Stopzetten contract via forum | Eneco Community

Stopzetten contract via forum

Hoi! Ik zag enige tijd geleden een post op het forum voorbij komen van iemand die via dit forum zijn of haar energie contract stop wilde zetten en vroeg me af of dat inderdaad kon/hoe dat in zijn werking gaat en wat ik daar precies voor moet doen.
Hopelijk kunt u mij helpen! 🙂

35 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Daniquehhh,

Goed dat je de weg naar onze Community hebt gevonden! Een opzegging kan ik ook via deze weg regelen. Wat is de reden? Verlaat je de woning of stap je over?
Als je de woning verlaat dan verneem ik graag de datum van sleuteloverdracht, zodat ik dat als einddatum kan noteren. Wat is de reden dat je de contracten bijvoorbeeld niet mee wilt nemen naar een nieuw adres?
Ik verneem het graag!
Bedankt voor uw reactie! De reden is dat ik terug bij mijn ouders ga wonen na mijn studie! De datum van de sleuteloverdracht was 30 juni (beetje laat met doorgeven, oeps!)
De contracten wil ik niet meenemen omdat mijn ouders zelf een contract hebben! 🙂 Moet ik privé nog andere gegevens doorsturen?
Reputatie 7
Badge +5
@daniquehhh

Duidelijk, dankjewel! Wij kunnen een afmelding niet met terugwerkende kracht verwerken, dus je contract wordt per morgen (28-07-2017) stopgezet. Je ontvangt van ons nog een bericht voor het doorgeven van de meterstanden. De eindnota ontvang je binnen 6 weken na het doorgeven van de standen.

Ben je hiermee op weg geholpen?
Beste medemerk(st)er,
Ik wil het contract per direct met u opzeggen.
Mvg,
Kim van Schie
Reputatie 7
Badge +5
@K. van Schie

Jammer dat je tot deze beslissing bent gekomen. Kan je een toelichting geven over de reden hierachter? Een contract kan overigens niet per direct stop gezet worden. Op zijn vroegst wordt dit maandag.

Groet, Denise
Beste medewerk (st)er,

In verband met een verhuizing naar het buitenland zou ik graag mijn energiecontract willen stop zetten.
Is dat mogelijk op deze manier?

Met vriendelijke groeten,
Patricia Staal
Reputatie 7
Badge +6
Beste M.P. Staal,

Welkom op de community. We kunnen dat voor je doen, ik wil dan graag via een privébericht het postadres weten waar de eindnota naar toe gestuurd kan worden en de datum waarop het contract beëindigd moet worden.

Groet,

Folkert
Dear Eneco,

I would like to terminate my contract from 29-Sep-2017 for my current subscription. I am moving to a new house and the providers in that area have a lot more competitive pricing than Eneco, so I would like to explore those. Thank you a lot for your support. Please let me know what all details in need to provide in a private mail for your to facilitate an smooth service termination.

Best regards,
Vik
Reputatie 7
Badge +6
Dear V. Shukla,

Thank for leaving a message on our community! Can you send me in a private message the adress were we can send the final bill to? Thanks in advance!

Kind regards,

Folkert
Badge +1
mijn contract loopt nog t/m 1-4-2019 wat zijn mijn afkoop kosten

groet Arie
Reputatie 7
Badge +6
@ams123

Wanneer je je contract nu op zou zeggen dan kost dat 75 euro per overeenkomst. Ik ben benieuwd waarom je deze vraag stelt?
Badge +1
ik denk aan overstappen ik vind dat Eneco ons/mij teleur stelt zeker nu er weer een prijs verhoging van bijna 28% op het abonnement van Toon komt ik vond de 3.50 al veel maar dit doet de deur dicht

ik ben wel een beetje boos
Reputatie 7
Badge +6
@ams123

Jammer dat je aan overstappen denkt, vind je het goed dat een collega van mij contact met opneemt hierover? Dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen hierin.
Wij zijn aangesloten op bronwarmte en betalen aan Eneco 'Vastrecht bronwarmte bvo'.
Vanaf 5 september a.s. schakelen wij over op een lucht/water warmtepomp. De bronaansluiting wordt door de installateur dan definitief afgesloten/afgedopt.
Wij willen daarom de bronaansluiting opzeggen bij Eneco. De vaste contracttermijn is inmiddels verlopen en bronwarmte is dus momenteel opzegbaar. Ik kan alleen nergens vinden waar en hoe ik dit kan opzeggen. Kunt u voor mij de opzegging regelen?
Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +3
@OwIb

Je hebt in een andere topic een reactie ontvangen van mijn collega Sabrina. We gaan ervan uit dat jouw vraag hiermee beantwoord is.
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of ik en zo ja hoeveel boete ik moet betalen als ik mijn contract op wil zeggen?
Met een vriendelijke groet,

José
Reputatie 5
Badge +3
Hallo José,
Dat kan ik je zeker vertellen. Je hebt nog een contract tot 1 april 2018. Als je eerder overstapt, kost dit 50 euro per overeenkomst. In totaal dus 100 euro.
Je overweegt toch niet over te stappen? :S
Hallo Kelly,

Als ik heel eerlijk ben overweeg ik idd om over te stappen. Heeft te maken met Toon en zonnepanelen.
Reputatie 5
Badge +3
Jammer om te horen!
Is het een idee als we je nog even bellen om te kijken of en wat we nog voor je kunnen betekenen? Dan kan je in ieder geval een goede afweging maken..
Hallo Kelly. Dat is prima. Zou dat na 16:00 uur kunnen?
Reputatie 5
Badge +3
Ga ik regelen, we doen ons best vandaag nog te bellen, anders uiterlijk maandag!
Hallo,

Ik wil graag mijn abbonement opzeggen.
Kunnen jullie mij daar bij helpen?

Mvg, Teun
Reputatie 7
Badge +5
@T.Dodebier

Ondanks dat we het enorm jammer vinden om je te zien gaan, help ik je er graag bij. Per welke datum wil je dit in laten gaan?

Groet, Denise
Per 18 oktober, exact na 1 jaar dus
@Kelly heb je een idee hoe laat ze vandaag contact opnemen?

Reageer