graag zsm van jullie.
Reputatie 4
Badge
Hoi suzanne1108, hartelijk welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Je huidige overeenkomst is per 01-04-2014 beëindigd. Na de adminstratieve verwerking hiervan, wordt het bedrag binnen twee weken aan je uitgekeerd. Vind je het anders prettig als we hierover telefonisch contact met je opnemen om direct een nieuwe overeenkomst te bespreken? Ik verneem het graag van je en mijn excuses voor de onduidelijkheid tot op heden. Groet Martijn
Maar als ik 14-02-2013 mijn contract voor een jaar heb afgesloten, dan is het toch logisch dat het 14-02-2014 afloopt? En dat het geld dan overgemaakt wordt . Als ik het forum zo eens doorlees valt het me op dat jullie manier van werken niet duidelijk is. 
Hoi Martijn, bedankt voor je antwoord. Dan zijn we inderdaad niet goed voorgelicht, maar daar kan jij niets aan doen. Maar betekent dit dat het energietegoed verrekend wordt met de laatste termijn(en)? Wij verbruiken namelijk geen 220 euro aan energie in 1 maand.. Of ontvangen we die 220 gewoon los van het maandbedrag? Groet, Ronald

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen