Overname EON, nieuwe voorwaarden bij Eneco | Eneco Community
beantwoord

Overname EON, nieuwe voorwaarden bij Eneco

• 18 december 2018
  • 3 reacties
  • 541 Bekeken

Allereerst een korte terugblik van een aantal berichten die ik heb ontvangen vanuit E.ON.

28-04-2018 bericht ontvangen vanuit E.ON Benelux dat zij worden overgenomen door Eneco Groep.
04-09-2018 bericht ontvangen van Eneco met mijn nieuwe tarieven.
16-11-2018 bericht van Eneco dat 15 december de jaarrekening wordt verwacht.

Hieruit ontstaat bij mij een aantal vragen.
  1. Moet een wijziging in tarieven niet schriftelijk (post) bevestigd worden? i.p.v. een spambericht in mijn ongewenste email (oeps)?
  2. De nieuwe levertarieven zijn aanzienlijk hoger, mede omdat het vorige contract 3 jaar vast was, maar waarom stijgen de vaste leveringskosten van €4.79 per jaar per product naar €3.49 per maand per product?
  3. Waarom heb ik nooit een nieuw energie contract ontvangen met alle tarieven en voorwaarden en kan dit éénzijdig gewijzigd worden?
icon

Beste antwoord door DeniseMR 19 december 2018, 11:15

Dag @JohanVisser123,

Ik geef je graag meer duidelijkheid:

1. Onder schriftelijk verstaan we tegenwoordig zowel per e-mail als per post. Wij geven de voorkeur aan een e-mail, aangezien dit milieuvriendelijker is. Mocht je onze communicatie voortaan liever per post ontvangen, dan kunnen wij hier rekening mee houden.
2. De overheidsheffingen stijgen flink volgend jaar. We weten momenteel nog niet hoe hoog deze exact worden, maar wel dat deze stijging voor elke leverancier geldt. Is dat waar je op doelt?
3. Begin deze maand is je contract verlopen. In de weken daarvoor kon je een nieuw aanbod in Mijn Eneco vinden. Gezien je hier niet op bent ingegaan of contact met ons hebt opgenomen voor een ander contract, hebben wij je contract stilzwijgend verlengt. Dit om te voorkomen dat je zonder gas en stroom komt te zitten. Je bent nog steeds vrij om je tarieven weer vast te zetten. Onze klantadviseurs zijn hiervoor te bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet, Denise
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
@JohanVisser123

Ah, die vaste kosten. Bedankt! Deze stijgen als gevolg van de verhoogde inkoopprijzen op de energiemarkt.

Groet, Denise
Goedenavond Denise,

Al eerste complimenten voor de snelle beantwoording van de vragen via het forum. De email die ik 10 dagen geleden naar de klantenservice heb gestuurd is nog niet beantwoordt, op het forum wordt altijd snel en adequaat gereageerd.
Bedankt voor de terugkoppeling punt 1 en 3 zijn helder. Punt 2 bedoel ik mee de vaste leverkosten die vastgesteld worden door de energieleveranciers. Deze gaan van €9,58 op jaar basis naar €83,76 op jaarbasis voor elektra en gas. Deze kosten staan los van de overheidsheffingen.

Reputatie 7
Badge +5
Dag @JohanVisser123,

Ik geef je graag meer duidelijkheid:

1. Onder schriftelijk verstaan we tegenwoordig zowel per e-mail als per post. Wij geven de voorkeur aan een e-mail, aangezien dit milieuvriendelijker is. Mocht je onze communicatie voortaan liever per post ontvangen, dan kunnen wij hier rekening mee houden.
2. De overheidsheffingen stijgen flink volgend jaar. We weten momenteel nog niet hoe hoog deze exact worden, maar wel dat deze stijging voor elke leverancier geldt. Is dat waar je op doelt?
3. Begin deze maand is je contract verlopen. In de weken daarvoor kon je een nieuw aanbod in Mijn Eneco vinden. Gezien je hier niet op bent ingegaan of contact met ons hebt opgenomen voor een ander contract, hebben wij je contract stilzwijgend verlengt. Dit om te voorkomen dat je zonder gas en stroom komt te zitten. Je bent nog steeds vrij om je tarieven weer vast te zetten. Onze klantadviseurs zijn hiervoor te bereiken op 088 - 8 955 955 (gebruikelijke belkosten).

Groet, Denise

Reageer