Verlengen contract | Eneco Community
vraag

Verlengen contract

• 13 februari 2019
  • 6 reacties
  • 168 Bekeken

Beste lezers,

Wat ik ook doe, het lukt mij niet om het contract bij Eneco (eventueel) te verlengen. Wij betalen nu veel meer met ons huidig contract. Daar ga ik VANDAAG (13 februari 2019, na 21:00 uur) verandering in brengen. Afwachten dus welke energieleverancier uiteindelijk het beste aanbod heeft.

Opmerkelijk genoeg kan ik ook nergens online ons huidig contract vinden.

Het inloggen - om vervolgens een nieuw aanbod te krijgen van Eneco - mislukt telkens. Dat is natuurlijk bewust zo gedaan, net zoals Eneco beweert dat je in veel gevallen je jaarrekening direct ontvangt na het doorgeven van de meterstanden. Eneco wil natuurlijk dat je belt, zodat ze je een of ander energiepakket aanbieden dat, op dat moment in hun voordeel is (en dus niet in jouw voordeel).
Bedrijven die op dergelijke wijze (veel onduidelijkheid creëren, niet bereikbaar zijn, diverse marketingtrucjes toepassen, etc.) zaken willen blijven doen met mij laat ik liever gaan.
Maar toch ben ik benieuwd of er vandaag, vóór 21:00 uur, een goed aanbod mij kant op komt. Wie weet! Zo niet, dan heb ik momenteel twee andere energieleveranciers waar ik uit kan kiezen.

Hartelijke groet,

Dhr. R. H. M.

6 Reacties

Als je verwacht dat dat hier op het forum komt, kan ik je teleurstellen.
Bellen inzake een nieuw contract is de enige methode.
088 895 59 55

En je zegt het goed inzake de snelheid van je jaarnota: “in veel gevallen”
Dus idd niet in alle gevallen.
Met weinig verwachtingen heb ik dit bericht geplaatst, zoals ook wel blijkt uit mijn bewoordingen.
Ook meer om bepaalde zaken aan de orde te stellen natuurlijk. Ik kom er wel uit hoor, met of zonder Eneco. Overigens heeft Eneco mijn klantnummer (opgenomen in mijn profiel), dus zouden zij het initiatief kunnen nemen om een nieuw aanbod te doen. Simpeler kan ik het niet maken.
Idd dat zouden ze kunnen doen, maar zoals ik al eerder meldde worden (helaas) dat soort zaken niet op het forum gedaan.
Uiteraard kan een moderator wel voor je vragen dat de collega’s jou bellen vandaag.
Maar zoals gezegd zelf de telefoon pakken is de meest snelle methode.
Suc6
Gek eigenlijk. Energie is duurder dan de zorgkosten; mits je niet (constant) ziek bent natuurlijk.
Maar goed dat is een andere discussie.

De reden dat ik het toch even aankaart is dus dat het om best veel geld gaat. En ik zie Eneco niet echt z'n doen om een klant te behouden. De website werkt al jaren niet naar behoren, nu nog steeds niet.
Er wordt beweerd dat je kunt inloggen om je contract te verlengen (nieuw aanbod). Niet dus.

Ik heb liever dat ik alles zelf direct kan inzien (online) dan telefonisch dingen bespreken en een voorlopig contract op laten stellen, waar je dan zogenaamd binnen twee weken van af kunt komen. Zo werkt het niet. Als jurist ben ik daar ook gewoon tegen. Dat is een bewuste keuze die Eneco maakt.

Het lijkt erop dat het toch Nuon gaat worden. Na jaren toch maar een switch.
Grappig dat je tegen het voorlopige contract situatie van 14 dagen bent....
Eneco heeft al diverse keren laten weten dat het een wettelijk verplichting is en voegt dan ook altijd een herroepingspagina/clausule toe aan het voorlopige contract wat meestal per e-mail eordt verzonden.

Suc6 bij Nuon😉
Dankje

Reageer