Overstap naar andere leverancier verwerkt? | Eneco Community
beantwoord

Overstap naar andere leverancier verwerkt?

• 26 september 2012
  • 5 reacties
  • 512 Bekeken

hallo,

Ik stap binnenkort (2 oktober) over van Eneco naar Essent, Essent zou mijn opzegging regelen. Heb hier nu twee keer over gebeld en 'alles zou geregeld worden'.  

Echter nu zie ik in 'mijn enenco' een nieuw termijnbedrag klaar staan dat per 5 oktober wordt afgeschreven. Mijn vraag: is mijn contract tijdig door Essent opgezegd en vewerkt in jullie administratie?

Ik snap dat een forum zich niet bij uitstek leent voor een 1:1 vraag, maar ik wil nu graag een bevestiging zien en niet - zoals de vorige keren - worden gebeld nav mijn email, op die manier heb ik geen poot om op te staan...

met vriendelijke groet,
Michiel
icon

Beste antwoord door Rieneke 26 september 2012, 17:01

Dag Michiel,

Goed dat je de weg naar ons forum hebt gevonden voor het stellen van je vraag. Ik vind de vraag die je stelt wel een goede om op ons forum te beantwoorden. Hoewel ik het niet hoop 😉, kan ik me voorstellen, dat er meer klanten zijn die met dezelfde vraag rondlopen. Om ervoor te zorgen dat je vraag en mijn antwoord goed te vinden zijn, heb ik je vraag verplaatst naar servicevragen en het onderwerp aangepast.

We kunnen inderdaad nog niet zien dat je per 2 oktober overstapt naar een andere leverancier. Vandaar dat het termijnbedrag voor de maand oktober al voor je klaarstaat. Toch wil dat niet zeggen dat je nieuwe leverancier de zaken niet op orde heeft. We krijgen over het algemeen pas na de overstapdatum door dat een klant heeft gekozen voor een andere leverancier. Zodra we dit bericht ontvangen, maken we een eindnota. Hierop hanteren we de overstapdatum en de meterstanden die de nieuwe leverancier aangeeft. De al verstuurde termijnnota voor de maand waarin je geen klant meer bent, verrekenen we op deze eindnota met je verbruik.

Ik hoop dat mijn antwoord duidelijk voor je is en je overstap soepel verloopt!

Groeten,
Rieneke
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 3
Badge
Heb je de medewerker die toen contact met je opname gevraagd een bevestiging te sturen? Ook handig om de naam te onthouden zodat je het met deze medewerker opnieuw zou kunnen opnemen.

gr Jeroen
Dag Michiel,

Goed dat je de weg naar ons forum hebt gevonden voor het stellen van je vraag. Ik vind de vraag die je stelt wel een goede om op ons forum te beantwoorden. Hoewel ik het niet hoop 😉, kan ik me voorstellen, dat er meer klanten zijn die met dezelfde vraag rondlopen. Om ervoor te zorgen dat je vraag en mijn antwoord goed te vinden zijn, heb ik je vraag verplaatst naar servicevragen en het onderwerp aangepast.

We kunnen inderdaad nog niet zien dat je per 2 oktober overstapt naar een andere leverancier. Vandaar dat het termijnbedrag voor de maand oktober al voor je klaarstaat. Toch wil dat niet zeggen dat je nieuwe leverancier de zaken niet op orde heeft. We krijgen over het algemeen pas na de overstapdatum door dat een klant heeft gekozen voor een andere leverancier. Zodra we dit bericht ontvangen, maken we een eindnota. Hierop hanteren we de overstapdatum en de meterstanden die de nieuwe leverancier aangeeft. De al verstuurde termijnnota voor de maand waarin je geen klant meer bent, verrekenen we op deze eindnota met je verbruik.

Ik hoop dat mijn antwoord duidelijk voor je is en je overstap soepel verloopt!

Groeten,
Rieneke
@Rieneke,

Dank voor je snelle antwoord, ik waardeer de positieve toonzetting van je tekst!

Zonder op de zaken vooruit de lopen vraag ik me wel af hoe je antwoord zich verhoudt tot mijn contractvoorwaarden waarin staat dat ik uiterlijk een maand voor afloop moet opzeggen. Maar zoals gezegd: ik wacht het even af.

groet,
Michiel
Dag Michiel,

Je hoeft je geen zorgen te maken over de contractvoorwaarden. Daarin staat namelijk dat de opzegging schriftelijk, of op een andere door de leverancier geaccepteerde wijze dient te geschieden. Een overstap naar een andere leverancier is een door ons geaccepteerde wijze.

Groeten,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
Blijft vreemd en voor de consument niet duidelijk. Ander voorbeeld. Ik heb net nieuw tel abbo genomen en de oude provider kon me opzeggen niet zien omdat het via mijn nieuwe provider ging. Ik moet dus vertrouwen op de nieuwe aanbieder.

Reageer