Opzeggen 4 jarig contract | Eneco Community
vraag

Opzeggen 4 jarig contract

• 16 december 2018
  • 7 reacties
  • 232 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Al vaker de vraag voorbij zien komen wat de opzegvergoeding is per product als je je 4 jarig contract eerder opzegt, maar graag zou ik willen weten wat de minimale termijn is om klant te moeten blijven als ik daarnaast geen opzegboete wil krijgen voor Toon en Hue.

Had ergens gelezen dat dat minimaal 12 maanden is, maar kan dat regeltje nergens meer vinden.

7 Reacties

Dat laatste valt niet onder wettelijke opzegboetes!!
Het abo op Toon kan je per dag opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand, behalve uiteraard als je een abo met minimaal 1 jaar hebt afgesloten😏
As je eerder je contract beëindigd dan vraagt Eneco €100,- voor Toon heb ik hier gelezen.
Op zich best logisch, anders dan neem je een 4 jarig contact met Toon en Philips Hue, zeg je dit na een paar maanden weer op, stap je over naar een leverancier die de door Eneco berekende opzegvergoeding betaald á €125,- per product en heb je zowel Toon als Philips Hie zo goed als gratis.

Ik neem aan dat Eneco hier een vergoeding voor wil ontvangen buiten dus de wettelijke opzegvergoeding voor je gas en Electra om.
Je moet een energiecontract en een abo op Toon®️ geheel gescheiden zien.
Uiteraard speelt hierbij mee of je je Toon®️ en eventueel een Hue pakket gratis hebt gehad.
Misschien leg ik het verkeerd uit.
Ik snap dat het Toon abonnement en je energiecontract iets anders zijn.

Nog een keer.

Ik neem een 4 jarig contract bij Eneco en krijg hierbij Toon en een setje Philips Hue lampen gratis.

Na bijvoorbeeld 14 maanden stap ik toch over van leverancier.
Ik krijg dus een opzegboete van €100,- per product.
Maar ik neem ook aan dat ik wat moet betalen voor Toon en Hue omdat deze ook een waarde hebben.

En wat als ik nu al na 6 maanden opzeg. Wat betaal ik dan voor Toon.

Wat is dus de minimale tijd dat ik klant moet blijven om ook geem vergoeding voor de gratis producten te ontvangen?
Inderdaad vandaar dat ik in mijn vorige reactie NU een gratis Toon®️ noemde.
Die regels mbt cadeaus zou je als een voorwaarde in je bijlage moeten kunnen terugvinden.
En anders wordt het even afwachten mbt die cadeaus tot, vermoedelijk maandag pas, een reactie geeft😏
Heb zojuist de algemene voorwaarden doorgelezen en gevonden wat ik zocht.
--------------------

Als u het contract voor stroom en/of gas binnen een jaar opzegt, dan betaalt u aan ons een compensatie omdat u Toon en/of de installatie van Toon heeft ontvangen.
Of omdat u hierop een korting heeft ontvangen. U betaalth iervoor de reële waarde van het ontvangen cadeau dan wel de korting met een maximum van € 100 (€ 50 per
energieproduct).

------------------------

Over de Philips Hue wordt nergens gesproken en zie ik ook geen andere AVW van.

Dus als antwoord oo mijn eigen vraag.

Al je een contract van 4 jaar, binnen een jaar opzegd, ontvang je naast de wettelijke opzegboete, ook maximaal €100,- boete van je Toon.
Na een jaar zou je dus geen extra kosten meer hebbem naast je €125,- per energie product.
Kijk zo heb je dus de compensatie clausule gewoon zelf gevonden en weet je dus waar je aan toe bent!
Perfect toch?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen