Termijnbedrag na wijziging contract | Eneco Community

Termijnbedrag na wijziging contract

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij verzoek ik u mij te laten weten waarom mijn nieuwe betaling verhoogd is met €36,00.

Volgens uw bericht d.d. 09-06-2012 zou ik geen prijsstijging krijgen. Mijn vaste betaling betreft €169,00.
Nu zou ik per 01-08-2012  een zo genaamde "garantie betaling" van 205,00 euro moeten betalen, voor de duur
van 3 jaar. Dat is een meerwaarde van €432,00 op jaarbasis. Op deze manier bent u verzekerd dat tariefsverhogingen
in de toekomst worden gedekt. Hierover is niet met mij gecommuniceerd, u verzekerde mij van mijn vast tarief.

Daar u niet heeft voldaan aan de door u voorgeschotelde prijsgarantie is het contract betreffende 3 jaar niet  geldig,
en verwacht ik dat ik op mijn oude contract met u doorgaat, ergo het termijn van €169,00 exclusief de prijsstijging per 1 juli.

In afwachting van uw bericht,

A. Meijer

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Beste A. Meijer,

Welkom op ons forum. Ik heb je vraag verplaatst naar een nieuw topic. Je vraag sluit namelijk niet aan op het topic over het vernieuwde Mijn Eneco. Op deze manier houden we het topic overzichtelijk en is je vraag ook eenvoudig terug te vinden voor andere lezers.

Ik zie dat onlangs het afgesproken contract is ingegaan. Hierbij berekenen we automatisch je termijnbedrag opnieuw. Helaas hebben we de berekening niet juist toegepast en komt er een fors hoger termijnbedrag naar voren. Inmiddels hebben we je termijnbedrag weer teruggebracht naar 169 euro. Ik bied je onze excuses aan voor de verwarring en het ongemak.

Graag licht ik toe dat je hebt gekozen voor een Garantieprijscontract tot 1 juli 2015. Je hebt tot 1 juli 2015 de leveringstarieven vastgezet. Dit betekent niet dat je ook tot 1 juli 2015 hetzelfde termijnbedrag blijft betalen. Wanneer bijvoorbeeld op de jaarnota blijkt dat je energieverbruik is gedaald of gestegen, passen we hierop je termijnbedrag aan.

Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijk antwoord geef.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Tip? Ga je forum gebruikersnaam wijzigen. Via de pc kunnen bepaalde programmas  het internet aftruinen naar emailadressen. in de korste keren probleme met spamberichten tot in de treure.

Gr. Jeroen
Reputatie 4
Badge +1
Goede tip van Jeroen!
Wij zijn kortgeleden overgestapt op het 3 jaar vastzetten van de tarieven, echter nu is het maand-bedrag met €57 omhoog gegaan.
En wel van €150 naar €207.
Hoe kan dit??
Reputatie 5
Badge +3
Hallo A.W. Wegerif,

Welkom op ons forum! Je hebt onlangs gekozen voor een Garantieprijscontract met vaste tarieven tot 1 oktober 2015. Bij de aanvang van een nieuw contract berekenen we op basis van de nieuwe tarieven altijd een nieuw termijnbedrag. Helaas is er bij de herberekening iets niet goed gegaan. Dit komt omdat we nog niet over je verbruiksgegevens van de afgelopen maanden beschikken. Sorry voor het ongemak.

Je hebt het termijnbedrag zelf al aangepast naar € 150,30. Rondom 20 oktober 2012 maken we de jaarnota voor je in orde. Op de jaarnota berekenen we aan de hand van je verbruik een nieuw, passend, termijnbedrag.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Nu heb ik al meerdere meldingen gelezen over aangepaste termijnbedragen. Kan Eneco dit niet beter uitzetten bij veranderingen van contract zolang het huis en de samenstelling gezin het zelfde blijven?
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,
Sorry, ik weet niet zeker of ik je goed begrijp... Bedoel je dat we hier een apart topic over moeten maken?
Reputatie 3
Badge
Wanneer een klant een nieuw contract aangaat lees ik dat het termijnbedrag dan aangepast wordt terwijl de gezinsgrote en het huis niet veranderd. Ik begrijp dan niet dat Eneco toch een nieuw termijnbedrag voorstelt en dit meteen invoert.

Althans. Ik lees meerdere berichten over het aanpassen van termijnbedrag bij klanten terwijl ze alleen een nieuw contract aangaan. Het is een service van jullie maar aantal mensen zit er dus niet op te wachten. Ik zou ook liever een mail ontvangen waarna ik hem zelfstandig kan aanpassen als ik dit nodig acht. Of lees ik het nu verkeerd en zijn het hele nieuwe contracten in andere woningen?
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,
Als klanten een nieuw contract aangaan, horen daar vaak ook andere leveringstarieven bij. Die kunnen lager of hoger zijn dan voorheen en vereisen soms een nieuw termijnbedrag. We informeren de klanten altijd over een aanpassing van het termijnbedrag. Mocht een klant het niet eens zijn met een aanpassing, kan hij of zij het altijd (op eigen risico natuurlijk) aanpassen.

Bij de klanten in dit topic zijn de berekeningen niet goed gegaan en is er een te hoog nieuw termijnbedrag voorgesteld. Dat is niet gebruikelijk.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Helder. dank je

Reageer