ongewenst contract na annuleren | Eneco Community
beantwoord

ongewenst contract na annuleren


  • Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Dag Eneco, We plaatsen dit bericht alleen omdat jullie telefonische klantenservice in het weekend niet open is.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wat een ellende bezorgen jullie ons, en wel om het volgende: Afgelopen december hebben wij geprobeerd om over te stappen naar Eneco. Op drie januari kregen we bericht dat ons contract klaar stond. We hebben toen contact opgenomen met wat vragen over de tariefberekening, die leek namelijk niet te kloppen. Vervolgens werd ons verteld dat we niet vindbaar waren in het systeem, omdat er aan jullie kant iets mis was gegaan; jullie konden ons geen inzicht geven in de tarieven. Sterker nog, er was nog geen contract vindbaar (terwijl hij nota bene in de mail was binnengekomen) en we werden vriendelijk verzocht om nog een week te wachten, als de aanvraag opnieuw was verwerkt. Een week later was er echter nog steeds geen contract, en werden we weer aan het lijntje gehouden. Omdat we weer met lege handen stonden en niet erg vriendelijk te woord werden gestaan, hebben we op dat moment besloten om de aanvraag te annuleren. Dit kon, ook al stonden we niet in het systeem, wonder boven wonder wel geregeld worden. We hebben toen besloten om een andere energieleverancier te kiezen en wij verwachtten 24 februari energie van hun te krijgen. Tot we vandaag, nadat we sinds 3 januari (na het toesturen van het voor jullie onbekende contract) niks meer van jullie hebben gehoord, ineens de melding krijgen dat de overstap is geregeld en dat jullie al begonnen zijn met het leveren van energie?!?!. Hoe heeft dit in hemelsnaam kunnen gebeuren? Wij verwachten onmiddellijk dat ons contract, zonder enige kosten of moeite (want dat hebben jullie ons al genoeg bezorgd), wordt beëindigd. Kunnen jullie dit dan tenminste voor ons regelen?

Groet, Bas, Daan en Rick
icon

Beste antwoord door Audrey 18 februari 2019, 10:04

BasS wrote:

Dag Eneco, We plaatsen dit bericht alleen omdat jullie telefonische klantenservice in het weekend niet open is.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wat een ellende bezorgen jullie ons, en wel om het volgende: Afgelopen december hebben wij geprobeerd om over te stappen naar Eneco. Op drie januari kregen we bericht dat ons contract klaar stond. We hebben toen contact opgenomen met wat vragen over de tariefberekening, die leek namelijk niet te kloppen. Vervolgens werd ons verteld dat we niet vindbaar waren in het systeem, omdat er aan jullie kant iets mis was gegaan; jullie konden ons geen inzicht geven in de tarieven. Sterker nog, er was nog geen contract vindbaar (terwijl hij nota bene in de mail was binnengekomen) en we werden vriendelijk verzocht om nog een week te wachten, als de aanvraag opnieuw was verwerkt. Een week later was er echter nog steeds geen contract, en werden we weer aan het lijntje gehouden. Omdat we weer met lege handen stonden en niet erg vriendelijk te woord werden gestaan, hebben we op dat moment besloten om de aanvraag te annuleren. Dit kon, ook al stonden we niet in het systeem, wonder boven wonder wel geregeld worden. We hebben toen besloten om een andere energieleverancier te kiezen en wij verwachtten 24 februari energie van hun te krijgen. Tot we vandaag, nadat we sinds 3 januari (na het toesturen van het voor jullie onbekende contract) niks meer van jullie hebben gehoord, ineens de melding krijgen dat de overstap is geregeld en dat jullie al begonnen zijn met het leveren van energie?!?!. Hoe heeft dit in hemelsnaam kunnen gebeuren? Wij verwachten onmiddellijk dat ons contract, zonder enige kosten of moeite (want dat hebben jullie ons al genoeg bezorgd), wordt beëindigd. Kunnen jullie dit dan tenminste voor ons regelen?

Groet, Bas, Daan en Rick




Hoi @BasS,

Welkom op onze community. Fijn dat je via ons forum contact met ons opneemt. Wat vreemd dat niet eerder een contract te vinden was, zeker als je al een bevestiging had. de situatie wordt nog vreemder dat er wordt gesproken over een annulering als er geen contract is. Op het moment dat je overstapt kan dit tot maximaal 60 kalenderdagen duren, dit verklaar waarom je niets hebt vernomen. Ik adviseer je met ons te bellen, omdat we dit niet kunnen annuleren via het forum. Daarnaast is het belangrijk dat we nader uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Je bereikt ons via het telefoonnummer 088 - 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).

Groet, Audrey

Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3
BasS wrote:

Dag Eneco, We plaatsen dit bericht alleen omdat jullie telefonische klantenservice in het weekend niet open is.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wat een ellende bezorgen jullie ons, en wel om het volgende: Afgelopen december hebben wij geprobeerd om over te stappen naar Eneco. Op drie januari kregen we bericht dat ons contract klaar stond. We hebben toen contact opgenomen met wat vragen over de tariefberekening, die leek namelijk niet te kloppen. Vervolgens werd ons verteld dat we niet vindbaar waren in het systeem, omdat er aan jullie kant iets mis was gegaan; jullie konden ons geen inzicht geven in de tarieven. Sterker nog, er was nog geen contract vindbaar (terwijl hij nota bene in de mail was binnengekomen) en we werden vriendelijk verzocht om nog een week te wachten, als de aanvraag opnieuw was verwerkt. Een week later was er echter nog steeds geen contract, en werden we weer aan het lijntje gehouden. Omdat we weer met lege handen stonden en niet erg vriendelijk te woord werden gestaan, hebben we op dat moment besloten om de aanvraag te annuleren. Dit kon, ook al stonden we niet in het systeem, wonder boven wonder wel geregeld worden. We hebben toen besloten om een andere energieleverancier te kiezen en wij verwachtten 24 februari energie van hun te krijgen. Tot we vandaag, nadat we sinds 3 januari (na het toesturen van het voor jullie onbekende contract) niks meer van jullie hebben gehoord, ineens de melding krijgen dat de overstap is geregeld en dat jullie al begonnen zijn met het leveren van energie?!?!. Hoe heeft dit in hemelsnaam kunnen gebeuren? Wij verwachten onmiddellijk dat ons contract, zonder enige kosten of moeite (want dat hebben jullie ons al genoeg bezorgd), wordt beëindigd. Kunnen jullie dit dan tenminste voor ons regelen?

Groet, Bas, Daan en Rick




Hoi @BasS,

Welkom op onze community. Fijn dat je via ons forum contact met ons opneemt. Wat vreemd dat niet eerder een contract te vinden was, zeker als je al een bevestiging had. de situatie wordt nog vreemder dat er wordt gesproken over een annulering als er geen contract is. Op het moment dat je overstapt kan dit tot maximaal 60 kalenderdagen duren, dit verklaar waarom je niets hebt vernomen. Ik adviseer je met ons te bellen, omdat we dit niet kunnen annuleren via het forum. Daarnaast is het belangrijk dat we nader uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Je bereikt ons via het telefoonnummer 088 - 8 955 955 (je betaalt je gebruikelijke belkosten).

Groet, Audrey

Reageer

    Cookiebeleid

    Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

    Accepteren Cookie instellingen