Verandering van tarieven na 1 januari | Eneco Community
vraag

Verandering van tarieven na 1 januari

• 7 januari 2019
  • 7 reacties
  • 244 Bekeken

Op 3 oktober 2018 heb ik m.i.v. 1 januari 2019 een nieuw contract bij Eneco afgesloten. helaas zijn mijn contractprijzen anders dan ik in oktober 2018 had afgesproken. de medewerker van de klantenservice vertelde mij dat dit te maken had met de verhoging van de belastingtarieven, maar zij kon niet aangeven hoeven en of dit voor alles was. de prijzen voor stroom zijn iets lager geworden maar de gasprijs in ineens 0,07 per m3 duurder geworden.
het verhaal van de medewerker klopt gewoon niet, nu probeer ik een klacht in te dienen en dan wordt ik weer naar de klantenservice verwezen.
kortom ik ben pas 7 dagen klant en heb eigenlijk al heel veel spijt dat ik overgestapt ben.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Toch had de dienstdoende medewerker die je gesproken heb, gelijk. Alle prijzen van stroom en gas zijn inclusief alle vaste kosten zoals de belastinngen etc. Of dit dit jaar nog meer gaat stijgen hangt van het kabinet af.
dus u wilt stellen dat de belasting voor stroom lager is geworden en voor gas hoger???
Reputatie 7
Badge +8
dus u wilt stellen dat de belasting voor stroom lager is geworden en voor gas hoger???

Inderdaad. Dit is ruim in de media geweest, de gasprijs en vooral de belasting erop zal flink stijgen, ze hadden het zelfs over 27eur per maand. Voor Stroom zal het iets goedkoper worden. Lees onderstaande link maar eens door.

https://www.gaslicht.com/nieuws/energieprijzen-2019-wat-betekent-dat-voor-uw-energierekening

Een verhoging van 7cent per m3 op gas, is normaal. Zo staat ook te lezen in de link.
Had vanmiddag even een topic gemaakt waar dit uit wordt gesplits

https://forum.eneco.nl/geldzaken-89/overzicht-veranderingen-tarieven-gas-electra-in-2019-20420

Gemiddelde stijging gas incl. belastingen en btw +€0,06899
Gemiddelde verlaging stroom incl. belastingen en btw - €0,0044
Vermindering energiebelasting gaat met €60,00 peer jaar omlaag naar €311,00 per aanslui
wanneer ik in oktober 2018 een contract afsluit, moet ik ook deze prijzen in het contract krijgen wat voor nut heeft anders een contract.
Dat krijg je toch?
Want je kale energieprijs wijzigt toch niet?
Maar alle andere zaken zijn niet vastgelegd in je contract en die zorgen dus voor de verhoogde all-in prijs.
Dit wordt, als het goed is, ook apart in je contract vermeld.
En een contract is wel degelijk zinvol, want anders hadden je kale energieprijzen ook per 1 januari 2019 nog hoger geweest.
wanneer ik in oktober 2018 een contract afsluit, moet ik ook deze prijzen in het contract krijgen wat voor nut heeft anders een contract.

Niet helemaal. De vaste tarieven uit je contract zijn niet veranderd. Deze staan immers vast. Alleen de variabele tarieven voor belasting en transport wordt elk jaar door de overheid bepaald en doorberekend in de totaaltarief deze liggen in 2019 gemiddeld 20% hoger

Zoals je ziet in mijn overzicht is gas een stuk duurder geworden en stroom een fractie lager.

Reageer