Vaste leveringskosten Stroom en Gas | Eneco Community
vraag

Vaste leveringskosten Stroom en Gas

Ik heb een variabel contract, en betaal nu volgens de gegevens op Mijn Eneco 3,96 per maand vaste leveringskosten voor zowel Stroom als Gas. Echter, als ik nu een berekening doe op de website van Eneco (of Pricewise) wordt voor zowel een Variabel als een Vast contract een bedrag van 5,99 per maand berekend. Hoe zit dat?

3 Reacties

Helaas simpel Eneco, en voor zo ver ik weet andere leveranciers ook, kan en mag deze vaste leverancierskosten (vroeger genaamd vastrecht) verhogen.
Ja, dat snap ik dat ze het mogen verhogen, maar de tarieven op MijnEneco zijn de HUIDIGE tarieven, als ik niet van contract verander blijf ik dus volgens mij 3,96 betalen. Wat hebben die lagere KWh tarieven bij een meerjarig contract dan voor nut als ze tegelijkertijd de vaste leveringskosten verhogen?
Ja dat klopt, maar fan zullen de kale energietarieven flink hoger worden ivm je variabel contract.
Het is dus zaak dat je een berekening maakt omdat je wellicht die verhoging nog net voor kan zijn.....😏
Alles heeft te maken met de de mate van je verbruik. Hoe hoger, hoe meer voordeel van je lagere kale prijs hebt en wellicht die €2 (€4 gas en stroom samen) weer gecompenseerd wordt. 💸

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen