vraag

Waarom zie ik geen tarieven op Mijn Eneco?

Als ik kijk bij Mijn Producten staat de contractduur keurig bij Stroom en Gas vermeldt.

Echter bij Stroom staan geen prijzen; uitgesplitst in Dal en Normaal tarief.
Bij gas staat wel een prijs.

Wat is hier aan de hand?

21 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Brandje, scherp opgemerkt!

Ik heb het even voor je nagekeken en zie dat dit een inrichtingsfout is op Mijn Eneco zelf. Er hoort namelijk wel gewoon productinformatie te staan op deze plek net zoals bij het product gas. Ik heb dit voor je uitgezet bij onze beheerders. Zodra ik het antwoord weet, kom ik bij je terug 🙂
Thx Erica!
Ik wacht het even af.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb dit ook heel lang gehad Ton. BIj stroom stond gewoon 0,00eur. Bij gas stond wel mij producttarieven.
Zelf heb ik het nog nooit gehad Ricardo.
Bij Stroom staat bij mij alleen de standaard uitleg en verder totaal niets. Geen bedrag; helemaal niets.....
Heel vreemd; duidelijk zit er iets fout.
Maar het is in onderzoek.
Ik wilde de prijzen vergelijken omdat ik m’n 1 jarig contract wil omzetten in een meerjarig contract dan wel m’n 1 jarig contract verlengen.
Reputatie 7
Badge +4
Brandje wrote:

Zelf heb ik het nog nooit gehad Ricardo.
Bij Stroom staat bij mij alleen de standaard uitleg en verder totaal niets. Geen bedrag; helemaal niets.....
Heel vreemd; duidelijk zit er iets fout.
Maar het is in onderzoek.
Ik wilde de prijzen vergelijken omdat ik m’n 1 jarig contract wil omzetten in een meerjarig contract dan wel m’n 1 jarig contract verlengen.

Let je goed op Ton. Laagste gasprijs die ik kon vinden was 69ct per m3. Even goed rondneuzen of die inderdaad niet nog lager kan 😉
Ik zit op het laagste wat ik vond op €0,682.
Het wordt/is namelijk nu interessant op je te binden ivm het Groningen verhaal.
Erica wrote:

@Brandje, scherp opgemerkt!

Ik heb het even voor je nagekeken en zie dat dit een inrichtingsfout is op Mijn Eneco zelf. Er hoort namelijk wel gewoon productinformatie te staan op deze plek net zoals bij het product gas. Ik heb dit voor je uitgezet bij onze beheerders. Zodra ik het antwoord weet, kom ik bij je terug 🙂

@Erica of een andere mod!
Hoe zit het nu met de aanpassing van Mijn Eneco?
Reputatie 4
Badge +3
@Brandje,

Bedankt voor jouw reactie. Spijtig genoeg kan ik jouw waarneming enkel beamen, we kampen nog steeds met een fout in de weergave van de tarieven op Mijn Eneco. De verantwoordelijke collega's werken er hard aan dit zo spoedig mogelijk opgelost te krijgen. Momenteel is er helaas geen verwachting af te geven per wanneer dit rond is.
Aii thx voor de update.
Ik wacht weer af!
Reputatie 3
Badge +2
Dag Ton,

Hier hetzelfde probleem, geen tarieven zichtbaar van stroom op mijn Eneco.
Ook is er op geen enkele wijze op de site van Eneco achter te komen wat de tarieven zijn.
Héél schimmig allemaal, vandaar dat ik nog steeds geen besluit heb genomen om eventueel
te verlengen. Je krijgt alleen maar een opgave van een maandbedrag en in het geheel niet hoe dit is opgebouwd. Hier houd ik niet zo van. Ik vind het zeer irritant.
Verder zie ik dat dit al een dikke week geleden is gemeld en nog steeds niet is opgelost.
Ik denk dat dit dezelfde kant op gaat als het update verhaal van Toon......
Het wordt niet echt voortvarend aangepakt.
Klopt Harro.
Grlukkig heb ik wel in een eerder moment een printje gemaakt en ik heb nu nog een 1 jarig contract waar de kale prijzen ook in staan.
Gelukkig zijn de prijzen bij GasenLicht wel bekend, die heb ik gebruikt oom te vergelijken.
Ben je ook bezig een meerjarig contract aftesluiten Harro? Zou ik zeker doen ivm de stijging van vooral de gasprijs.
Denk hierbij aan Groningen.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Ton,

Het is toch diepe droefenis dat je via Gaslicht achter de tarieven van Eneco moet komen.
De prijzen niet duidelijk op de site vermelden is natuurlijk een bepaalde policy, maar daar kan ik absoluut niet achter kan staan. Ik houd van open, duidelijk en eerlijk zaken doen.

