Verlengingsaanbod | Eneco Community
vraag

Verlengingsaanbod

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Mijn jaarcontract loopt eind maart af. Kunnen jullie mij uitleggen waarom ik op de Eneco site een verlengingsaanbod krijg wat ruim €200 duurder uitvalt dan op vergelijkingssites? Beetje vreemd dat als ik via zo'n site verleng het zo veel geld scheelt! Daarbij is het aanbod zelfs €300 duurder dan de goedkoopste aanbieder aldaar. Elk jaar overstappen doe ik niet voor een paar tientjes op jaarbasis, maar dit gaat toch wel om serieus geld. Kunnen jullie mij een beter aanbod doen? Of moet ik maar weer gewoon overstappen?

7 Reacties

Als visie, groen en duurzaam voor jou het belangrijkst zijn, dan zit je bij de verkeerde leverancier.
Dan zijn er veel betere alternatieven:
https://www.eneco.nl/-/media/eneco/afbeeldingen/de-nieuwe-wereld/eneco-de-groenste-vd-5/rapportstroomleveranciers2016.ashx?la=nl-nl

Voor mij is de prijs ook niet onbelangrijk.
Ik ga overstappen naar een leverancier die groener, duurzamer EN goedkoper is dan Eneco!
Reputatie 5
Badge +2
Fijn dat je al bericht hebt gehad Peter!
Het aanbod staat er nu zo voor, de aanbiedingen via vergelijkingssites kunnen per dag veranderen.

Persoonlijk kies ik mijn leverancier op basis van visie, groen en duurzaam, niet op de prijs.
Daarom ben ik klant bij Eneco, dat was al het geval voor ik hier werkte.

Mijn advies is dan ook om voor jezelf te bepalen wat het beste bij je past. Aanbiedingen via vergelijkingssites zullen je mogelijk een besparing opleveren, ik hoop dan weer dat je ook een stukje duurzaamheid in je overweging meeneemt.

Groet, Vincent
Hallo Vincent,

Ik heb via de mail een nieuw aanbod gehad. Hetzelfde aanbod als ik 23 januari j.l. ook al heb gekregen van jullie, tot op de cent nauwkeurig!
Wat verwachten jullie? Dat ik nu wel toehap?

Kijk eens op gaslicht.com
Met mijn verbruik, gebaseerd op mijn laatste jaarnota, is jullie aanbod op jaarbasis € 1865,47
Ik heb inmiddels een aanbod van Nuon voor € 1625,85 per jaar bij hetzelfde verbruik.
Wat zou je zelf doen?

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat, als ik op dit moment via gaslicht.com een nieuw jaarcontract afsluit bij Eneco, me dit € 1706,52 op jaarbasis gaat kosten.
Reputatie 5
Badge +2
Hi @PeterM

Ik heb vorige week je bericht gelezen en hier over contact gezocht in de organisatie.
Zo ben ik ook wat wijzer geworden over de mogelijkheden in deze situatie.

Een collega van mij die je hier verder mee kan helpen gaat contact opnemen met je. Zij zal je inlichten hoe dit loopt en aangeven wat er juist wel allemaal mogelijk is!

Groet, Vincent
Hallo Kelly,

Het telefoonnummer klopt. Ik heb helaas jullie telefoontje gemist, maar wel via de mail een aanbod gehad. Dit aanbod is echter op jaarbasis €240 duurder dan bij andere leveranciers. Bovendien is dit aanbod ook nog €160 duurder dan als ik verleng bij Eneco via gaslicht.com. In de mail staat dat ik jullie aanbod niet mag vergelijken met aanbiedingen via vergelijkingssites. En waarom dan niet? Het gaat hier toch om dezelfde energie? Ik begrijp het allemaal niet, maar weet wat me te doen staat. Ik ga op zoek naar een andere leverancier, want dit scheelt wel heel veel geld.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi PeterM,
Goed dat je het aangeeft! We nemen graag contact met je op om het aanbod door te spreken en eventuele alternatieve opties aan te bieden. Mogen we je hierover bellen?
Het bij ons bekende mobiele nr eindigt op 490, klopt dat?
Hoi @PeterM. goed dat je deze vraag hier naar voren brengt. Maandag zal een moderator hierop reageren en een belafspraak voorstellen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Voor nu een prettige weekend

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen