Onduidelijkheid over de tarieven bij verlenging contract | Eneco Community
vraag

Onduidelijkheid over de tarieven bij verlenging contract

• 11 december 2018
  • 3 reacties
  • 202 Bekeken

Beste Eneco,

Ik kreeg vandaag een verlengingsvoorstel. In dit voorstel staan alleen de nieuwe maandbedragen en niet de tarieven voor gas en stroom die gebruikt zijn. Deze zijn ook nergens te achterhalen. Hoe verwachten jullie dat ik voor jullie kan kiezen als jullie de prijs niet communiceren?? Op deze manier kan ik jullie aanbieding niet vergelijken met die van anderen. Op deze manier wekken jullie in ieder geval sterk de indruk dat jullie iets te verbergen hebben.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@P.J.W. De Leeuw bedankt voor het delen van jouw ervaring en feedback. Wij hebben gelukkig niets te verbergen 🙂 de tarieven worden wel degelijk genoemd wanneer je klikt op één van de aangeboden producten verschijnen daarna (via het winkelmandje) de bijbehorende tarieven. Dit nog vóór een eventuele definitieve keuze. Kom je er toch niet helemaal uit? Dan kun je telefonisch contact opnemen met onze afdeling Klant Advies op het telefoonnummer 088 - 8 955 955 (je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten).
@Erica , ik heb inmiddels op vergelijkingssites gekeken en als ik overstap bespaar ik zo'n 375 euro per jaar, als ik een jaarcontract neem. De tarieven zijn min of meer hetzelfde, maar bij overstap krijg je een korting. Eneco "beloont" haar vaste klanten niet en stimuleert klanten over te stappen. Sterker nog, als ik nu naar Eneco zou overstappen krijg ik ook een korting, maar als vaste klant krijg ik die niet.

Dus: als jullie bij je huidige aanbod blijven stap ik over. Met de absurd hoge energiekosten voor volgend jaar, maakt die pakweg 375 toch wel een aardig verschil.
Reputatie 5
Badge +5
@PJ.W. De Leeuw het staat je vrij om een vergelijking te doen natuurlijk. Uiteraard zou het voor ons niet leuk zijn als je overstapt. We zien onze klanten niet graag gaan! Of we de tarieven van de concurrent kunnen matchen, weet ik niet. Ik adviseer je daarom nogmaals om telefonisch contact op te nemen met onze experts van de afdeling Klant Advies. Vanuit daar kan er met je worden meegekeken naar de werkelijke verschillen en maken we een transparant vergelijk voor je. Hopelijk maak je een weloverwogen keuze 🙂

Reageer