Verlaging temperatuur warmtenet Utrecht | Eneco Community

Verlaging temperatuur warmtenet Utrecht

Sinds vorig jaar kan ik niet meer warm douchen als mijn radiatoren open staan. Het blijkt dat de inkomende temperatuur is verlaagd naar 70 graden. Bij aanleg was dit tussen de 80 en 90 graden. De aansluiting voldoet nu niet meer. De hoogste waarde die ik nu aflees is 20 kW, terwijl mijn huis zeker 35 kW nodig heeft.
Eneco heeft het filter schoongemaakt, maar dat leidde tot niets.
Mijn familieleden hebben aansluitingen in de buurt en hebben hetzelfde probleem.
De warmtewet lijkt geen oplossing te bieden.
Maar is de Eneco niet in gebreke als mijn huis te weinig vermogen krijgt toebedeeld?
Als Eneco de temperatuur wil verlagen, wat ik best begrijp, is een bericht daarover zeer welkom.
Met voorstellen om op een andere manier aan het benodigde vermogen te komen.
Ik ben er namelijk pas deze winter achtergekomen dat het gebrek bij Eneco ligt en niet te wijten is aan mijn stook- of douchegedrag (ik heb slimme thermostaten geplaatst en een extra gasgeiser voor een tweede douche). Ja, ik heb een groot huis en ja ik heb ook een gasaansluiting..

2 Reacties

Een duidelijk verhaal, maar ik mis de mogelijkheid die de site www.mijnaansluiting.nl biedt.

Moet er nu juist gezien het woonoppervlak niet een verzwaring plaats vinden??
Dag Brandje.
Dank je voor je reactie.
Bedoel je dat ik zelf naar mijnaansluiting.nl zou kunnen gaan om een verzwaring aan te vragen?

Misschien moet er een verzwaring plaatsvinden wegens het woonoppervlak.
De levering is gewijzigd door de Eneco, aan mijn woonoppervlak is niets gewijzigd.
De verantwoordelijkheid voor deze actie ligt daarom mijns inziens bij de Eneco.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen