Opzeggen contract | Eneco Community
beantwoord

Opzeggen contract

• 23 april 2016
  • 6 reacties
  • 417 Bekeken

Ik heb twee jaar terug een driejarig contract afgesloten die doorloopt tot 1-7-2017. Door de huidige lage tarieven loont het voor mij over te stappen ondanks de boete. Volgens mij is die 100 euro,klopt dat?
Wat gebeurt er eigenlijk met de Toon die ik nu in bezit heb mocht ik kiezen voor een andere leverancier? Moet je die weer inleveren of kan je die overnemen?
icon

Beste antwoord door Brandje 23 april 2016, 11:41

Die Toon is je eigendom. Tegenwoordig kan je die ook bij je nieuwe leverancier ook blijven gebruiken.
Alleen de koppeling met de prijs en je verbruik werkt dan niet meer.
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
hoi Ton,
kijk weer wat geleerd 🙂
Hoi Jan,

Nee, hoor je contract loopt door, maar de Toon wordt vanaf dag 1 meteen je eigendom.
Is reeds vaker bevestigd op het forum door een moderator!

Gaat iemand voor einde looptijd over, dan volgt gewoon een boete ivm de door Eneco vooringekochte levering energie; dat is alles.
Reputatie 7
Badge +7
als Toon bij het 3 jarig contract is gekregen .(weet ik niet)
moet de t.s. daar dan ook geen rekening mee houden ?

(Ik heb twee jaar terug een driejarig contract afgesloten die doorloopt tot 1-7-2017. )

lijkt mij dat je dan nog Tot 1-7-2017 voor Toon moet betalen.
Dat heb je verkeerd. Het bedrag van €3,50 per maand is voor een abonnement op diverse service zaken rondom Toon, zoals bv de App's.
Ik dacht dat je die huurde omdat je daar een maandbedrag voor betaalt, of zie ik dat verkeerd?
Die Toon is je eigendom. Tegenwoordig kan je die ook bij je nieuwe leverancier ook blijven gebruiken.
Alleen de koppeling met de prijs en je verbruik werkt dan niet meer.

Reageer