Opzegging contract i.v.m. verkoop eigen woning. | Eneco Community

Opzegging contract i.v.m. verkoop eigen woning.

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Sinds juli 2016 hebben we een contract bij Eneco. In augustus 2016 hebben we ons huis verkocht en per 1 december 2016 is de sleuteoverdracht van de woning.
Tot op heden hebben we nog geen nieuwe koopwoning kunnen vinden.
Daarom zullen we per 1 december 2016 tijdelijk verblijven op een vakantiepark.
Ons contract zullen we per 1 december 2016 moeten opzeggen en ik vrees dat er een boeteclausule van toepassing zal zijn.
Een ongelukkige samenloop van omstandigen.

Kunt u mij informeren hoe ik ons contract per 1 december 2016 op kan zeggen?

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Het lig te aan wat voor contract je hebt.. Er hangt niet altijd een boete aan, in sommige situaties willen ze het nog wel is kwijtschelden, maar zoals je zelf al zei het kan wel..

Even snel gegoogld voor je.. Natuurlijk zal er maandag ook een Moderator reageren, deze zou je dan verder kunnen helpen, en kunnen infomeren! :)

Heeft u een energiecontract met een bepaalde looptijd (bijvoorbeeld een jaarcontract), dan mag uw energieleverancier u een boete in rekening brengen indien u uw contract voortijdig wilt beëindigen. De Autoroteit Consument & Markt (ACM) heeft de maximale hoogte van de boete vastgesteld. Energieleveranciers moeten zich aan deze maximale boete houden. Voor energiecontracten met een vaste looptijd gelden de volgende bedragen:

Reputatie 7
Badge +6
Beste Ritz,

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Zoals je in het schema dat mAiden geplaatst heeft krijg je inderdaad een opzegvergoeding in rekening wanneer je per 1-12-2016 opzegt. Deze schelden we kwijt wanneer je je binnen 3 maanden weer energie van ons afneemt op een nieuwe lokatie. Je kan de verhuizing op wat energie betreft regelen via het gratis nummer 0800 0062.

Groet,

Folkert

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen