Verlengaanbod klopt niet | Eneco Community
vraag

Verlengaanbod klopt niet

• 22 februari 2019
  • 10 reacties
  • 347 Bekeken

Reputatie 5
Badge
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 418 reacties
Mijn huidige contract verloopt per 1 april. Nu zie ik in MijnEneco een aanbod staat, echter dat aanbod is alleen gebaseerd op mijn stroom- en gasverbruik en niet op mijn teruglevering. Derhalve is dat aanbod niet te gebruiken. Ik ben vervolgens zelf gaan zitten rekenen en kom fors hoger uit dan mijn huidige maandbedrag (€ 15 hoger). Verder heb ik ook via de energieveiling van VEH een aanbod ontvangen. Dit is fors lager dan dit voorstel (€ 11 minder per maand dan het zelf herberekende voorstel van Eneco). Tot slot heb ik ook nog bij gaslicht.com gekeken en daar kom ik dan bij Eneco € 1 duurder uit dan het resultaat van de energieveiling van VEH. Die ene euro is mij het niet waard om over te stappen, maar € 10 per maand wel. Ik heb daarom ook een mailtje naar de klantenservice gestuurd. Hopelijk kan ik daar per mail of telefonisch een reactie op krijgen.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Mijn huidige contract verloopt per 1 april. Nu zie ik in MijnEneco een aanbod staat, echter dat aanbod is alleen gebaseerd op mijn stroom- en gasverbruik en niet op mijn teruglevering. Derhalve is dat aanbod niet te gebruiken. Ik ben vervolgens zelf gaan zitten rekenen en kom fors hoger uit dan mijn huidige maandbedrag (€ 15 hoger). Verder heb ik ook via de energieveiling van VEH een aanbod ontvangen. Dit is fors lager dan dit voorstel (€ 11 minder per maand dan het zelf herberekende voorstel van Eneco). Tot slot heb ik ook nog bij gaslicht.com gekeken en daar kom ik dan bij Eneco € 1 duurder uit dan het resultaat van de energieveiling van VEH. Die ene euro is mij het niet waard om over te stappen, maar € 10 per maand wel. Ik heb daarom ook een mailtje naar de klantenservice gestuurd. Hopelijk kan ik daar per mail of telefonisch een reactie op krijgen.

Hoi @RalfR,

Goed dat je dit aan ons doorgeeft. We bekijken graag de mogelijkheden, dus het goed dat je ons meteen een e-mail hebt verstuurd. We nemen zo snel mogelijk contact met jou op.

Groet, Audrey
Reputatie 5
Badge
Hoi @Audrey,

Ik heb nog steeds geen reactie op mijn e-mail ontvangen. Kan jij hier achteraan gaan?

Groeten,
Ralf
Reputatie 5
Badge
@Urgel weten jullie al iets? Heb nog steeds geen reactie op mijn mail ontvangen...
Reputatie 7
Badge +2
Hey @RalfR

Ik voorzie je graag van een antwoord, maar die heb ik momenteel niet 😞. Zoals het ernaar uitziet is het een en ander voor je doorgespeeld. Ik heb Audrey bericht om, na het weekend, hierover bij je terug te komen.

Groet, Urgel
Reputatie 5
Badge
Oké bedankt @Urgel
Reputatie 5
Badge
Vorige week nog gebeld door Eneco. Helaas kon Eneco telefonisch niets voor mij betekenen. Toen maar verlengd bij Eneco via een vergelijkingssite en wel scherpere tarieven en een korting op mijn jaarnota ontvangen. Scheelt ruim 10 euro per maand en maandbedrag is nu na verlenging weer bijna gelijk als het bedrag wat in september was vastgesteld. Ik ben blij dat ik voor een concurrerend tarief bij Eneco kan blijven, echter vind ik het wel een omslachtige manier... lijkt mij dat dit handiger en goedkoper kan....

Hi,

Lees met verbazing het probleem hierboven.

Mijn contract loopt volgende week af en het aanbod van Eneco is nog steeds
gebaseerd op een situatie zonder teruglevering.

Ik krijg al een jaar maandelijks een overzicht van Eneco met terugleveringsgegevens dus weldegelijk bekend bij Eneoco.

Waarom kan dit aanbod op de site niet beter als dit probleem al 8 maanden bekend is ??

Met vriendelijke groeten,

Martijn.

Reputatie 6
Badge +2

Fijn dat je dit laat weten, Martijn! 

Afhankelijk van wanneer jouw contract verloopt raad ik je aan telefonisch contact op te nemen.

Onze verkoop experts lopen dan je voorkeuren door en komen met een persoonlijk aanbod. Zij zijn bereikbaar via: 088 - 895 5955 (gebruikelijke belkosten).

Groet, Vincent

Bedankt Vincent voor je reaktie.

Maar mijn vraag ging over het aanbod wat jullie me via ‘MijnEneco’ aanbieden.

Hierin wordt teruglevering niet meegenomen, net zoals 8 maanden geleden.

In mijn geval zo’n E100,- per maand verschil.

Vraag is dus: wanneer wordt dit aangepast op site?

Tekst gekopieerd van  MijnEneco:

Goed nieuws!

Je kunt verlengen

We vinden het fijn als je bij ons blijft. En daarom hebben we een aantrekkelijk energieaanbod voor je.

Bekijk je aanbod

Reputatie 6
Badge +2

Het aanbod dat je krijgt wordt gemaakt op basis van tarieven. 
Dit zijn ook de factoren die je het beste met elkaar kan vergelijken.

Dat je maandtermijn hoger uitvalt door het uitblijven van de teruglevering heeft niet direct gevolgen.

Je maandtermijn wordt pas achteraf berekend op basis van alle factoren, de totale levering, belastingen etc.

Reageer