Verleng uw contract... | Eneco Community
beantwoord

Verleng uw contract...

• 17 december 2014
  • 13 reacties
  • 346 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 233 reacties
Eind dit jaar loopt mijn contract af. Het is dus heel slim van Eneco om in 'mijn eneco' in koeieletters aan te geven "verleng uw contract en ontvang Toon!"

Alleen één ding. Ik had al eerder (eind oktober) een nieuw contract afgesloten met Eneco (gaat per jan 2015 in). Is het mogelijk dat die enorme tekst wordt weggehaald? Nu moet ik het elke keer zelf wegklikken.
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 17 december 2014, 10:24

Hoi Reinoud, ik begrijp dat je dit als vervelend ervaart. Je hoort deze melding ook niet meer te krijgen, immers, je overeenkomst is al verlengd. Ik was dus even bang dat daar iets mis mee was gegaan, maar dat is gelukkig niet het geval 😉. Hoe dan ook; ergens gaat het dus niet goed dat deze melding niet verdwijnt. Ik heb het doorgezet naar de ontwikkelaars en zij gaan het onder de loep nemen. Excuses voor het eventuele ongemak.

Groet Martijn
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 4
Badge
Hoi Reinoud, ik begrijp dat je dit als vervelend ervaart. Je hoort deze melding ook niet meer te krijgen, immers, je overeenkomst is al verlengd. Ik was dus even bang dat daar iets mis mee was gegaan, maar dat is gelukkig niet het geval 😉. Hoe dan ook; ergens gaat het dus niet goed dat deze melding niet verdwijnt. Ik heb het doorgezet naar de ontwikkelaars en zij gaan het onder de loep nemen. Excuses voor het eventuele ongemak.

Groet Martijn
Reputatie 2
Badge
@Martijn. Bedankt voor je snelle reactie. Ook goed te horen dat het niet aan het verlengen van de overeenkomst ligt. Een definitieve bevestiging van het nieuwe contract heb ik nog niet. Dat zou volgens de brief die ik al heb rond 1 januari 2015 geregeld zijn. En daar vertrouw ik wel op.
Reputatie 4
Badge
Hoi Reinoud, geen dank, en met je nieuwe overeenkomst loopt alles goed hoor, geen zorgen 😉
Reputatie 2
Badge
Beste Martijn,

Ik werd net gebeld door het Eneco-call centre met de vraag of ik een nieuw contract wilde, omdat mijn contract op 1-1-2015 afloopt. Er staat blijkbaar in jullie systeem toch niet dat ik een nieuwe overeenkomst heb. Nu hebben ze 'het contract' dat ik al afgesloten had (3 jaar ecostroom en 3 jaar gas) opnieuw afgesloten. Het spannende is nu wel of het nog op tijd geregeld wordt.
Het is immers al bijna 1-1-2015...
Hoe had jij gezien dat het wél voor elkaar was? Alvast bedankt voor je antwoord.
Reputatie 4
Badge
Hoi reinoud,

Dat is vreemd en vervelend. In het systeem waar de contracten worden verwerkt, stond je nieuwe overeenkomst wel goed tussen. Hoogstwaarschijnlijk is dit helaas blijven 'hangen', een betere verklaring heb ik er niet voor. Wel fijn dat het nu alsnog geregeld wordt. Mocht het pas na 1 januari ingaan, kan ik je voor die paar dagen compenseren, al is het verschil natuurlijk niet groot.

Groet Martijn
Reputatie 2
Badge
Hoi Martijn,

Bedankt voor je snelle reactie. Nou voor die paar dagen (hoop ik) zal een compensatie niet nodig zijn. Ik ga ervan uit dat het nu snel geregeld wordt. Zo niet, dan trek ik wel weer aan de bel.
Reputatie 2
Badge
In 'mijn eneco' is het nieuwe contract voor een deel al aangepast. Voor een deel, omdat
1. wel de nieuwe producten erin staan (aardgas 3 jaar en ecostroom 3 jaar, beide Q4 14 tot 112018);
2. de banner 'verleng uw contract' staat er nog steeds;
3. het termijnbedrag is nog gelijk aan de vorige, maar ik kan de opbouw ervan nog niet zien;
4. de tarieven lijken niet overeen te komen, met die in (de bijlage van) het contract staan*

* tarieven in 'mijn eneco' versus contract:
- gas (regio 4): € 0,65535 per m3 (mijn eneco) - € 0,6499 per m3 (contract);
- electra (normaal): €0,2305 per kWh (mijn eneco) - €0,2276 per kWh (contract);
- electra (laag): €0,2143 per kWh (mijn eneco) - € 0,2114 per kWh (contract).

Kun je de verschillen in de tarieven verklaren? Ze zijn alle inclusief BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie.

Groet,
Reinoud
Reputatie 2
Badge
@martijn

Kun je nog achterhalen hoe de verschillen in de tarieven in mijn 'contract' en in 'mijn eneco' te verklaren zijn?
Reputatie 4
Badge
Hoi Reinoud,

Sorry, dit was mij even ontgaan. Deze afwijkende tarieven hebben te maken de verhoging van ODE en energiebelasting. Op het moment dat het contract verlengd werd, was de exacte stijging nog niet bekend en werden de oude tarieven nog gehanteerd.

Groet Martijn
Reputatie 2
Badge
Hoi Martijn,

Dus heb ik "ja" gezegd tegen bepaalde tarieven en nu zijn zomaar zonder dat ik het wist en akkoord ben gegaan de tarieven verhoogd, terwijl ik toch gekozen heb voor 3 jaar vast...Hier is mij niets over verteld bij het aangaan van het nieuwe contract. En waar kan ik de huidige juiste prijzen vinden? De prijzen die ik nu op de website (https://www.eneco.nl/energieprijzen/actuele-energieprijzen/) vind zijn:

ecostroom 3 jaar
- normaaltarief: € 0,2282
- laagtarief: € 0,2094

aardgas 3 jaar (regio 4)
- € 0,6316

prijzen incl. ODE en energiebelasting. Deze prijzen zijn wederom anders...
Reputatie 4
Badge
Hoi Reinoud,

Ik ga dit nog even verder voor je uitzoeken en kom er bij je op terug.

Groet Martijn
Reputatie 2
Badge
Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Reinoud
Reputatie 2
Badge
Trouwens is de rest van mijn contract prima geregeld. Ik kreeg gisteravond een mail, waarin staat dat mijn nieuwe contract op 1-1-2015 is ingegaan en dat mijn termijnbedrag niet is gewijzigd.

Reageer