Vroegtijdig opzeggen contract | Eneco Community
beantwoord

Vroegtijdig opzeggen contract


Mijn contract loopt nog tot 2020 maar ik ben erachter gekomen dat ik niet goed ben voorgelicht door een deur verkoper.mijn maandtermijn zou veel te laag staan maar omdat ik de toon zo graag wilde hebben heb ik me laten overhalen.wat zíjn de kosten als ik nu wil overstappen na essent, met behoud van toon, die me een tegoedbon van €150 hebben aangeboden?
icon

Beste antwoord door Erica 9 juli 2018, 15:00

Hallo @B. Michon welkom op het Eneco forum! Eeuwig zonde dat er onduidelijkheid is over de maandtermijn. Je bent per december 2017 klant geworden, maar ik geef graag alsnog meer duidelijkheid.

Wanneer je een contract aangaat is jouw historisch verbruik nog niet bij ons bekend (privacy) en vragen wij jou om een verwacht verbruik op te geven. Aan de hand van dit verbruik rolt er een advies uit. Na de 14 dagen wettelijke bedenktijd hebben wij wel inzicht in jouw historie en krijg je van ons de officiële adviestermijn. Heb je het opgegeven verbruik vergeleken met jouw werkelijk historisch verbruik? Op die manier kun je misstanden voorkomen en weet je waarvoor je betaalt.

Ook enorm zonde dat je van plan bent over te stappen 😞 Wanneer je gebruik maakt van het aanbod van onze concullega krijg je van ons een eindnota waarop we jouw verbruik verrekenen vanaf de startdatum tot het moment van overstappen. Ook rekenen we boetes wegens het vroegtijdig beëindiging van je contract, dit bedraagt in totaal 300 euro (200 euro boete wegens contractbreuk gas en stroom en 100 euro boete van Toon). Het abonnement op Toon kun je laten doorlopen als dit je wens is.

Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +5
Hallo @B. Michon welkom op het Eneco forum! Eeuwig zonde dat er onduidelijkheid is over de maandtermijn. Je bent per december 2017 klant geworden, maar ik geef graag alsnog meer duidelijkheid.

Wanneer je een contract aangaat is jouw historisch verbruik nog niet bij ons bekend (privacy) en vragen wij jou om een verwacht verbruik op te geven. Aan de hand van dit verbruik rolt er een advies uit. Na de 14 dagen wettelijke bedenktijd hebben wij wel inzicht in jouw historie en krijg je van ons de officiële adviestermijn. Heb je het opgegeven verbruik vergeleken met jouw werkelijk historisch verbruik? Op die manier kun je misstanden voorkomen en weet je waarvoor je betaalt.

Ook enorm zonde dat je van plan bent over te stappen 😞 Wanneer je gebruik maakt van het aanbod van onze concullega krijg je van ons een eindnota waarop we jouw verbruik verrekenen vanaf de startdatum tot het moment van overstappen. Ook rekenen we boetes wegens het vroegtijdig beëindiging van je contract, dit bedraagt in totaal 300 euro (200 euro boete wegens contractbreuk gas en stroom en 100 euro boete van Toon). Het abonnement op Toon kun je laten doorlopen als dit je wens is.

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen