Toon vervangen bij nieuw contract. | Eneco Community
vraag

Toon vervangen bij nieuw contract.

2 jaar geleden heb ik Toon zelf aangeschaft. Laatst heb ik na 32 jaar klant te zijn voor het eerst een 3-jarig contract afgesloten. Ik kwam niet in aanmerking voor Toon omdat ik deze al had, begrijpelijk. Er was ook geen andere promotie aanbieding mogelijk. Nu zie ik dat er een nieuwe versie van Toon is met meer mogelijkheden. Ik zou het niet meer als redelijk vinden als Eneco mijn huidige Toon zou vervangen of indien mogelijk Updaten. Ik betaal ook € 3.50 p/mnd terwijl ik minder mogelijkheden heb om mijn verbruik (per apparaat) te zien en te beinvloeden.

2 Reacties

Badge +5
2 jaar geleden heb ik Toon zelf aangeschaft. Laatst heb ik na 32 jaar klant te zijn voor het eerst een 3-jarig contract afgesloten. Ik kwam niet in aanmerking voor Toon omdat ik deze al had, begrijpelijk. Er was ook geen andere promotie aanbieding mogelijk. Nu zie ik dat er een nieuwe versie van Toon is met meer mogelijkheden. Ik zou het niet meer als redelijk vinden als Eneco mijn huidige Toon zou vervangen of indien mogelijk Updaten. Ik betaal ook € 3.50 p/mnd terwijl ik minder mogelijkheden heb om mijn verbruik (per apparaat) te zien en te beinvloeden.

Hallo Snepie, een nieuwe versie met meer mogelijkheden? dat wist ik niet.
Wellicht heb je nooit een update gedaan gok ik zo omdat ik nog niet eerder een dergelijke opmerking heb gezien op dit forum.
Je verbruik per apparaat zien en beïnvloeden zou jij ook kunnen door in Toon te kijken wat er gebeurd als je een apparaat of verlichting uit- of inschakelt.
Echter met slimme stekkers kun je per apparaat zien wat het actuele verbruik is en dat wordt tevens geregistreerd in de Toon op tablet app. Dan kun je nog beter besparen.
Een en ander betekend dat je eens zou kunnen onderzoeken of je een update van je firmware wilt en of je slimme stekkers wilt aankopen en als je dat wilt moet je snel zijn zodat je nog een voordeel hebt van de Eneco korting.
Kijk in je handleiding hoe je een firmware update kunt doen en mocht ik me vergissen met je "Oude" Toon versie dan hierbij mijn verontschuldiging!

Laat eens weten hoe het verder verloopt, ik ben daar zeer benieuwd naar.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Snepie,

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. Je Toon heeft exact dezelfde mogelijkheden als de Toon die we nu aan nieuwe klanten leveren. Ook heb je de nieuwste software geinstalleerd. Wel is het mogelijk d.m.v. slimme stekkers makkelijk het verbruik per apparaat te zien, ook komt Toon straks met ondersteuning van Philips Hue lampen, misschien doel je op de reclame spot? Met deze producten kan je Toon ook prima samenwerken. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

Groet,

Folkert

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen