Trouw lidmaatschap belonen bij eneco | Eneco Community

Trouw lidmaatschap belonen bij eneco

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
ik ben al meer dan 40 jaar bij ENECO.
ik ben nog nooit benaderd door eneco om met dit langdurig lidmaatschap nou eens een leuke korting te krijgen. daarvoor moet je waarschijnlijk elk jaar overstappen en weer een keertje terugkomen. Daar is ENECO blijer mee!? Of komt er misschien nog eens een trouwe klanten korting?

13 Reacties

Ik nog langer! Dat is toch een bekend gegeven. Trouwe klanten zijn en blijven trouw en bedrijven doen daar verder geen moeite voor.
Zoals al jaren bekend is, bereik je het grootste voordeel door te gaan hoppen.
Kijk op galicht.com en je ziet de mogelijkheden.
Reputatie 5
Badge +3
ik ben al meer dan 40 jaar bij ENECO.
ik ben nog nooit benaderd door eneco om met dit langdurig lidmaatschap nou eens een leuke korting te krijgen. daarvoor moet je waarschijnlijk elk jaar overstappen en weer een keertje terugkomen. Daar is ENECO blijer mee!? Of komt er misschien nog eens een trouwe klanten korting?

@Siebe,

Welkom op onze community. Goed dat je dit bij ons onder de aandacht brengt! We zien liever dat je ook als trouwe klant bij ons blijft. Het is wel zo eerlijk om je daarvoor te belonen. Is het een idee dat we je terugbellen over de mogelijkheden?

@Brandje
Ook voor jou hebben we deze mogelijkheid!

Groet, Audrey
dat is een goed idee!
ik maak niet mijn telefoonnummer wereldkundig, maar mijn klantnummer is
*verwijderd door moderator*
groet Siebe
Reputatie 5
Badge +5
@Siebe super! Ik zorg ervoor dat je wordt gebeld binnen maximaal 5 werkdagen. Jouw klantnummer staat al in je profiel en om jouw privacy te beschermen heb ik daarom het klantnummer uit je laatste bericht verwijderd. Ik hoop dat we je nog heel lang als klant mogen behouden 🙂
Reputatie 1
Badge +4
Mijn "Klant is Koning gevoel" is echt helemaal weg als ik aan Eneco denk. Doen geen enkele moeite om je te behouden.
Reputatie 7
Badge +4
@ITWillie

Bedankt voor je eerlijkheid.

Kan je aangeven wat hieraan is vooraf gegaan? Dit is namelijk niet wat we willen uitstralen, dus ik help je graag op weg om dit gevoel weer te creëren.

Groet, Denise
Reputatie 2
Badge
Ik denk dat ik ook maar naar een andere leverancier overga (knoop is nog niet helemaal doorgehakt)

Waarom? Trouwheid (vele jaren al bij Eneco) wordt niet beloond en mijn vragen op het forum worden niet of matig beantwoord.
Reputatie 1
Badge +4
Ik verwacht dat een leverancier over de brug komt met een blijf bonus en niet alleen bij overstapen. Ook vind ik dat ze contact met mij moeten maken en niet anders om.
Reputatie 2
Badge
@Audrey en @Erica en @DeniseMR

Voor jullie een gezamenlijk bericht:

Alle leveranciers hebben een premiebeleid en staan de klanten centraal. En dus ook bij Eneco.

Je zou verwachten dat, wanneer de klanten eenmaal binnen zijn, Eneco haar klanten wil binden. Want al dat overstappen kost Eneco (onnodig) premiegeld en veel administratief gedoe, terwijl de klant graag een betrouwbaar product wil hebben tegen een faire prijs.

Met het huidige premiebeleid van de leveranciers wordt de klant actief gestimuleerd om over te stappen.

Is het niet zinniger voor Eneco om dit rondpomp systeem van overstappende klanten te stoppen? En de klanten die trouw blijven ook met een premie te belonen?

Onder het motto van "hoe langer de duur van het contract hoe groter de korting op de jaarafrekening".

Kortom een win-win-situatie voor klant en Eneco.
Reputatie 7
Badge +3
Volgens mij heet dit fenomeen 'marketing'. Trouwe klanten hebben de neiging om niet weg te lopen, dus heeft het ook geen zin om die korting te geven. Stel je hebt budget om 10x korting te geven. Dat is het veel winstgevender om 10 nieuwe klanten binnen te harken en maar voor lief nemen dat 2 van de 10 trouwe klanten overstappen. Dan eindig je met 18 klanten in plaats van de 10 trouwe klanten die extra blij zijn.
Reputatie 2
Badge
@Toonz
Misschien heb je wel gelijk en is het een simpel marketing verhaal. Als dat zo is dan zouden de trouwe klanten zich meer moeten laten gelden (inspraak?). Want ze betalen nu een hogere prijs voor de energieproducten!

Als leverancier zou je vooral druk moeten maken voor een goed en betrouwbaar product tegen een scherpe prijs. Energieproducten zijn essentiële basisbehoeften en daar moeten we zorgvuldig mee omgaan. De poppenkast van overstappen/premiegeld binnenhalen/administratie van het oversluiten etc. is inefficiënt en levert geen goedkoper energieproduct op.
Reputatie 7
Badge +3
@Groart de enige echte inspraak die je hebt is overstappen....Maar je hebt gelijk, het is bijna een industrie op zich geworden om dat hele overstappen af te handelen (het is wel lucratief om te doen hoor trouwens, zoveel moeite kost het niet).
Reputatie 7
Badge +4
@ITWillie & @Groart

Bedankt voor jullie feedback, we nemen deze mee.

Op het moment is het niet mogelijk om voor jullie een terugbelverzoek in te dienen. Mochten wij jullie via de Community op een andere manier kunnen helpen, dan lezen wij dit uiteraard graag terug.

Groet, Denise

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen