Vaste leveringskosten stijgen | Eneco Community

Vaste leveringskosten stijgen

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Is het juist dat de vaste leveringskosten vanaf 1 januari 2019 omhoog gaan van EUR 47,52 (3,96 per maand) naar EUR 71,88 per jaar?

17 Reacties

Ik vermoed ook van wel. Ben benieuwd na een reactie van Eneco zelf.
MTr wrote:

Is het juist dat de vaste leveringskosten vanaf 1 januari 2019 omhoog gaan van EUR 47,52 (3,96 per maand) naar EUR 71,88 per jaar?

Helaas klopt dat!
Reputatie 7
Badge +7
@Brandje, waar staat die info?
Daar kom je achter als je contractbesprekingen doet.
Reputatie 4
Badge +4
Klopt. Recentelijk mijn variabel contract omgezet naar een vaste periode (alleen gas) en inderdaad € 71,88 vaste leveringskosten.
Reputatie 7
Badge +7
Geen leuk kerstcadeautje.. even kijken wat mijn opties zijn.
Het was toch ook de bedoeling dat de prijs per KWh goedkoper zou worden en gas duurder, om meer mensen van het gas af te krijgen, maar dat zie ik ook niet terug in mijn nieuwe offerte. Gas, stroom en vaste leveringskoste (per aansluiting), alles flink omhoog terwijl de Netbeheerkosten ietsjes goedkoper zijn geworden per 1-8-2018. Dan zou de vermindering energiebelasting ook omhoog bijgesteld moet worden, lijkt mij...
Dat laatste kan je vergeten; die verlaging van de vermindering energiebelasting met €62 is net ingegaan.
In de media werd dan ook niet voor niets een overall verhoging van 30% genoemd voor een gemiddeld huishouden.

Lees dit maar eens:

https://www.gaslicht.com/nieuws/ad-energierekening-wordt-volgend-jaar-360-euro-duurder
Zie hier bv een stukje uit eerder genoemde link inzake Eneco:

Wordt het dan de vermindering energiebelasting ook nog eens -€311.33?😔
Reputatie 5
Badge +6
MTr wrote:

Het is WAAR en NIET WAAR. Als je een contract met vaste looptijd afsluit is het waar. Als je echter over zou gaan op variabele tarieven lijkt het er op dat de vaste leveringskosten gelijk blijven in 2019. Mijn contract loopt 19 januari af en ik heb onderstaande per mail gekregen.

Berny wrote:

Wordt het dan de vermindering energiebelasting ook nog eens -€311.33?😔

Hoi Pedro,

Helaas dus niet.
Het was €-278 en het is nu €-212
En dan te bedenken dat dit ooit voor de minima in Nederland in het leven is geroepen😳😢
Op mijn jaarnota staat - €373,33340. Ik dacht dat het voor iedereen gelijk was.🤔
Berny wrote:

Op mijn jaarnota staat - €373,33340. Ik dacht dat het voor iedereen gelijk was.🤔

Jazeker Pedro is die gelijk voor elk huishouden.
Tikfout van mij; zie je het door mij bedoelde verschil van €62. Zo wordt een ieder extra “gepakt” in 2019 door onze Overheid.

Ah ok. Toch €311. Ben benieuwd hoe iemand kan leven met dit minimum. Een paar keer per jaar douchen, elke dag eten koken (niet te veel) en een lampje aan en that's it, wat verwarmen?😔
Een minimale bijdrage is het slechts om de minima te ondersteunen.
Ik beschouw het ook als de bekende “druppel op de gloeiende plaat”
Je moet wel in een super de luxe goed geïsoleerde woning wonen om maar iets aan deze bijdrage te hebben.
Zuid wrote:

MTr wrote:

Het is WAAR en NIET WAAR. Als je een contract met vaste looptijd afsluit is het waar. Als je echter over zou gaan op variabele tarieven lijkt het er op dat de vaste leveringskosten gelijk blijven in 2019. Mijn contract loopt 19 januari af en ik heb onderstaande per mail gekregen.

IK heb precies dezelfde aanbod gekregen. Van €0.78 de kuub en €0.25 per Kwh (normaal) dat eigenlijk zou goedkoper moeten worden om de overstap naar all electric voor iedereen aantrekkelijker te maken, hier word je ook niet vrolijk van, nast al de vaste kosten verhogingen. Dan misschien toch de vaste leveringskosten verschil betalen met een voordeliger tarief. En zo wordt het door de strot geduwd.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen