Overstappen naar eneco | Eneco Community
beantwoord

Overstappen naar eneco

• 21 december 2018
  • 8 reacties
  • 244 Bekeken

Word alles geregeld door eneco als je overstap naar eneco
icon

Beste antwoord door Rodney 23 december 2018, 13:21

Hi @Aj, groeneveld,

Welkom op het Eneco forum, leuk dat je een overstap naar ons overweegt! Wanneer je voor Eneco kiest, zorgen wij voor de start van levering bij ons en daarmee ook voor de afmelding bij je huidige energieleverancier.

Wel adviseren we je hierbij altijd zelf goed na te gaan welke afspraken je hebt gemaakt met je huidige leverancier. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het eventuele terugbetalen van een korting die bij je contract hoort en dergelijke.

Wanneer jouw overeenkomst momenteel korter dan drie maanden loopt, zorgen wij ervoor dat de overstap naadloos aansluit op je huidige einddatum van je contract.

Loopt jouw overeenkomst nu nog langer dan drie maanden? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor de juiste datum van overstap, daarmee bedoelen we dus de einddatum van je huidige contract.

Verder goed om te weten dat wij de boete voor contractbreuk vergoeden wanneer je bij Eneco kiest voor een overeenkomst van drie jaar of langer. Let op, het gaat hier dus om een boete contractbreuk en géén vergoeding van de terugvordering van eventuele kortingen en dergelijke die je huidige leverancier mogelijk berekent vanwege de overstap.

Laat het gerust weten of dit je zo duidelijk is of dat er eventueel nog vragen zijn!
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @Aj, groeneveld,

Welkom op het Eneco forum, leuk dat je een overstap naar ons overweegt! Wanneer je voor Eneco kiest, zorgen wij voor de start van levering bij ons en daarmee ook voor de afmelding bij je huidige energieleverancier.

Wel adviseren we je hierbij altijd zelf goed na te gaan welke afspraken je hebt gemaakt met je huidige leverancier. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het eventuele terugbetalen van een korting die bij je contract hoort en dergelijke.

Wanneer jouw overeenkomst momenteel korter dan drie maanden loopt, zorgen wij ervoor dat de overstap naadloos aansluit op je huidige einddatum van je contract.

Loopt jouw overeenkomst nu nog langer dan drie maanden? Dan ben je zelf verantwoordelijk voor de juiste datum van overstap, daarmee bedoelen we dus de einddatum van je huidige contract.

Verder goed om te weten dat wij de boete voor contractbreuk vergoeden wanneer je bij Eneco kiest voor een overeenkomst van drie jaar of langer. Let op, het gaat hier dus om een boete contractbreuk en géén vergoeding van de terugvordering van eventuele kortingen en dergelijke die je huidige leverancier mogelijk berekent vanwege de overstap.

Laat het gerust weten of dit je zo duidelijk is of dat er eventueel nog vragen zijn!
Hallo! Ik heb zelf ook een overstap aangevraagd via een vergelijkingssite. Echter is mijn contract onterecht bij Powerpeers te vroeg opgezegd en mijn contract te snel in laten gaan (in maart ipv 1 mei). Nu heb ik een opzegboete gehad en ben ik mijn welkomstbonus misgelopen bij mijn vorige energieleverancier. De overstap was binnen 3 maanden voor het aflopen van mijn jaarcontract. Via de klantenservice ben ik steeds verkeerd geïnformeerd en op mijn klacht wordt niet gereageerd.
Reputatie 5
Badge +5
@M.C. Post goed dat je dit aangeeft. Wat onwijs vervelend zeg dat je al langer wacht op uitsluitsel op je klacht dan je van ons mag verwachten. Sorry. Om te voorkomen dat er op meerdere sporen en via meerdere collega's aandacht wordt besteed aan jouw klacht pak ik het graag vanaf nu op. Want ik zie inderdaad dat je via meerdere wegen je verhaal hebt gedaan en dat is verwarrend voor ons. Meer dan begrijpelijk overigens hoor, dat je ons via diverse kanalen aanschrijft.

Uiteraard ook mijn excuses dat het contract een maand eerder van start is gegaan dan aangegeven. Zonde. Het is inderdaad onderling de afspraak dat wanneer een contract binnen 3 maanden afloopt bij de andere partij, er een check wordt uitgevoerd en daarmee de juiste einddatum wordt gerespecteerd. Hier lijkt het mis te gaan. Ik lees graag of de eindnota al is bekend en is opgemaakt door Powerpeers. Daarop staat namelijk gespecificeerd wat de hoogte is van de boete welke gerekend wordt vanwege vroegtijdig overstappen. Ben je ook nog een korting misgelopen?

Ik sluit hierbij de klacht alvast via klachtenkompas.nl en de e-mails die je hebt verstuurd op 5 en 8 maart.
Hallo,

Allereest dank voor de reactie, fijn dat er nu wel gereageerd wordt op mijn klacht en de situatie wordt begrepen en ook het feit dat de gang van zaken niet correct is. Ik heb de bewijsstukken geupload zodat je kan zien dat hetgeen ik heb gemeld ook klopt. Ik hoor graag hoe de situatie wordt opgelost, in totaal gaat het dus om 300 euro, die ik nog tegoed zou hebben omdat mijn contract te snel is opgezegd.

Ik verneem graag een reactie, alvast bedankt!

Gr. Marco
Reputatie 5
Badge +5
@M.C. Post fijn dat je de gevraagde documenten gelijk hebt meegestuurd. Om jouw privacy te beschermen heb ik deze ook weer verwijderd. Het is mij geheel duidelijk dat hierin een fout is gemaakt waar jij niets aan kan doen of wij nog wat aan kunnen veranderen, behalve het oplossen. Ik heb daarom direct akkoord gegeven op het vergoeden van het totale bedrag. De misgelopen korting van €200,- staat binnen 10 werkdagen op jouw rekening evenals de vergoeding van de ontstane boetes wegens contractbreuk van €100,- totaal. Dit alles wordt in delen uitgekeerd binnen de genoemde termijn. Er zal 2 x €50,- uitgekeerd worden en 1 x €200,-.

Ik doe de veilige aanname dat je blij bent met deze geboden oplossing. Nog vragen? Laat het mij dan weten!
Ja hoor helemaal blij dat dit zo opgelost kan worden, dan kan ik gewoon verder met mn contract bij Eneco. Dus nogmaals hartelijk bedankt dat het zo is opgepakt en ‘t nu wel snel is opgelost. Blijft jammer dat de klantenservice via de telefoon zo teleurstellend is, dat geeft dan een vertekend beeld van hoe er met klanten wordt omgegaan. Misschien een verbeterpuntje...?

Ik wacht het geld tegemoet 😃
Reputatie 5
Badge +5
@M.C. Post super om te lezen dat je zo tevreden bent🙂. Jouw feedback is meer dan terecht en ook zeker een mooi verbeterpunt. Dit ga ik dan ook delen met mijn collega's bij de telefonische klantenservice.

Reageer