Opzegtermijn en boete | Eneco Community
beantwoord

Opzegtermijn en boete

• 12 januari 2019
  • 2 reacties
  • 197 Bekeken

Goedendag,

Binnenkort wordt mijn huis verkocht. Dit zal ergens in februari plaatsvinden. Hierna zal ik bij een vriendin intrekken om vervolgens later dit jaar naar een andere (aangekochte) woning te gaan Nu heb ik een 1 jarig contract dat per oktober is ingegaan. Ik vroeg mij af wat de opzegtermijn is en of ik een boete krijg.
icon

Beste antwoord door Erica 14 januari 2019, 13:51

@A.F. Rink goed dat je deze vraag stelt zodat je weet wat je kunt verwachten. Allereerst gefeliciteerd met de verkoop van je huis en de nieuwe plannen voor dit jaar 🙂

@Brandje heeft je al van het juiste antwoord voorzien. De boeteclausule bedraagt 2 x 50 euro wanneer je opzegt binnen hetzelfde jaar. De levering van warmte wordt kosteloos stopgezet. De opzegtermijn is meer een formaliteit. Wij weten dit het liefst vanaf 30 dagen voor datum van sleuteloverdracht.
Bekijk origineel

2 Reacties

Hoi @A.F. Rink ,

Zie hier vast alle info die hierbij komt kijken:

https://www.energiewereld.nl/energiegids/opzegvergoeding-energiecontract

Dit geldt per energieproduct.
Dus in jouw geval zou de boete 2 x €50 zijn.......
Zie ook de opzegtermijn.
Reputatie 5
Badge +5
@A.F. Rink goed dat je deze vraag stelt zodat je weet wat je kunt verwachten. Allereerst gefeliciteerd met de verkoop van je huis en de nieuwe plannen voor dit jaar 🙂

@Brandje heeft je al van het juiste antwoord voorzien. De boeteclausule bedraagt 2 x 50 euro wanneer je opzegt binnen hetzelfde jaar. De levering van warmte wordt kosteloos stopgezet. De opzegtermijn is meer een formaliteit. Wij weten dit het liefst vanaf 30 dagen voor datum van sleuteloverdracht.

Reageer