Waarom is mijn contract niet geannuleerd? | Eneco Community
beantwoord

Waarom is mijn contract niet geannuleerd?

• 14 januari 2019
  • 3 reacties
  • 197 Bekeken

Op 22 december heb ik een contract afgesloten met een cashback van 175 Euro bij Eneco. De volgende dag zag ik opeens een betere aanbieding bij BudgetEnergie. Hierop heb ik besloten het contract bij Eneco meteen te annuleren via het online formulier (https://www.eneco.nl/klantenservice-contact/annuleren/). Ik ging er van uit dat ik een bevestiging wel binnen drie dagen zou krijgen. Nadat ik dus al meerdere mailtjes had ontvangen van mijn nieuwe leverancier (BudgetEnergie) over meters uitlezen e.d., kreeg ik opeens ook een mailtje dat ik was overgestapt naar Eneco.. Overigens heb ik geen enkel mailtje nog gekregen van Eneco na het contractmailtje. Ik heb dus gebeld naar de klantenservice (waarvoor je meer dan een kwartier voor moet wachten) en deze meneer vertelde doodleuk dat ik sta te liegen dat ik het op tijd heb geannuleerd en een boete van 100 Euro moet betalen. Ik heb het overigens ook in mijn geschiedenis nog staan dat ik het op tijd heb geannuleerd. Nu is het ook te laat om mijn contract bij BudgetEnergie nog te annuleren zonder boete.

Daarna heb ik nog op dit forum gekeken naar meer vergelijkbare gevallen:
https://forum.eneco.nl/energiecontract-132/waarom-is-mijn-contract-niet-geannuleerd-16753

Het lijkt er dus bijna op dat Eneco expres geen bevestiging stuurt om boetes uit te kunnen delen.

Verder krijg ik ook geen antwoord op Twitter en Facebook.
icon

Beste antwoord door Rodney 15 januari 2019, 11:55

Hoi @samaxx,

Bedankt voor jouw post, goed dat je dit voorlegt. Ik zie dat je ons hierover ook een e-mail hebt verstuurd met daarbij een bijlage van jouw mailbox inclusief verzoek tot annulering.

Mijn collega's nemen jouw e-mail in behandeling. Gezien de datum van jouw verzoek tot annulering vertrouw ik er volledig op dat deze alsnog verwerkt is. Van opzet hierbij met het oog op boetes of iets dergelijks zoals je suggereert is uiteraard geen sprake.

Sorry voor het ongemak!
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi @samaxx,

Bedankt voor jouw post, goed dat je dit voorlegt. Ik zie dat je ons hierover ook een e-mail hebt verstuurd met daarbij een bijlage van jouw mailbox inclusief verzoek tot annulering.

Mijn collega's nemen jouw e-mail in behandeling. Gezien de datum van jouw verzoek tot annulering vertrouw ik er volledig op dat deze alsnog verwerkt is. Van opzet hierbij met het oog op boetes of iets dergelijks zoals je suggereert is uiteraard geen sprake.

Sorry voor het ongemak!
Hoi Rodney,

Bedankt voor je bericht. Hopelijk wordt het nu wel geannuleerd of moet ik er nog verder achteraan zitten? Ik heb nog geen mail ontvangen.

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +5
@samaxx zoals aangegeven door mijn collega Rodney wordt jouw e-mail in behandeling genomen. Ik heb zojuist de opdracht gegeven dit vandaag te doen. De procedure die daarbij wordt ingezet zal worden toegelicht via e-mail door de betreffende afdeling.

Reageer