Ik ben mij inderdaad aan het oriënteren de laatste tijd wat voor mij de beste prijs optie is.
Alhoewel ik amper gas en geen stroom verbruik is het toch wel voor mij van belang dat ik in één oogopslag de tarieven per kWh en m3 kan zien. En ook de vaste leveringskosten, want die spelen in mijn geval ook een grote rol. En niet te vergeten het tarief voor de terug geleverde stroom.
Ik verwacht dan ook van een gerenommeerde energie maatschappij als Eneco dat ze duidelijk is over de tarieven. En wanneer mijn Eneco niet goed werkt, je de tarieven ook op de site kunt vinden.

Alhoewel, wanneer het zo moeilijk gaat in deze, wordt de keuze voor een andere leverancier wel steeds makkelijker natuurlijk......

Maar even maandag afwachten wat er uit de trukendoos komt.

Sorry dat ik wat negatief overkom Ton, maar ik baal hiervan als een stekker.

Goed weekend.
Hoi Harro,

Geheel begrijpelijk hoor!
De prijzen komen alleen ter tafel als je bv via E-mail een aanbod aan ze vraagt.
Of uiteraard even bellen.
Ik wilde dat voor zijn en vooraf de prijzen weten, om beter een beoordeling/vergelijking te kunnen maken.

Jij ook een fijn weekend
Reputatie 3
Badge +1
Is hier al een oplossing voor inzicht ?
Reputatie 4
Badge +3
picardo wrote:

Is hier al een oplossing voor inzicht ?

Helaas nog niet Picardo.
Reputatie 7
Badge +5
Volgens mijn geheugen is het elk jaar precies het zelfde gekakel , en is Eneco niet open en transparant over hun prijzen ( of te wel het heeft er de schijn van dat dit de werkwijze van Eneco is ) is het niet bij gas dan wel elektriciteit 🙄
Waarom staat op Mijn Eneco bij het nieuwe termijnbedrag niet vermeld wat het gas en stroomtarief is? Ook wordt niet vermeld hoeveel belasting er wordt geheven.
Op de jaarnota daarentegen worden bij het nieuwe termijnbedrag de belastingen wel vermeld maar zijn de bedragen voor stroom en gas erg afwijkend. De enige overeenkomst is de hoogte van het nieuwe termijnbedrag, dat dan wel weer.
Bij het termijn bedrag vind je alleen de samenstelling van de onderdelen.
Pas bij de producten gas en stroom vind je de prijzen per
Kwh en m3.
Helaas zit er vwb de stroom op dit moment bij sommige een foutje en wordt de kWh prijs niet gemeld.
Zie de andere topic’s
Hier ook het zelfde probleem, geen inzage wat het stroom tarief is,regelmatig kan ik niet eens inloggen op de site omdat er een storing is.
Vind het zeer dubieus en ga overstappen naar de concurrent waar wel openheid in zake word gegeven.

Wat ook zeer opmerkelijk is dat er bij stroomverbruik staat dat ik ruim 1700 Kwh heb verbruikt, maar volgens mijn eigen berekening is dat iets meer dan 1000.
Miepppp wrote:

Wat ook zeer opmerkelijk is dat er bij stroomverbruik staat dat ik ruim 1700 Kwh heb verbruikt, maar volgens mijn eigen berekening is dat iets meer dan 1000.

Nog nooit meegemaakt!
Misschien zijn je uitgangspunten mbt de verbruiks-periode ongelijk.
Het is simpel: wat je originele meter aangeeft, dat verwerkt Eneco ook.
Reputatie 4
Badge +3
@Miepppp,

Bedankt voor je reactie en welkom op het Eneco forum! Het klopt dat er al enige tijd een storing speelt in Mijn Eneco waardoor de stroomtarieven niet bij iedereen getoond worden. Er wordt hard aan gewerkt dit op te lossen zodat je ook via de eigen omgeving inzage hebt in jouw tarieven.

Ik ben benieuwd waar je dit stroomverbruik terugziet? Omdat er geen slimme meters hangen op jouw adres zijn we voor de weergave hiervan in de app bijvoorbeeld, afhankelijk van de invoer van jouw meterstanden om het verbruik weer te geven.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen