Verlengaanbod klopt niet | Eneco Community
vraag

Verlengaanbod klopt niet

  • 22 februari 2019
  • 6 reacties
  • 223 Bekeken

Reputatie 5
Badge
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 363 reacties
Mijn huidige contract verloopt per 1 april. Nu zie ik in MijnEneco een aanbod staat, echter dat aanbod is alleen gebaseerd op mijn stroom- en gasverbruik en niet op mijn teruglevering. Derhalve is dat aanbod niet te gebruiken. Ik ben vervolgens zelf gaan zitten rekenen en kom fors hoger uit dan mijn huidige maandbedrag (€ 15 hoger). Verder heb ik ook via de energieveiling van VEH een aanbod ontvangen. Dit is fors lager dan dit voorstel (€ 11 minder per maand dan het zelf herberekende voorstel van Eneco). Tot slot heb ik ook nog bij gaslicht.com gekeken en daar kom ik dan bij Eneco € 1 duurder uit dan het resultaat van de energieveiling van VEH. Die ene euro is mij het niet waard om over te stappen, maar € 10 per maand wel. Ik heb daarom ook een mailtje naar de klantenservice gestuurd. Hopelijk kan ik daar per mail of telefonisch een reactie op krijgen.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Mijn huidige contract verloopt per 1 april. Nu zie ik in MijnEneco een aanbod staat, echter dat aanbod is alleen gebaseerd op mijn stroom- en gasverbruik en niet op mijn teruglevering. Derhalve is dat aanbod niet te gebruiken. Ik ben vervolgens zelf gaan zitten rekenen en kom fors hoger uit dan mijn huidige maandbedrag (€ 15 hoger). Verder heb ik ook via de energieveiling van VEH een aanbod ontvangen. Dit is fors lager dan dit voorstel (€ 11 minder per maand dan het zelf herberekende voorstel van Eneco). Tot slot heb ik ook nog bij gaslicht.com gekeken en daar kom ik dan bij Eneco € 1 duurder uit dan het resultaat van de energieveiling van VEH. Die ene euro is mij het niet waard om over te stappen, maar € 10 per maand wel. Ik heb daarom ook een mailtje naar de klantenservice gestuurd. Hopelijk kan ik daar per mail of telefonisch een reactie op krijgen.


Hoi @RalfR,

Goed dat je dit aan ons doorgeeft. We bekijken graag de mogelijkheden, dus het goed dat je ons meteen een e-mail hebt verstuurd. We nemen zo snel mogelijk contact met jou op.

Groet, Audrey
Reputatie 5
Badge
Hoi @Audrey,

Ik heb nog steeds geen reactie op mijn e-mail ontvangen. Kan jij hier achteraan gaan?

Groeten,
Ralf
Reputatie 5
Badge
@Urgel weten jullie al iets? Heb nog steeds geen reactie op mijn mail ontvangen...
Reputatie 6
Badge
Hey @RalfR

Ik voorzie je graag van een antwoord, maar die heb ik momenteel niet 😞. Zoals het ernaar uitziet is het een en ander voor je doorgespeeld. Ik heb Audrey bericht om, na het weekend, hierover bij je terug te komen.

Groet, Urgel
Reputatie 5
Badge
Oké bedankt @Urgel
Reputatie 5
Badge
Vorige week nog gebeld door Eneco. Helaas kon Eneco telefonisch niets voor mij betekenen. Toen maar verlengd bij Eneco via een vergelijkingssite en wel scherpere tarieven en een korting op mijn jaarnota ontvangen. Scheelt ruim 10 euro per maand en maandbedrag is nu na verlenging weer bijna gelijk als het bedrag wat in september was vastgesteld. Ik ben blij dat ik voor een concurrerend tarief bij Eneco kan blijven, echter vind ik het wel een omslachtige manier... lijkt mij dat dit handiger en goedkoper kan....

Reageer