Overstappen of trouwe klant blijven | Eneco Community
vraag

Overstappen of trouwe klant blijven

Beste lezer,

Inmiddels zijn wij al een jaar of 10 klant bij Eneco. Wij hebben geen contract dus alles is variabel. Nu krijg ik van jullie wederom een mailtje dat alles volgende jaar duurder word.

Het lijkt ons zinvol of een contract aan te gaan van 1 of 3 jaar. Via de Nuon Powerdeal en VEH collectieve inkoop heb ik scherpere deals liggen dan dat Eneco op de site aanbiedt.

Kunnen jullie daarin iets betekenen of is overstappen zinvoller. Wij hebben niet echt zin in gedoe (daarom ook al 10 jaar niet gewisseld). Hoop dat jullie een passend aanbod kunnen doen. Zeker nu in de kerst periode 😊

Gr. D. Wentink

6 Reacties

Reputatie 2
Badge
@D. Wentink

Kijk op www.energie-aanbiedingen.com/energie-aanbieding/eneco/garantieprijs-cashback/

Je kan dus bij Eneco opnieuw een contract afsluiten en een premie van 200,= euro krijgen. Uit je verhaal begrijp ik dat je een opzegbaar contract hebt en dat maakt deze "overstap" helemaal makkelijk.

Ik heb van de week deze aanbieding ingevuld en gisteren het contract digitaal ontvangen. Naast de premie van 200,= euro zijn ook de leveringstarieven van stroom en gas ongeveer 5% lager te zijn!
Nou net even met Eneco gebeld en na 55 min de goede afdeling aan de lijn. De afdeling met "exclusieve contracten". Na een kwartier gesproken te hebben kan de mevrouw aan de telefoon een exclusief contract aanbieden welke hetzelfde is als op de site welke iedereen kan aanvragen🤔🤔.

Nu heb ik via VEH een collectieve inkoop korting bij Engie energie gekregen. Die ligt een stuk onder de standaard / exclusieve tarieven van Eneco. Er werd geen enkele moeite gedaan om mij na 10 jaar klant te zijn vast te houden, zelf nadat ik meerdere keren heb aangegeven bij Eneco te willen blijven.....

Is dit normaal bij de energiemaatschappijen?? ben namelijk nog nooit gewisseld??
Hoi @D. Wentink

Een helaas bekend gegeven, als je eenmaal binnen bent kan je nog een verlengingsaanbog krijgen maar daar blijft het ook bij.
Er zijn er die steeds hoppen en dat levert nu eenmaal de hoogste korting op ivm de welkomsbonus. 🎁
Het is niet anders in deze vrije energiemarkt.
Vergelijk het met de Ziektekostenpolis/Telecom/TV-Internet aanbieders.
Reputatie 2
Badge
@D. Wentink

Nog op www.energie-aanbiedingen.com/energie-aanbieding/eneco/garantieprijs-cashback
gekeken (zie mijn reactie boven)?

Als "trouwe klant" kan je ook bij Eneco in een paar minuten tijd 200,= euro welkomstpremie krijgen. Raar maar waar!
Ik denk niet dat de ts nog bij Eneco zal blijven ondanks de link, die ik ook meermalen heb geplaatst.
Hoppen levert nu eenmaal, bijna altijd, een hogere welkomsbonus op.
@Groart

Dank voor je reactie.

Ik heb er naar gekeken. Echter betreft dit enkel bij een 1 jarig contract.

Wij hebben inmiddels bij Eneco een 3 jarig contract afgesloten. Alleen komen de beloofde tarieven aan de telefoon niet overeen met het contract pfffff moeizaam met Eneco....

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen