Tarieven: Gasprijs | Eneco Community
vraag

Tarieven: Gasprijs

• 5 januari 2019
  • 10 reacties
  • 365 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Ik heb vorige maand een 3 jarig contract met Eneco afgesloten. Gasprijs afgerond 72 cent. Als ik nu in Mijn Eneco kijk zie ik zowieso dat nieuwe contract niet terug en zie ik een m3 prijs van 84 cent. Dat vind ik toch wel heel vreemd en zeer onzorgvuldig. Mijn vraag aan een Eneco persoon is, of Eneco in mijn geval foute info geeft? Nieuw contract nog niet heeft verwerkt? De weg kwijt is?

Graag een reactie.

Yvonne en Patrick

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Niemand maak een fout. De prijzen die je in Mijn Eneco vind, zijn INCLUSIEF alle vaste kosten (zoals alle belastingen, etc, etc). Zoals je weet zijn deze per 1 januari 2019 omhoog gegaan. Kale gasprijs (Kale gasprijs is het tarief EXCLUSIEF alle vaste kosten) blijf het tarief wat je heb afgesproken.
Redelijk antwoord. Toch zie ik dan mijn nieuwe contract met ingangsdatum niet terug in de app. Daarnaast vind ik dat Eneco dan mensen toch op verkeerde been zet. Ik sluit een deal met een gasprijs en vervolgens gaat men in de app een prijs geven all-in. Met allerlei belastingen. Dat creeert toch verwarring.
Dank voor antwoord.
Reputatie 7
Badge +8
Snap wat je bedoel, filosofie van Eneco zit inelkaar dat het juist op deze manier niet verwarrend is. Ik ben het volkomen met je eens, dat dit juist verwarring schept. Ze hadden beter de gasprijs exclusief en inclusief kunnen tonen.
Reputatie 1
Badge +1
ik neem aan dat het op de tussentijdse overzichten wel goed staat vermeld.
Ik heb in oktober mijn contract verlengd naar vaste tarieven. Mail gehad dat contract is verwerkt. Op Mijn Eneco staan echter variabele tarieven.
Bij navraag geantwoord dat ik vast tarief heb maar Mijn Eneco voorlopig niet klopt. Dat noem ik dus ook verwarrend.
Helemaal gelijk!
Zelf zie ik het ook nog even aan, want ik heb ook een vast contract; waarvan de datum en looptijd exact kloppen, maar de term “variabel” is dus gewoon verwarrend.
M.i. dient daar gewoon de term “vast” gebruikt te worden.
Reputatie 1
Badge +1
Toch klopt het allemaal niet wat mAiden beweert. Zowel in mijn contract als op Mijn Eneco worden all-in prijzen genoemd.Hooguit de btw-verhoging en die is op een prijs van 0,71618 maar 0,0214 cent.
Ik denk toch dat we moeten opletten of e.e.a. goed in rekening wordt gebracht. Maar dan zijn we weer een jaar verder en hopelijk Mijn Eneco volledig aangepast aan Mijn Contract!
Reputatie 1
Badge +1
Abusievelijk eerst de (verkeerde) bijlages in tekst geplaatst.
Even meekijkend naar jou vraag en contract is het volgende aan de hand.

je contract is opgemaakt in december met als ingangsdatum 01-01-19. De kale prijzen zoals afgesproken in december zijn gewoon doorgevoerd, echter vanaf jan 2019 is er een verhoging doorgevoerd betreffende belastingen en opslag duurzame energie. Deze worden vastgesteld door de overheid en dat past Eneco weer door aan zijn klanten.

je vaste contractprijs is €0,71618
Verhoging variabele kosten 2019 is (06899)

tel je deze bij elkaar op kom je exact op € 0,78519

dus de prijs die binnen mijn eneco te zien is komt overeen met je contract incl. de verhoging belastingen 2019

kijk ook eens hier in mijn topic hierover: Veranderingen tarieven 2019

Reputatie 1
Badge +1
Bedankt voor je uitleg mpleizr.
Graag gedaan @T.J.C. Fransen hoop dat er nu wat meer duidelijkheid is. Mocht er toch nog vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik het graag

Reageer