vraag

Tariefstijging na overname Eon

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Goedendag,

Ik heb een 1-jarige contract met vaste tarieven bij Eon afgesloten:

Sinds kort kan ik in Mijn Eneco en zie daar de volgende tarieven staan:

Eneco zou de contractafspraken van Eon respecteren:
Voor u verandert niets

U blijft gewoon energie krijgen zoals u gewend bent. U hoeft hier verder niets voor te doen. Uw afspraken over uw contract en tarieven blijven hetzelfde. Alleen de afzender op uw nota's, bankafschriften en andere berichten wordt per 1 mei Eneco. De officiele naam van uw leverancier wordt Eneco Zuid Nederland B.V.

Graag uitleg en aanpassing van de tarieven.

Vriendelijke groet,

Roald

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
RoaldvD wrote:

Goedendag,

Ik heb een 1-jarige contract met vaste tarieven bij Eon afgesloten:

Sinds kort kan ik in Mijn Eneco en zie daar de volgende tarieven staan:

Eneco zou de contractafspraken van Eon respecteren:
Voor u verandert niets

U blijft gewoon energie krijgen zoals u gewend bent. U hoeft hier verder niets voor te doen. Uw afspraken over uw contract en tarieven blijven hetzelfde. Alleen de afzender op uw nota's, bankafschriften en andere berichten wordt per 1 mei Eneco. De officiele naam van uw leverancier wordt Eneco Zuid Nederland B.V.

Graag uitleg en aanpassing van de tarieven.

Vriendelijke groet,

Roald

Hoi @Roaldv,

Wat leuk dat je wilt meepraten via ons forum! Ik help je graag bij het beantwoorden van je vraag, maar ik zoek nog een paar zaken voor je uit. Vind je het goed als ik je op de hoogte houdt?

Groet, Audrey
Hoi Audrey,

Natuurlijk. Laat maar horen, ik ben benieuwd.

Groet, Roald
@Audrey Het lijkt toch niet zo makkelijk om op te lossen. Ben je er al uit?

Groet, Roald
Reputatie 5
Badge +4
@RoaldvD bedankt voor je geduld hoor. Ik heb het voor je nagekeken/uitgezocht en de verhoging die jij ziet is de ingebouwde, verwachte verhoging van de Energiebelasting per aankomende 1 januari. Op de jaarnota zie je uiteindelijk keurig een splitsing van de energiebelasting van vóór 1 januari 2019 en de kosten die gaan gelden vanaf 1 januari 2019. Het kale leveringstarief wat jij hebt afgesproken met E.ON hebben we overgenomen. Dit vind je uiteraard ook terug in februari. Het is alvast ingebouwd om bijbetaling op de jaarnota zo veel als mogelijk uit te sluiten. Uiteraard is de termijn die je betaalt te allen tijde een advies.
@Erica Dank voor de uitleg. Goed om te horen dat de tarieven van Eon worden overgenomen. Ik begrijp dat de energiebelasting vanaf 1-1-2019 omhoog gaat, en dat dat gevolgen heeft voor de tarieven. Ik begrijp alleen niet waarom dat nu al zichtbaar zou moeten zijn. Dat vind ik verwarrend. Het zou voor mij begrijpelijker zijn als er rond de jaarwisseling wordt aangekondigd dat de tarieven aan de verhoging van de energiebelasting worden aangepast. We gaan het zien bij de jaarafrekening, ik ga er van uit dat het dan wel zal kloppen.
@RoaldvD : aanvullend op wat je schrijft:

Eneco schrijft in de brief van 1 december over "uw tarieven 2019" het volgende:

"In deze tarieven zijn de overheidsheffingen prijspeil 2018 meegenomen, omdat de overheidsheffingen voor 2019 nog niet bekend zijn gemaakt door de overheid" .

Dus vreemd dat de "verwachte verhoging van de energiebelasting per aankomende 1 januari" (citaat Erica), zijn ingebouwd. Erg verwarrend en juridisch klopt dit niet. Een komende verhoging (belasting) mag je niet van te voren al in rekening brengen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen