Overstappen geeft stress! | Eneco Community
vraag

Overstappen geeft stress!

• 12 september 2015
  • 14 reacties
  • 713 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Hoihoi, overstappen, waarom loopt dat nooit zoals je wilt :(

Ben overgestapt naar Eneco met gas en elektra, zie in 'mijn eneco' alleen de gasoverstap en krijg via de mail de elektra-rekening van iemand anders op MIJN adres (ander klantnummer).
Kan gebeuren, toch?
Hoewel....

'Even' gebeld, 50 minuten aan de telefoon en 2 verschillende medewerksters aan de tel. gehad, gevolg: 3 dagen later de rekening van iemand anders op de mat, samen met mijn gasrekening.
Bellen doe ik niet meer, zat immers al 50 minuten aan de lijn met blijkbaar 0 resultaat, dan maar via contactformulier!
Helaas.... ook die wil niet wat ik wil, onderwerpbalkje verschuift weer naar 'niks' bij verzenden dus 9 pogingen later heb ik het opgegeven.
MENSEN VAN ENECO.... asjeblieft, zo moeilijk kan het toch niet zijn????
Zoals ik al aangaf bij de 'overstapmeneer', twijfel twijfel twijfel, overstappen brengt veel stress met zich mee en inderdaad!! Ik had een vooruitziende blik! :@
Mijn hoop: hopelijk lossen jullie dit uiteindelijk toch nog goed op???

14 Reacties

Hoi Ron,

Goed dat je het forum hebt gevonden!
Er zijn inderdaad veel problemen met het contactformulier.
Met jouw duidelijke foutomschrijving kan een moderator jouw probleem oppakken en intern regelen.

Overigens komt het vaker voor dat gas en stroom afzonderlijk in mijn Eneco staan; er wordt dan met een subnummer gewerkt, dus klantnr xxxxxx-1 en xxxxxx-2.

Pas als beide energie soorten zijn samengevoegd verdwijnt het subnummer.

Bij Mijn Eneco kan je dan meestal door te klikken op vestigingsadres kiezen tussen beide subnummers.

Hoe dan ook even geduld tot maandag en je probleem zal worden aangepakt!!

Overigens komt het vaker voor dat gas en stroom afzonderlijk in mijn Eneco staan; er wordt dan met een subnummer gewerkt, dus klantnr xxxxxx-1 en xxxxxx-2.

Pas als beide energie soorten zijn samengevoegd verdwijnt het subnummer.

Bij Mijn Eneco kan je dan meestal door te klikken op vestigingsadres kiezen tussen beide subnummers.

Hoe dan ook even geduld tot maandag en je probleem zal worden aangepakt!!

Dank je wel voor je reactie! Ik ga er idd vanuit dat het opgelost gaat worden, uiteindelijk 🙂

Mijn elektra staat niet afhankelijk in 'mijn eneco' omdat het elektra deel voor mij (nog) niet bestaat, krijg de rekening van iemand anders. Ik bleek tijdens het telefoongesprek met elektra niet overgestapt te zijn, vreemd genoeg. Dat staat dus wel in mijn contract maar is dus fout gegaan, dubbelop fout dus zeg maar :)
Ik wacht af... dank je!!!
Reputatie 7
Badge +6
Hi Ron,

Welkom op de community. Er is inderdaad iets behoorlijk fout gegaan. Ik zie wel dat er al herstel acties zijn ondernomen, hoe dit exact fout is gegaan is mij nog niet duidelijk dat zoeken we uit, maar het wordt opgelost. Mochten er vragen zijn of opmerkingen laat deze gerust weten via het forum.

Groet,

Eneco
Hartelijk dank voor je welkom en hartelijk dank voor je reactie.

Ik wacht geduldig af, heb de rekening die bestemd was voor de andere persoon en geadresseerd naar mijn adres maar retour afzender gestuurd en laat de juiste rekening nog heel even liggen voor alle zekerheid 🙂
Ik had nl ook opdracht gegeven tot automatische incasso :)

Ik heb geduld..... iets anders zit er niet op waarschijnlijk :?
Hoi Ron,

Vrijwel altijd wordt de betaling van de nota door Eneco opgeschort hangende hun herstel.
Je weet nu dat het in behandeling is; dus dat komt echt goed!
Je ziet nu hoe makkelijk het e.e.a. Verloopt en het ligt nog digitaal vast ook!

