Opzeggen ivm reis | Eneco Community
vraag

Opzeggen ivm reis

• 11 januari 2019
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Hallo,

Vanaf april 2019 ga ik voor minimaal 3 maanden op reis. Ik heb een 3 jarig contract bij jullie. Tijdens de reis zeg ik mijn huurcontract op en heb daarom geen lever adres meer. Ik zou graag mijn contract willen opzeggen, maar ik wil eventueel na de reis graag weer bij jullie terug komen als klant. Nu begrijp ik dat ik een boete moet betalen voor het opzeggen. Echter geld die boete ook als ik weer bij jullie terug kom na mijn reis? Is er ook een optie om tijdelijk het contract te stoppen oid?

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +5
@J. van der Veer goed dat je vraag met ons deelt. Wat tof ook dat je 3 maanden op reis gaat! 🙂 Ik leg je graag uit hoe het nu zit met je contract en de boete(s).

Tijdelijk stopzetten van je contract kan niet. De keuzes zijn: door laten lopen óf opzeggen. Je hebt namelijk ook überhaupt geen leveradres meer omdat je het huurcontract stopzet. Helaas is het zo dat je dan wel alle boetes voor je kiezen krijgt. Dit bestaat uit 2 x 125 euro wegens contractbreuk op de levering van gas en stroom. Daarnaast 100 euro boete wegens afbreken van de Toon overeenkomst binnen het eerste jaar. Dit omdat je pas van het actieaanbod gebruikt maakt sinds juli/augustus.

Word je binnen 4 maanden na opzegging weer klant? Dan is ons beleid dat je de boetes wegens contractbreuk op de producten gas en stroom, van ons terugkrijgt. Dit geldt niet voor de boete van de verkregen Toon bij dit contract.

Kortom: er is geen optie mogelijk waarbij je nu de boeteclausule kunt voorkomen.

Reageer