verwisseling verbruik per contract op de jaarnota | Eneco Community
vraag

verwisseling verbruik per contract op de jaarnota

• 30 november 2015
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

Hallo forum,

Wij zijn april dit jaar naar een nieuw contract gegaan binnen Eneco.
In september kregen we de jaarnota.
Hierin zagen we het verbruik en de kosten die hieraan verbonden waren.
Wat blijkt, het verbruik is verwisselt. Dus in 7 maanden hebben we het verbruik van 5 maanden, en in de 5 maanden staat het verbruik van 7 maanden.
Ik heb al driemaal een halfuur aan de telefoon gehangen met Eneco. Elke keer leek de persoon aan de telefoon door te hebben wat er aan de hand was en dat er wat mee gedaan zou worden. Nu ondertussen drie maanden verder is er helemaal niks mee gedaan. Dit irriteert me enorm.
Wij voelen ons totaal niet serieus genomen. Ik merk dat het via het forum allemaal wat sneller lijkt te gaan. Hoop dat er hier iemand is die ons kan helpen.

Groet, Vera

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +4
@veraarev,

Welkom op de Community!

Wat lastig dat je vermoedt dat de jaarnota niet klopt. Ik help je graag. Uit jouw bericht en de aantekeningen van collega's maak ik op dat je denkt dat het verbruik over de periode 01-09-2014 t/m 01-04-2015, is verwisseld met het verbruik van de periode 01-04-2015 t/m 01-09-2015. Het is mij niet duidelijk waar je dit op baseert. Kan je wat meer toelichting geven?
Hoi Eva,

Ik kan toelichting geven. 01.09.14 t/m 01.04.15 zijn 7 maanden (inclusief herfst en winter), zouden we in totaal 688 kWh (dal en normaal tarief) stroom en 124 m3 gas hebben verbruikt.
01.04.15 t/m 01.09.15 zijn 5 maanden (inclusief lente en zomer), zouden we in totaal 1355 kWh (dal en normaal tarief) stroom en 711 m3 gas hebben verbruikt.
Het gaat me dus niet om wat het kost maar om het verbruik

Als ik kijk naar de grote verschillen vind ik dit niet realistisch.. Ook al was de winter niet erg koud, stoken wij over het algemeen meer dan in de zomertijd. Zoals ieder mens denk ik.

Door de eerste medewerker aan de telefoon werd ook gezegd dat jullie normaal in de jaarnota het oude contract eerst berekenen en dan daaronder het nieuwe contract. Bij die van ons is het andersom gezet.

Ik hoop dat je ziet wat ik zie.. En volgens mij kan je ook bij onze gegevens..

Groet,
Vera
Reputatie 7
Badge +6
@veraarev

Ik snap dat de nota op deze manier verwarring oproept ik moest zelf ook even zoeken. Het verbruik dat als eerste wordt weergegeven bij beide producten is het verbruik van 01.09.14 t/m 01.04.15, Daarna komt het ''zomerverbruik''.

Reageer