Je ziet nu hoe makkelijk het e.e.a. Verloopt en het ligt nog digitaal vast ook!

Had voor dit bericht al enige actie ondernomen....
Tot nu toe verliep het allemaal m.i.voornamelijk ERRUG stroef!!

Maar ik hou idd goede hoop, absoluut!
Ik ga er ook ECHT van uit dat het goed komt, uiteindelijk!! :D
Thanx 🙂
Hi Ron,

Welkom op de community. Er is inderdaad iets behoorlijk fout gegaan. Ik zie wel dat er al herstel acties zijn ondernomen, hoe dit exact fout is gegaan is mij nog niet duidelijk dat zoeken we uit, maar het wordt opgelost. Mochten er vragen zijn of opmerkingen laat deze gerust weten via het forum.

Groet,

Eneco

Negentwintig dagen later...... krijg ik wederom een rekening van iemand anders. Dit maal een herinneringsnota! De eerste x heb ik deze teruggestuurd maar heb mijn eigen rekeningen voor zowel gas als elektra betaald.
Ik weet niet wie M.A.Wortman is en ben ook niet van plan de rekening voor deze persoon te betalen! Dus jullie mogen best stoppen met rekeningen van anderen te sturen :)

In de tussentijd heb ik de TOON en een slimme meter ontvangen en heb ik mijn rekeningen gewoon betaald. Via 'mijn eneco' heb ik nog steeds geen duidelijk beeld, zie nog steeds alleen maar mijn elektra gedeelte.

Wat ik nooit ontvangen heb is een vorm van excuus, een berichtje dat het in orde is gemaakt (als dat het geval zou zijn...) of wat dan ook. Blijkbaar hebt u nog niet voldoende tijd gehad om het te herstellen?? Is er misschien nog iets anders mis gegaan?? Of klopt het nu wel allemaal??
Ik weet het niet?!?

Juist dat stukje persoonlijk contact, dat stukje service, mis ik en dat vind ik bijzonder jammer!
Reputatie 4
Badge +4
@Ron53,

Wat jammer dat je nu toch nog een rekening ontvangt die niet voor jou is. Ik zorg ervoor dat dit niet meer gebeurt. Als jouw rekeningen zijn gewoon betaald, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Wat mij opvalt is dat de producten gas en elektra niet op hetzelfde account zijn opgevoerd. Dit zorgt ervoor dat je geen goede inzage hebt via Mijn Eneco en Toon geen goede vergelijking kan maken met het ingeschat verbruik. Dit los ik graag voor je op. Om de accounts samen te voegen heb ik de huidige meterstanden nodig, wil je deze aan mij toesturen via een privébericht?

Ik vind het vervelend om te vernemen dat je geen excuses hebt ontvangen, ondanks dat er dingen mis zijn gegaan. Hierbij bied ik je alsnog onze welgemeende excuses aan voor de gang van zaken.
M.a.w. alle problemen zijn nu opgelost?
Dat zou heel fijn zijn, bedankt!
Excuses aanvaard 🙂.

Moet ik nog een keer de meterstanden doorgeven?
Dat heb ik al verschillende keren gedaan?
Ik heb een slimme meter wat in zou houden dat jullie de standen op afstand af kunnen lezen toch?
Reputatie 4
Badge +4
@Ron53,

Als je slimme meters hebt heb ik inderdaad geen meterstanden nodig, de standen lezen we dan op afstand uit. Volgens mij is alles helemaal in orde, zodra ik de accounts heb laten samenvoegen. Dit gebeurt binnen enkele dagen.
Geweldig, dan kan dit hoofdstuk gesloten worden!
Super!
Bedankt!!
Super!
Bedankt!!

Alle stress nu weg??:P
Super!
Bedankt!!

Alle stress nu weg??:P

Bijna ja 🙂
Mooi zo. Zoals ik al vrij snel aan je meldde met een klantnummer en 2 sub-nummers wordt je nu dus omgezet naar alle energie op 1 klantnummer.
Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt.
Je krijgt nu dus een eind nota en dan start de gezamenlijke nota.

Komt vast goed!

Reageer