Phishing in naam van Eneco | Eneco Community

Phishing in naam van Eneco

• 25 oktober 2019
  • 1 reactie
  • 197 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties

Ik word benaderd via een derde partij uit de naam van Eneco met al mijn gegevens beschikbaar. Ik kon korting krijgen (103 i.p.v. 125 eu p/m) + 100 retour op mijn rekening. Of ik alleen nog even de laatste 6 cijfers (!) van mijn rekening wilde doorgeven. 

Uiteraard Eneco hiervoor benaderd dat er vanuit hun naam contact mij wordt opgenomen. Dat dir keihard fishing is. Hierbij wordt gezegd dat er een aantekening wordt gemaakt in mij dossier, waarop ik uit eigen ervaringen nogal sceptisch over ben. Ik geef aan een manager te willen spreken, dit is niet mogelijk. Ok, dan wil teruggebeld worden door een manager, helaas… niet mogelijk. 

Ik word dus niet serieus genomen door Eneco. Ik heb de links in mijn berichten staan. Deze open ik niet. Eneco vind het dus blijkbaar heel normaal dat mijn klantgegevens door derden worden gebruikt tbv fishing. Zij weigeren gewoon om op management niveau met mij in contact te treden. 

Ik ben hier niet op in gegaan.  

PAS OP: JE WORDT BENADERD UIT NAAM VAN ENECO OM GELD TERUG TE KRIJGEN EN JE TARIEF TE VERLAGEN. ZIJ WETEN VAN NIETS EN DOEN AAN STRUISVOGELPOLITIEK!!!! TRAP ER AUB NIET IN. 

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hallo @Huijg,

Welkom op de Eneco Community en bedankt dat je deze zorg met ons deelt. Ook wij helpen mee in de strijd tegen phishing en gaan daarom graag met jouw voorbeeld aan de slag. Heb je hier meer informatie over? Bijvoorbeeld hoe je benaderd bent?

Groet, Denise

Reageer