Toon ingeschat verbruik en nieuw contract | Eneco Community
beantwoord

Toon ingeschat verbruik en nieuw contract

• 16 maart 2017
  • 3 reacties
  • 167 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
In februari jaarafrekening gekregen daaruit bleek dat ons verbruik gedaald was ten opzichte van voorgaande jaren. Toon gaf ook aan dat ons verbruik lager was dan ingeschat. Ons maandbedrag bleef €168.
Na aanbiedingen van andere energieaanbieders vergeleken te hebben contact opgenomen met Eneco. We kregen toen een aanbieding voor een nieuw contract op basis van ons verbruik in de afgelopen jaren voor €137. Dus ons verbruik bleef hetzelfde alleen de prijs van de energie is nu lager.
Na enige tijd kregen we bericht van Toon dat de wijzigingen doorgevoerd waren. Direct daarna gaf Toon de melding dat ons verbruik hoger was dan ingeschat. Terwijl wij dus niet meer verbruiken, geen aanpassingen oid hadden gedaan, alleen een nieuw contract op basis van ons reguliere verbruik.
Volgens klantenservice van Toon klopt dit omdat we minder zijn gaan betalen dan ingeschat dus is ons verbruik hoger. Ik snap dat niet. Als ik 1 kilo aardappels voor €2 bij de groenteboer haal en morgen wordt die kilo verkocht voor €1 dan kom ik toch morgen gewoon met die ene kilo thuis.
Kortom het verbruik is hetzelfde, de prijs is lager hoe komt het dan dat Toon aangeeft dat ik meer verbruik dan ingeschat. Men is hier nu bijna een maand over aan het uitzoeken en kan mij geen uitleg geven. Iemand hier die het snapt.
icon

Beste antwoord door Danielle 17 maart 2017, 10:56

@R. Dool,

Zeker vreemd dat er na de ingang van het nieuwe contract er een groot verschil is in het Status Verbruik.
Ik zie dat de desbetreffende afdeling ermee bezig is en dat er is afgesproken dat we op of na 22 maart terug bellen, omdat je in het buitenland zit. Klopt dat? Vandaar dat je eerder nog niets vernomen hebt.
Het is nog even afwachten!
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@R. Dool,

Zeker vreemd dat er na de ingang van het nieuwe contract er een groot verschil is in het Status Verbruik.
Ik zie dat de desbetreffende afdeling ermee bezig is en dat er is afgesproken dat we op of na 22 maart terug bellen, omdat je in het buitenland zit. Klopt dat? Vandaar dat je eerder nog niets vernomen hebt.
Het is nog even afwachten!
nee hoor ik vertrek zaterdag pas,
Maar na talloze telefoontjes met de klantenservice die mij niet verder konden helpen
via de whatsapp met iemand contact gehad die de goede instellingen naar mijn Toon kon uploaden en nu is alles in orde blijkbaar werkt men bij eneco erg langs elkaar heen
Reputatie 7
Badge +5
@R. Dool

Fijn dat het opgelost is, excuses dat dit niet direct gelukt is.

Reageer