Vaste leveringskosten contract | Eneco Community
beantwoord

Vaste leveringskosten contract

• 15 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 440 Bekeken

Badge +1
  • Komt hier vaker (level 8)
  • 79 reacties
Ik heb een 4-jarig contact afgesloten dat per 20-aug ingaat, hier wordt zowel voor stroom als gas
€ 77,88 aan vaste leveringskosten per jaar in rekening gebracht, nu heeft mijn zoon die in de zelfde straat woonde i.v.m. verhuizing per 31-jul de eind afrekening gekregen (26-apr t/m 31-jul) en zag ik dat hij maar € 47,50 moet betalen aan vaste leveringskosten. Ik betaal dus 63 % meer per jaar!!
Hoe kan dit , vaste leveringskosten zijn toch voor een ieder gelijk ?
icon

Beste antwoord door Danielle 15 augustus 2018, 11:30

@Jan60,

Mooi dat je een vast contract hebt aangevraagd met Toon. De vaste leveringskosten wordt ook wel het vastrecht genoemd en dat kan per contract verschillend zijn. Per product betaal je €71,88 per jaar en bij het huidige contract nu is dat ook nog €47,50 inderdaad. Zo ook bij jouw zoon zoals je aangeeft.
De netwerkkosten zijn wel voor iedereen gelijk, ongeacht welk contract je hebt.
Weet je zo voldoende?
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Jan60,

Mooi dat je een vast contract hebt aangevraagd met Toon. De vaste leveringskosten wordt ook wel het vastrecht genoemd en dat kan per contract verschillend zijn. Per product betaal je €71,88 per jaar en bij het huidige contract nu is dat ook nog €47,50 inderdaad. Zo ook bij jouw zoon zoals je aangeeft.
De netwerkkosten zijn wel voor iedereen gelijk, ongeacht welk contract je hebt.
Weet je zo voldoende?
IK vind het vreemd want heb nu een variabele contract en betaal 47,50 p/j voor de vaste leveringskosten en als ik nu overstap naar een vaste contract voor een jaar dan ga ik 71,88 p/j leveringskosten betalen. Heb erover gebeld en werd me verteld omdat ik mijn tarieven voor een jaar vast heb dan betaal ik meer. Maar als mijn tarieven gaan zakken onder mijn vaste tarieven ga ik dan minder betalen voor de vaste leveringskosten ??? Ik zal het ook aan de consumentenbond voorleggen of het terecht is wat er gebeurd met vaste leveringskosten als je overstapt van variabele contract naar vaste contract.
Reputatie 5
Badge +3
Hi @Abdes11

Bedankt voor jouw bericht, goed om je opties te overwegen. Zoals leesbaar in dit topic, de vaste leveringskosten verschillen per type contract.

Het is daarin aan jezelf om de voor jou beste keuze te maken, bijvoorbeeld gebaseerd op looptijd, tarieven of duurzaamheid van de overeenkomst. Natuurlijk staat het je vrij onze werkwijze te toetsen bij een instantie als de Consumentenbond.

Reageer