Onjuist product na verhuizing | Eneco Community
vraag

Onjuist product na verhuizing

• 11 augustus 2013
  • 10 reacties
  • 383 Bekeken

Hallo,

Onlangs heb ik mijn verhuizing doorgegeven. Hiervan heb ik een bevestiging ontvangen op het nieuwe adres (beetje te vroeg hoor). In deze bevestiging staat dat ik heb gekozen voor 'Garantieprijs Ecostroom tot 01-10-2015'. Dit product wens ik niet te ontvangen. Ik heb 'slechts'  een verhzuiging doorgegeven. Geen wijzigingen in product. Hooguit voor gas, daar er straks enkel ' warmte' levering mogelijk is op het nieuwe adres.

Mijn verzoek aan u is dan ook om het hudige product energie gewoon te verhuizen. Graag hoor ik ook hoe deze productkeuze tot stand is gekomen. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Met vriendelijke groet,

Jeroen van den Berge

10 Reacties

Hoi Jeroen,

Ik denk even mee.
Als het over stroom gaat is het basis product bij Eneco altijd Ecostroom.
Dan had je deze stroom op je oude adres toch ook al?
Reputatie 6
Badge +1
Kijk eens op een vorige jaarnota welk produkt je toen hebt afgenomen, dan weet je ook ofdat dit produck hetzelfde is. Je jaarnota staat normaliter in mijneneco onder het tablad uw nota en dan onderaan de link uitgebreide nota en betaaloverzicht.
Bedankt voor jullie bemoeizucht. ;-)

Ik weet dat het product niet hetzelfde is, anders zou ik de vraag niet stellen.

Graag dus alsnog een juiste reactie.
Nou ik bemoei me er dan nog even tegenaan:p
Mijn stelling was: het product is het zelfde en heet Ecostroom............................
Dus graag nog even een juiste reactie...................
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jeroen10,

Dank voor je bericht! Ik lees in je reactie dat je van ons bericht hebt ontvangen dat je voor een nieuw contract hebt gekozen. Je geeft aan dat je alleen een verhuizing hebt doorgegeven en niet voor een ander contract hebt gekozen. Ik zie dat je een contract voor Ecostroom had, voor onbepaalde tijd. Volgens onze gegevens heb je de verhuizing online doorgegeven en gekozen voor een Ecostroom contract tot 2015. Daarom heb je deze bevestiging ontvangen.

Ik geef je graag een toelichting over het tarief dat je hebt gekozen. Het tarief van een variabel contract, liggen als volgt:

Enkeltarief € 0,02281 per kWh
Dubbeltarief € 0,2381 en € 0,2131

Bij het nieuwe contract liggen de tarieven lager. Namelijk:

Enkeltarief € 0,2215
Dubbeltarief € 0,2280 en € 0,2118

Deze tarieven zijn inclusief btw, Energiebelasting en Opslag Duurzame energie.

Groet,
Mike
Hoi Mike,

Bedankt voor de reactie aan Jeroen.
Zoals ik al dacht is er niets wezenlijks veranderd; hij had al ecostroom en heeft het gewoon gehouden en zelfs met een lagere prijs!
Hallo Mike,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb echter niet gekozen voor een ander energie product. Ik wil graag terug naar het huidig product. Namelijk Ecostroom Variabel. Kun je dit voor mij regelen?

Groeten, Jeroen
Reputatie 4
Badge +1
Je hebt dit volgens onze gegevens wel aangevraagd via internet. Omdat ik er op vertrouw dat je hier niet (bewust) voor gekozen hebt, pas ik het contract weer aan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je, zonder dat je hier bewust voor hebt gekozen, energie afneemt via een ander contract. Ik kan de wijziging pas doorvoeren als de verhuizing helemaal rond is. Ik hou de verhuizing de komende week in de gaten. Zodra dit administratief helemaal rond is, pas ik het contract weer voor je aan.

Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike
Het zou fijn zijn als dit weer terug aangepast kan worden. Ik ben ervan overtuigd dat ik dit niet bewust heb gedaan. Wellicht werkt het online doorgegeven van verhuizing niet optimaal? 
In de bevestiging via e-mail werd namelijk ook gesproken over onbekend product.

Keuze van uw producten
Elektriciteit: Unkown product 33PC2
Gas: Op het nieuwe adres is geen gas leverbaar
Tarieven, voorwaarden: Bekijk hier de tarieven en voorwaarden

Zodoende heb ik dit ook niet kunnen controleren. Ik stel het op prijs dat je het e.e.a. aanpast. Bedankt voor je moeite!

Je hebt dit volgens onze gegevens wel aangevraagd via internet. Omdat ik er op vertrouw dat je hier niet (bewust) voor gekozen hebt, pas ik het contract weer aan. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je, zonder dat je hier bewust voor hebt gekozen, energie afneemt via een ander contract. Ik kan de wijziging pas doorvoeren als de verhuizing helemaal rond is. Ik hou de verhuizing de komende week in de gaten. Zodra dit administratief helemaal rond is, pas ik het contract weer voor je aan.

Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Erg goed dat je dat nog even aanvult Jeroen! Je kunt er op vertrouwen dat alles wordt aangepast en blijft zoals je bent gewend :)

Groet,
Mike

Reageer